چاک شومر از ارائه استیضاح ترامپ در هفته آینده خبر داد

رهبر اکثریت سنای مجلس آمریکا از ارائه استیضاح رئیس‌جمهور پیشین این کشور در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا اعلام کرد هفته آینده دوشنبه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور به مجلس سنا ارائه خواهد شد.

شومر همچنین گفت: «مجلس سنای آمریکا مطمئن خواهد شد که استیضاح منصفانه و کاملی درباره ترامپ صورت گیرد.»

این مقام آمریکایی در ادامه با بیان آن‌که آغاز این فرآیند می‌تواند ترامپ را برای همیشه از در دست گرفتن قدرت به‌عنوان رئیس‌جمهور منع کند، افزود: «متن استیضاح را به مجلس سنا تحویل خواهیم داد. سنا این محاکمه را برگزار می‌کند. این محاکمه‌ای کامل و دادرسی عادلانه‌ای خواهد بود.»

بنابراین قرار است دوشنبه هفته آینده استیضاح ترامپ از سوی «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، به مجلس سنا ارائه شود.

رهبر اکثریت سنا در بخشی دیگر از سخنانش وضعیت گارد ملی آمریکا را «غیرقابل قبول» خواند.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، نیز اعلام کرده است «بوچ باورز» دادستان این ایالت، به‌عنوان وکیل از سوی ترامپ برای حضور در جلسه استیضاح در مجلس سنا حضور خواهد داشت.

ماه گذشته طرح استیضاح دونالد ترامپ رسماً کلید خورد. طرح استیضاح ترامپ به‌دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف بایدن و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار