۲۳۹ نفر در چابهار و کنارک توسط هلال احمر ویزیت رایگان شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳۹ نفر از مردم نیازمند شهرستان‌های چابهار و کنارک توسط پزشکان کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به طور رایگان ویزیت شدند.

علیرضا میربهاء الدین دمدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر چابهار با هدف کمک به رفع مشکلات بهداشتی و سلامت مردم نیازمند با حضور پزشک، پیراپزشک،پرستار و کارشناس تغذیه به روستای گوادری شم این شهرستان و روستای عزیزآباد و غریب آباد کنارک اعزام شد.

او  ادامه داد: این پزشکان علاوه بر ویزیت و داروی مورد نیاز بیماران را به طور رایگان در اختیارشان قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ارزش داروهای تحولی به بیماران نیازمند کنارک و چابهار را بیش از ۲۷۶ میلیون ریال عنوان کرد.

او  از اجرای مانور ساعت صفر در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با اعلام مدیریت بحران زلزله ای فرضی به بزرگی ۶.۲ ریشتر با عمق۱۰ کیلومتری زمین در شمال غرب زاهدان این مانور برگزار شد.

میربهاءالدین ادامه داد: در همین راستا ارتباط به صورت ویدئو کنفرانس با شعب برقرار شد تا وضعیت شهرستان ها نیز ارزیابی شود.

او  افزود: در این مانور شهرستان‌های زهک، نیمروز، زابل، هامون، خاش و ایرانشهر به عنوان شعب معین انتخاب شدند تا در صورت نیاز به محل حادثه اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:در این مانور ۲۱۲ تیم عملیاتی در قالب ۷۵۵ امدادگر و نجاتگر و ۱۰۳ نفر کارکنان به همراه ۱۶ دستگاه آمبولانس، ۹ خودروی نجات ،۲۴ دستگاه وانت کمک دار، ۱۶ دستگاه خودروی سواری و پنج دستگاه موتور همکاری داشتند.

او  اظهارداشت:در همین راستا اردوگاه اسکان اضطراری با استقرار ۲۰ چادر امدادی در مکانی امن برای حادثه دیدگان تعبیه شد تا حادثه دیدگان را اسکان دهند.

میربهاءالدین هدف از اجرای مانور را توان سنجی نیروهای عملیاتی مشترک بین معاونان در برخورد با حوادث احتمالی شهری، ارزیابی تجهیزات دستگاه ها و نیروهای عملیاتی آنها در مقابله با حوادث احتمالی شهری و توانمندسازی نیروهای عملیاتی ستادی و شعب عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار