تصمیم دولت بایدن برای تمدید پیمان استارت نو

دولت جدید آمریکا قصد دارد پیمان استارت نو درباره کاهش تسلیحات استراتژیک با کشور روسیه را تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت جدید آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «جو بایدن» قصد دارد پیمان توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه موسوم به «استارت نو» را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کند.

دو منبعی که نخواستند نامشان فاش شود به روزنامه واشنگتن پست گزارش دادند «دولت جو بایدن در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که این پیمان دو هفته دیگر منقضی خواهد شد.»

تیم دموکرات کاخ سفید مدت بسیاری درباره اتخاذ این تصمیم شک داشت اما به تازگی و با نزدیک شدن زمان انقضا برای تمدید این پیمان مصمم شده است.

مقامی که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفت: «استارت نو کاملا به نفع امنیت ملی ما است و این مسئله زمانی‌که روابطمان با روسیه خصمانه باشد معنای بیشتری می‌یابد.»

البته این منابع گفتند بایدن قصد ندارد مانند «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روابط خود با روسیه را «مجدد تنظیم» کند.

آن‌ها همچنین اعلام کردند دولت جدید آمریکا قصد دارد «موازین جدیدی برای روسیه تعیین کند تا مسئولیت و هزینه رفتارهای این کشور در چندسال اخیر را به آن تفهیم کند.»

پیشتر «آنتونی بلینکن» گزینه جو بایدن برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا، در جریان جلسه استماع تایید صلاحیت خود در مجلس سنا گفت دولت آینده آمریکا قصد دارد درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی جدید (استارت نو) سریعا با روسیه وارد تعامل شود.

بلینکن گفت: «هیچ تماس اولیه‌ای درباره این مسئله با طرف روسی صورت نگرفته است، زیرا تیم بایدن به اصل «یک رئیس جمهور در هر زمان» اعتقاد دارد.»

پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقیمانده میان آمریکا و روسیه است، در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
نقشه ترور پوتینه...؟؟!!
"آمریکا شیطان بزرگ"
آخرین اخبار