۴۴۲ میلیارد تومان در پروژه‌های گردشگری منطقه اورامانات سرمایه گذاری شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه از ابتدای کار دولت تدبیر و امید ۴۴۲ میلیارد تومان در پروژه‌های گردشگری منطقه اورامانات سرمایه گذاری شده است، گفت: گردشگری اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امید قادری بااشاره به تحولات گردشگری منطقه اورامانات کرمانشاه در هشت سال گذشته، اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول و یک انقلاب در صنعت گردشگری منطقه رخ داده است.

او بیان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون بیش از ۴۴۲ میلیارد تومان در طرح‌های گردشگری اورامانات سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، منطقه اورامانات به لحاظ تاسیسات گردشگری و امکانات زیرساختی جهت اسکان مسافرین از حداقل امکانات هم برخوردار نبود، اما در این دولت بیش از ۱۰۰ مورد بوم گردی، خانه مسافر، مجتمع‌های خدماتی بین راهی و رستوران‌های بین‌راهی به صورت رسمی به بهره برداری رسیده و ده‌ها مورد نیز در شرف تاسیس و بهره برداری است.

او ادامه داد: همچنین امروزه بسیاری از مردم شهرستان‌های اورامانات بدون دریافت مجوز‌های لازم درب خانه‌های خود را به روی گردشگران گشوده و پذیرای گردشگران هستند که باید ساماندهی شوند.

️قادری تاکید کرد: با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه گردشگری در این سال‌ها هزاران گردشگر به این منطقه سرازیر شده و اقتصاد منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

️مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تاکید کرد: کسانی که از تریبون‌های مختلف عملکرد دولت را نادیده می‌گیرند، باید بدانند پرونده ثبت جهانی اورامانات، به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارین پروژه گردشگری غرب کشور و رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ با محوریت اورامانات در همین دولت و با حمایت و پیگیری‌های مجدانه استاندار کرمانشاه و مدیران استان و دستور خاص رئیس جمهور و همراهی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نتیجه رسیده است.

او بیان کرد: بدون تردید ثبت جهانی اورامانات انقلابی در صنعت گردشگری منطقه و غرب کشور ایجاد خواهد کرد.

قادری گفت: اختصاص و هزینه بیش از ۴۰ میلیارد ریال در زیر ساخت‌های گردشگری منطقه از محل اعتبارت استانی در مجموعه‌های غار قوری قلعه، سراب روانسر، منطقه سفیدبرگ، عایشه دول، سراب هولی و مجتمع‌های خدمات رفاهی و نیز آماده سازی و بهسازی ۱۲ روستای منطقه در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات تنها بخشی از عملکرد دولت در این شهرستان‌ها بوده است.

او بیان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز در این مدت ۲۱۷۰ مجوز سه گانه صادر، ۲۸ فروشگاه افتتاح، ۸۰ کارگاه دایر و ۳۸ نمایشگاه صنایع دستی در اورامانات برگزار شده است.

قادری تاکید کرد: همچنین ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت بوده است.

او یادآور شد: در این هشت سال بیش از دو هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گران اورامانات پرداخت شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار