خطر مهاجرت استادان دانشگاه‌ها در سایه بی‌پولی/ چرا حقوق هیئت علمی دانشگاهی بالا نمی‌رود؟

حقوق اعضای هیئت علمی سال ها بدون تغییر باقی مانده است و همین عامل باعث می‌شود تا مهاجرت آنان در آینده روز به روز بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور متوسط افزایش حدود ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

این رقم بسیار کم نه تنها هیچ نسبتی با رشد میزان تورم سالانه در کشور ندارد، بلکه قابل مقایسه با سایر حقوق‌بگیران و کارکنان نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی در دهه اخیر نیست، زیرا دامنه افزایشی حقوق سالانه کارمندان سایر نهادها بین ۱۵ تا ۳۰ درصد بوده است، با این مقایسه به نتیجه می‌رسیم که حقوق دریافتی اعضای هیئت علمی دانشگا ه ها مناسب نیست.

از طرفی افزایش پنجاه درصدی حقوق کارمندان ارگان‌های مختلف در اسفند سال گذشته و حذف دانشگاهیان از این افزایش، باعث کاهش چشمگیر توان مالی اعضای هیئت علمی وزارت علوم شده است.

افزایش تورم و تغییر نکردن حقوق اعضای هیئت علمی در سال‌های گذشته باعث شده است تا سبد معیشت این قشر دانشگاهی روز به روز خالی‌تر شود و قدرت خرید آن‌ها تا ده برابر کاهش پیدا کند و همین فشار‌های اقتصادی چیزی جز کاهش انگیزه استادان دانشگاهی و تغییر در عملکرد کیفی تدریس به همراه نخواهد داشت، البته طی سال‌های اخیر اساتید فرهیخته‌ برای پرورش طالبان علم از جان و دل مایه گذاشته اند و توانایی خود را به خوبی نشان داده اند.

باید توجه داشت که با کاهش دستمزد و حقوق برخی استادان به فکر مهاجرت از کشور افتاده اند و همین معضل باعث می‌شود تا روز به روز سرمایه‌های انسانی کشور را از دست دهیم. کشوری که سرمایه‌های انسانی خوبی را تربیت کند می‌تواند رشد و توسعه بهتری داشته باشد و اگر برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان  اقدامی نکنیم در آینده‌ای نه چندان دور با کاهش نیروی انسانی فرهیخته در کشور و بدتر شدن وضعیت اقتصادی رو به شویم.

تلاش برای ترمیم حقوق اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۰

به همین منظور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دست بررسی است، اظهار کرد: با اینکه ۱۰۰ درصد نظرات ارائه شده اتفاق نمی‌افتد، اما بودجه ای که برای سال آینده پیش‌بینی شده است، شرایط خوبی دارد و امیدواریم در تغییرات نهایی نیز افزایش یابد.

وزیر علوم به موضوع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی نیز اشاره کرد و گفت: ابتدای سال توانستیم بخشی از حقوق اعضای هیئت علمی را ترمیم کنیم البته اکنون نیز پیگیر موضوع هستیم و به ترتیب پس از انجام امور اعضای غیر هیئت علمی، این امر نیز انجام خواهد شد.

به گفته او، در اجرای برنامه‌ها حتماً باید توجه ویژه‌ای برای آینده دانشگاه‌ها و آموزش عالی نسل بعد داشته باشیم و هدف‌گذاری‌ها باید دقیق و بر اساس برنامه پیش رود تا بتوانیم مسئولیت خود را در این مقطع زمانی حساس، به نحو احسنت انجام دهیم.

غلامی یادآوری کرد: دانشگاه‌ها باید کارگروه ویژه آینده‌پژوهی برای نگاه به آینده و ترسیم جایگاه خود در مقاطع زمانی مشخص داشته باشند و در این راستا از ظرفیت خوب اساتید جوان، پیشکسوت، با تجربه و توانمند در حوزه مطالعات آینده پژوهی استفاده کنند همچنین در کنار همه برنامه‌های کلانی که به عنوان برنامه‌های فرادستی اجرا می‌شود، توجه به آینده نیز مدنظر دانشگاه‌ها قرار گیرد تا در جهت کمک به اصلاح و ترمیم برنامه‌ها، اقدامات خوبی قبل از پایان سال جاری اتفاق بیفتد.

دستمزد پایین اعضای هیئت علمی باعث مهاجرت آن‌ها می‌شود

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ و حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار کرد: بودجه دانشگاه تهران در لایحه ۱۴۰۰ متوسط حدود ۴۶ درصد افزایش یافته و بودجه افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان را لحاظ شده است.

او افزود: ۲۵ درصد رشد بودجه دانشگاه تهران برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان در لایحه ۱۴۰۰ است؛ باید توجه داشت که تنها وزارت بهداشت در گذشته توانسته حقوق اعضای هیئت علمی خود را افزایش دهد.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: دانشگاه تهران همچنان با حقوق بسیار پایین استادان جوان مواجه است و این افراد در حال حاضر شرایط سختی را می‌گذرانند و مکلات اقتصادی و حقوق پایین دانشگاه‌ها باعث شده تا مهاجرت از ایران در بین اعضای هیئت علمی افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه برای کارمندان دانشگاه تهران افزایش حقوق در نظر گرفته شده، تاکید کرد: در این خصوص وزارت علوم تاریخ نهایی را اعلام می‌کند؛ بنابراین ۲۵ درصد افزایش حقوق اعضای هئیت علمی و کارکنان و حدود ۳۰ درصد افزایش حقوق کارمندان را داشته ایم البته این افزایش حقوق ها  عملا ۱۹ تا ۲۱ درصد است.

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد: بودجه دانشگاه تهران در سال ۹۹ حدود ۸ تا ۹ درصد افزایش پیدا کرد و ما با یک بدهی و کسری بودجه داریم که در سال آینده با فرض همین رشد ۴۶ درصد بودجه شاید تنها بتوانیم کسری‌ها را جبران کنیم البته اگر هزینه‌های دیگر بدون هیچ تغییر باقی بمانند.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در زمان حضور دانشجویان با آن مواجه خواهیم شد بحث هزینه‌های غذا و نگهداری خوابگاه هاست؛ چرا که در حال حاضر هر پرس غذا برای دانشگاه حدود ۲۳ تا ۲۵ هزارتومان است در حالی که مصوبه صندوق رفاه دانشجویان دریافت حداکثر مبلغ ۲ هزار تومانی را از دانشجویان دارد.

نیلی احمد آبادی با بیان اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ از محل هدفمندی یارانه‌ها برای غذای دانشجویان به دانشگاه تهران کمک رسانی شد، تاکید کرد: بودجه دانشگاه تهران در این دو سال برای هزینه‌ها پاسخگو نبوده است و ما فکر آینده هستیم چرا که قیمت غذا در سال گذشته نسبت به امسال بسیار پایین‌تر بوده است و با وجود اینکه علاقه زیادی به حضوری شدن کلاس‌ها داریم، اما نگرانی دانشگاه تهران در تامین هزینه غذای دانشجویان است که با تفاوت شدید قیمت و افزایش آن مواجه شده ایم و امیدواریم که وزارت علوم و سازمان بودجه برای این معضل چاره بیندیشند.

//

شرم داریم حقوق اعضای هیئت علمی را اعلام کنیم

منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری پیرامون تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بحث  عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی را به دولت و سازمان برنامه و بودجه منتقل کرده ایم.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ضمن تایید پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی، گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در سال‌های گذشته با رشد مناسبی رو به رو نبوده است. هیئت علمی‌های جوان به دلیل اعمال نشدن افزایش پنجاه درصدی حقوق بیشتر از سایر اعضای هیئت علمی ضربه می‌بینند، زیرا در ابتدای تشکیل زندگی هستند و معمولا امکانات اولیه سکونت را هم در اختیار ندارند.

او با بیان اینکه شرم داریم میزان حقوق اعضای هیئت علمی جوان را اعلام کنیم، ادامه داد: بین حقوق اعضای هیئت علمی با عرف جامعه و حقوق کارکنان سایر دستگاه‌ها فاصله معناداری وجود دارد و باید به این موضوع توجه جدی شود.

//

 اینکه حقوق اعضای هیئت علمی متناسب با قانون و برنامه توسعه حقوق کارمندان دولت افزایش پیدا نکرده است،  تبعیض ناروا محسوب می شود از طرفی باید دانست که در تمام دنیا بیشترین حقوق مختص به اعضای هیئت علمی و معلمان است و کشور ما هم برای این موضوع به هیچ عنوان نباید تبعیض قائل شود، بلکه باید در هر شرایطی افزایش حقوق قشر فرهیخته دانشگاهی را جدی بگیرد، چرا که اعضای هیئت علمی نخبگان جامعه هستند و بی توجهی به آن‌ها چیزی جز آسیب دیدگی علم را به همراه نخواهد داشت.

بنابراین لازم است تا دولت اصلاح مجدد در پرداخت حقوق کارکنان وهمچنین اعضای هیئت علمی را جدی بگیرد؛ چرا که حقوق پایین صدمه های سنگینی به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی که افراد متخصص تربیت می کنند، وارد می‌کند و در چنین شرایطی باید جلوی این روند نادرست در کشور از سمت دولت و وزارت علوم گرفته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشگاهی بازنشسته
۲۲:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهیچوجه دهک ها صحیح نمی باشد ، عوامل بسیاری در تعیین دهک ها دخالت دارد که هیچکدام رعایت نشده است ، از جمله بسیاری از اعضای هیات علمی در زمره طبقات پایین تر از متوسط و یا حد اکثر در دهک های ۴ یا ۵ قرار دارند و بعلت امور تدریس و تحقیق در دانشگاه حتی آن،چیزی که داشته‌اند نیز ممکن است از دست داده‌ باشند و حتی شماری حقوق خود را صرف پژوهش و تولید مقالات علمی کرده اند و در دوران سخت از هر گونه تلاش فرو گذار نکرده اند ، و عمدا یا از روی نا آگاهی این آقایان جوان و بی تجربه این اساتید را در دهک ده قرار داده اند تا چشم همه به این قشر معطوف گردد که طبقه مرفه و سروتمند اند و بسیاری توضیحات منطقی دیگر که در حوصله این یادداشت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
حقوق اساتید دانشگاه آزاد فاقد پست اجرایی از یک کارگر ساده هم کمتره ولی روسا در همون دانشگاه آزاد چهار برابر بقیه اساتید حقوق میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۶:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب
بنده دانشجوی ارشد علوم پزشکی هستم. واقعا جای تاسف داره که برخی دوستان به حقوق اعضای هیات علمی اعتراض دارن و جالب اینکه یک فردی که بهترین سال های عمرش رو درس خونده با کسی مقایسه میشه که سال هاست تو بازار کار هست و البته از نظر حقوق از خیلی از تحصیلکرده ها وضعیتش بهتره! چرا که با این وضع تورم حقوق ۳ تومن از ۲۰ سالگی بهتره تا حقوق ۱۵ تومنی از ۳۵ سالگی.
جدا از اساتید و معلمینی که با هزار جور سهمیه و پارتی به این جایگاه رسیدن و حقشون نیس یه سری حقوق ها رو بگیرن، انصافا تو مملکتی که یه مشت بازیگر، فوتبالیست و دلال بی سواد، درآمدهای بالایی دارن، این مقایسه ها کار درستی نیس و چه معلمین و چه اساتید لایق باید حقوق های بهتری داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
لعنت خداوند بر شما
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کیانفر
۱۳:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
دلیل مهاجرت استادان دانشگاه مسائل اقتصادی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
اقا بس كنيد اين حرفا رو. سالانه 180 هزار نخبه و تحصيلكرده از كشور خارج مي شوند. هيات علميها 0.5 درصد اينها رو شامل نمي شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی در بدترین شرایط ۴ برابر حقوق کارکنان وزارت علوم با مدرک دکتری است‌. وام های کلان ودیعه ، خرید مسکن ‌‌و خرید خودرو و منازل سازمانی نیز در اختیار اساتید قرار می گیرد . در حالیکه کارمندان وزارت علوم هیچکدام از این تسهیلات را ندارند. بسیاری از این بزرگواران در صورت مهاجرت نهایتا می توانند به عنوان یک کارشناس آزمایشگاه در کشورهای اروپایی جذب شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
هیات علمی های کدام کشور رو میگی بزرگوار؟
وامی که بازپرداختش ماهی 19 میلیون هست رو میگی؟ یا فقط رو هوا یه چیزی میپرونی
منازل سازمانی؟ خواب دیدی خیر باشه
بیا نشونت بدم چندتاشون مستقیم در خارج هیات علمی شدن
خدا دروغگو رو لعن کند.
پس فردا بچه های خودتم میرن زیردست همین اساتید. عجله نکن
Switzerland
m
۲۰:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
هموطن عزیز تنها عده محدود و نور چشمی از اعضای هیئت علمی بیشتر از حقشون مزایا دارند مابقی به ازای جوانی که پای دربه دری و زحمت دوران تحصیل گذاشته اند اصلا به حقشون نرسیده اند. تازه این عدم احقاق مسائل اقتصادی درصد کمی از مشکلات جامعه علمی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
مجلس با همسان سازی اساتید وزارت بهداشت و وزارت علوم موافقت نکرد مجلسی که سیلی به صورت ملت میزنه مجلسی که نماینده اش اول میگه از ماشین پیاده نشدم بعد میگه پیاده شدم سیلی نزدم بعد از ترس مواخذه عذرخواهی میکنه چه توقعی میشه ازش برای اجرای عدالت داشت لطفا اسم مجلس انقلابی رو از این مجلس بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
وقتی کسی رو گاز مونوکسید کربن خفه کند فرد مسموم شده متوجه نمیشه.
اساتید، فارغ التحصیلان دکتری، دانشجویان نخبه هم برای رفتن به کسی اطلاع نخواهند داد و وقتی متوجه خواهید شد که بسیار دیر شده!
تبعات این مهاجرت و خالی شدن دانشگاه ها از نخبگان همراه خواهد بود با جانشینی با افراد کمتر نخبه و ما دیگر نیروی کار متخصص تربیت شده توسط دانشگاه نخواهیم داشت.
وقتی مستشاران خارجی را در خیابانها دیدید آن وقت نقش دانشگاه های قوی که رتبه 15 دنیا هست را با گوشت و پوست و استخوان درک خواهید نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
دلیل حرص و جوش برخی اشخاص رو در برابر این گزارش نمیدونم.
اساتید حرف خاصی نمیزنن که باعث این همه آشفتگی برخی افراد معلوم الحال شده.
اساتید وزارت علوم اعلام کردند مثلا استاد شیمی وزارت علوم با استاد شیمی وزارت بهداشتی که مدرک، وظیفه و رتبه علمی یکسانی داره حقوق برابری دریافت کنه!
لطفا توجه کنید"مدرک، رتبه و وظیفه عینا یکسان"!!!!
توجه کنید اون استاد شیمی یا معارفی که در وزارت بهداشت دو برابر استاد شیمی یا معارف وزارت علوم دریافت میکند کار طبابت و یا بالینی انجام نمیدهد!!! الان یک عده معلوم الحال نیان نظرات مسموم تزریق کنن!
از این قبیل رشته ها بین وزارت علوم و وزارت بهداشت بسیار هستند و اساتیدی از این قبیل در وزارت بهداشت دو برابر وزارت علوم حقوق میگیرند!
حالا هموطن آزاده و عدالت خواه آیا به نظر شما این درخواست زیاده خواهی هست؟
حالا دولت و مجلس و قوه قضائیه جامعه عدالت خواه اسلامی فکری به حال این قضیه بکند!
یا حقوق اساتید وزارت بهداشت رو با اساتید وزارت علوم همسان کند یا بالعکس!
مخلص تمام هموطنای آزاده خواه، نیک اندیش و عدالت خواه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
نظرتان راجع به حقوق و مزایای کارکنان غیر هیئت علمی و اجحافی که توسط اساتید وزارت علوم به آنها می شود چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
به عنوان یک هیئت علمی تمام حرفهای دروغی که گفته میشه در مورد ما و تمام بی خوابی هایی که شبانه روز برای دانشجو بدون ریالی می کشیم وا گذار میکنم به خدا این حرف سنگینی هست باور کنید و دیگه حرفی ندارم تو پنداری که بدگو و رفت و جان برد حسابش با کرام الکاتبین است حالا هر کی از خدا نمیترسه دروغ و افترا بزنه باشگاه شما هم پیش خدا مسئولید پیام منو درج کن
Iran (Islamic Republic of)
جعفریان
۱۴:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
تمام از آقای غلامی مثلا وزیر علوم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعا از حقوق هیات علمی ها خبر دارید؟
الان اغلبشان بالای 20 میلیون می گیرند.
واقعا فکر می کنید بیشتر از این حقشونه؟
این همه جوان و متخصص دکتری بیکار هستند نگران نباشید حتی حقوق دوستان را کم هم بکنند کسی مهاجرت نخوهد کرد چون هیچکجای دنیا حقوق مفد مثل ایران نمی دهند این را به عنوان مطلع عرض میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
آدم دروغگو کجا هیات علمی بالای 20 میلیون حقوق می گیره. دانشیار دانشگاه شیراز داره 9 میلیون حقوق می گیره و استاد تمام با سابقه ی این دانشگاه هم حداگثر 14 میلیون حقوق می گیره. . تا کنون تعداد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های شیراز و تهران و دانشگاههای بزرگ داخل به خارج مهاجرت کرده اند و دیگر هم نمی آیند.
Iran (Islamic Republic of)
عبداله ترابی
۲۱:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
با سلام
حقوق اعضای هیات علمی باید براساس خروجی انتفاعی که بطور عملی در زندگی مردم (مالیات دهندگان) باشد آیا اعضای هیات علمی برای کشور چه خروجی دارند عملا چه مشکلی حل کردند یا بلدند حل کنند البته بطور یقین عده‌ای اندکی امکان دارد باشد که آن بحثشان جداست و اگر مشکلی حل کردند درصد حق راهکار عملی حل مشکل بعد انتفاع جامعه از آن راهکار عملی باید پرداخت شود نه هرکس لیسانس ،فوق لیسانس و دکتری گرفت باید عضو هیات علمی و حقوق بیشتر از معلمی که او هم دکتری آورد مثل او اموزش هم می دهد آن هم ۲۴ساعت موظف،
چرا تبعیض!!!!!
چرا حقوق از بیت المال می دهید.
هر عضو هیات علمی مگر چه کار خارق العاده ای انجام می دهند که یک معلم با همان مدرک و درجه انجام نمی دهد.
چرا یک استاد رشته اقتصاد یا مدیریت یا صنایع یا برق یا مکانیک یا هر رشته دیگر حتی نمی توانند مشکل یک کسب وکار کوچک را حل کنند بعد ما می گویم عضو هیات علمی باید حقوق چندین برابری یک معلم دبیرستان با همان مدرک انجامدهد . ویا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
یک معلم 40 سال یک کتاب رو درس میده. هیچ کتابی کنارش نمیخونه. تحقیق نداره. 24 ساعت در هفته، اونم از روش تدریسشان. دانش آموزان پفکی. چون وقت صرفشان نمی کنن. استخدام رسمی. همین معلها که از مادر معلم نبودن. رفتن دانشگاه. اگر شما دوست محترم عنایت شده اید فرق داره.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام.
معضل اصلی اقتصاد دولتی و دانشگاه وابسته به دولت و بودجه عمومی است. مثل همه سازمانها اینجا هم اساتید عمومأ کارمند دولت هستند در نتیجه استاد باسواد و بیسواد، یا پرتلاش و بی‌حال، همه از افزایش یکسان برخوردار می‌شوند و آخرالامر اساتید برتر جذب سایر کشورها میشوند لزومی اگر امتیاز و تفاوتی هست باید برای افراد خاص و براساس فعالیت آنها باشد. بنده کسانی را میشناسم که در آموزشکده فنی، که قبلاً زیرمجموعه آموزش و پرورش بود و اکنون به آموزش عالی پیوسته، بعنوان مربی پایه۸ بازنشسته شده با ۷ میلیون حقوق امسال بعد از همسان سازی یکباره حقوق ایشان با پایه ۳۰ یکسان شد و به حدود ۱۴ میلیون رسید. در حالیکه همکار سابق ایشان در آموزش و پرورش نصف این مقدار حقوق میگیرد. به نظر شما این تفاوت عادلانه و منصفانه است؟
Germany
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
یه الماس رو اگر لگدمال کنید بازم یه الماسه فقط شما وقتی هی لگدمالش میکنید خودتون سایش پیدا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
لیسانس نخبه نگو تو رو خدا معلومه خیلی عقده ای هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
به خاطر خدا نوشتن اجباری مقاله از تحقیق های کلاسی رو ممنوع کنید. این کارها فقط باعث شده که اصل درس به فراموشی سپرده شود.
شب و روز خواب مقاله می بینم! به خاطر نوشتن مقاله اینقدر به ما اجبار می کنند که خواستم از تحصیل انصراف بدم اما وقتی از جریمه انصراف از تحصیل باخبر شدم آه از نهادم بر اومد!
نمی دونم چکار کنم. هنوز این یکی مقاله تموم نشده، استادها میگن یه مقاله جدید باید بنویسی. به خاطر خدا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۸:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
حیف بیت المال حیف بیت المال حیف که برای کیا اسراف میشه فقط کافیه این پول رو به چند تا لیسانس با سواد و با انگیزه بدن اونوقت ببینید چه کار ها که نمیکنن. همه چی شده هیات علمی شایسته سالاری که نباشه همینه
افسوس افسوس افسوس که نخبه ها بیکار ند
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۸:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
همچین میگن هیات علمی کسی ندونه اینا گالیله و انیشتن و تسلا هستن بابا ول کنین چهار تا مقاله میدن دانشجوی بدبخت مینویسه بعد اساتید میان پزش رو میدن و میگن ببینید چقد درجه علمی کشور رفت بالا واقعا که!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۷:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
کاش همشون مهاجرت کنن چندتا جون باانگیزه استخدام کنن شاید وضعیت موجود بهتر شد
United States of America
استاد
۱۷:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
حذف یارانه اعضای هیأت علمی- تعلق نگرفتن سهام عدالت -حذف سهمیه دانشگاه برای فرزندان اعضاهیات علمی اینهانیزبیان شود.کارمندبادیپلم بیشترازهیات علمی حقوق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
میگم این اساتید دانشگاه آزاد بنده خداها انقدر ناراحتن خوب این همه شهریه سرسام آور از دانشجوها گرفته میشه چرا به هیئت علمیشون حقوق درست نمیدن با این همه سرمایه کی این وسط حق خوری یا اختلاس میکنه دانشگاه آزاد که دیگه درآمدش بالاست پس این شهریه ها تو جیب کی میره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
درست است که حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم در مقایسه با تورم افسار گسیخته دو سال گذشته بسیار پایین است و در این راستا دبیر ستاد علمی و فناوری شورای انقلاب فرهنگی فرموده اند که شرم دارند از اینکه حقوق اعضای هیات علمی را اعلام نمایند!اما آیا ایشان و وزیر محترم علوم و سایر مسئولین کشور خبر دارند که حقوق دریافتی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد کمتر از نصف حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی است!!! و اسف بارتر اینکه ساعت تدریس موظفی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد حدود ۱/۵ برابر بیشتر از استادان دانشگاه های دولتی است!!!!
با در نظر گرفتن اینها، استادان دانشگاه آزاد نزدیک به یک سوم حقوق استادان دانشگاه های دولتی و حدود یک پنجم حقوق استادان دانشگاه علوم پزشکی دریافتی دارند!!!!
برای مثال حقوق یک استادیار پایه ۱۵ دانشگاه آزاد حدود ۶/۵ میلیون تومان است که پس از کسورات بیمه و مالیات حدود ۴/۵ تا ۵ میلیون دریافتی دارد یعنی معادل ۲۵۰ دلار در ماه !!!!!!
کجای دنیا را سراغ دارید که هیات علمی آن چنین حقوقی داشته باشد. اصلا حقوق یک کارگر ساده در اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای جهان سوم بالای ۵۰۰ دلار است. حداقل و حداکثر حقوق استادان در کشورهای مختلف دنیا بین ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار در ماه متغیر است!!!! حالا شما ۲۵۰ دلار را با آن مقایسه کنید. جالب است مدیران آموزش عالی کشور برای چنین استادی در ایران، وظایف و فعالیتهای علمی و پژوهشی همانند استادان سایر کشورهای دنیا تعریف کرده و انتظار دارند و دایم در بوق و کرنا می کنند که ما باید همانند سایر کشورها دانشگاه های نسل چهارم و کارآفرین داشته باشیم!! به این آقایان بفرمایید که شما اول حداقل معیشت را برای استادان را تامین کنید که شرمنده خود و خانوادههایشان نباشند. اگر بهمین گونه پیش برود فاتحه آموزش عالی این کشور خوانده است.
به نظرم مدیران آموزش عالی کشور بویژه مدیران دانشگاه آزاد و همه مسئولین آموزش عالی کشور باید نه تنها از گفتن این واقعیت شرم داشته باشند ، بلکه باید از این شرم، آب شوند و بمیرند.
Germany
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
بذارید مهاجرت کنن برن اگه راست میگن. اون ور آب مثل اینجا نیست که کار نکنن و پول بگیرن.
بگید برین اگه یک نفر رفت
اونی که بخواد و بتونه میره و در قید افزایش حقوق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
جناب وزیر چرا نمیگین که اساتید برای یه رسمی آزمایشی شدن با رسمی شدن گاها تا یکسال ونیم کارهای سامانه نور رضوي و هیات جذبشان طول می کشد. من هیات علمی همه وقتم شده آپلود فایل و دویدن در اتاق این و آن برای سامانه های جذب.
درصورتی که سایر ارگانها پس از گذشت دوسال خودشان کارمند را تبدیل وضعیت می کنند.
تازه برا رسمی شدن باید 6 ماه بریم تو صنعت که احتمالا مسخره این و آن کارمند ارگان دیگر شویم. واقعا این چه بازی هست که با ما فقط انجام میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
آذرتاش
۱۴:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
لعنت به فقر و تبعیض که گریبان هیئت علمی را هم گرفته است!!
والله حقوق بعضی کارمندان با مدرک سیکل، دوبرابر حقوق اعضای هیئت علمی جوان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
فکر کنم اصلا اطلاعی نداری. بنده دکتری دارم و کارمند دانشگاه و ۱۵ سال سابقه. حقوقم ۷۵۰۰۰۰۰ هست. اونوقت یک استاد جوان تازه استخدام و مجرد با همین مدرک ۸ میلیون می گیره. بعلاوه ۲۰۰ میلیون ودیعه مسکن یا منزل سازمانی. ۵۰۰ میلیون خرید مسکن. وام خرید خودرو. جالب اینکه برای مسئولیت من در دانشگاه چون کارمندم حق مسئولیتی پرداخت نمیشه اما استادی با همین مسئولیت در دانشکده دیگری ۱۳۰۰ حق مسئولیت می گیره.پس لطفا این همه هیئت علمی هیئت علمی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ح.ف
۱۳:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
من همسرم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد ماهی 4. تومان میگیره با دو تا بچه به هیچ جا نمی‌رسه ایشون دکترای عمران داره. واقعا به فریاد دانشگاه آزاد برسید‌. این اساتید دانشگاه دولتی با ماهی هجده میلیون میگن بازم کمه. بخدا همسر من تمام مدارکی از لیسانس تا دکتری هم بهترین و معتبرترین دانشگاه های دولتی ایران درس خوانده و با این حضرات هیچ فرقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
استاد دانشگاه
۱۲:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
با سلام خدمت دوستان من یکی از اعضاء هیئت علمی دانشگاههای کشور میباشم که در اسفند ماه سال گذشته از افزایش حقوق کارمندان زحمتکش به واسطه مسئولین افزایش دوباره نصیبمان شد و تنها یک آیتم از آیتمهای حقوقیمان که حق جذب بوده 4 برابر گشته اما این دلیل نمیشود که زحمات شبانه روزی اساتید محترم با اندک حقوقی ناچیز قدردانی گردد من خود بر این امر واقف بوده که دانشگاه یعنی کارمند استاد و دانشجو اما چه باید کرد بودجه اندک است اما باید مسئولین چاره ای بیندیشن کارمندی که در فلان وزارتخانه حقوقش دوبرابر من استاد میباشد و میگوید ما درامد داریم و شما ندارید خدا به داد ما با این همه گرونی برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
پیشنهاد میکنم قانونی تصویب شود چنانچه متخصصی که از محل بیت‌المال رشد کرده است، تضمین مناسب دریافت شود تا مثل گنجشک روی درخت تهدید به فرار نکند.
ضمنأ آنهایی که چنین فکری در سر دارند همیشه چنین نیتی داشته‌اند و وچه بسا خانواده های آنها در تابعیت کشورهای دیگری داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
نمیدونستم بعضی از کارمندای دانشگاه انقدر حسودن خوب خدا رو شکر بالاخره یه عده هم هستن به ما حسودی کنند این هیئت علمی شدن از داخل خودمون رو کشته از بیرون کارمندان گرام رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعا جای تاسفه اینهمه تبعیض و تفاوت فقط به صرف یه عنوان 10 برابر یه کارمند فوق یا دکتری به اعضای محترم فقط حقوق میدونن و جالبه هنوز هم طلبکارن
Iran (Islamic Republic of)
الف ر
۱۱:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
اینهمه دکترای بیکار داریم، اگر هیئت علمی از شرایطش راضی نبود، میتونن با یه جوون باسواد جایگزینش کنن.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
شما ببینید چه افرادی با چه سطحی مهاجرت می کنند. بعد بیاد بگید خطر مهاجرت. شما بداد افرادی برسید که با وجود کارشکنی همین اعضاء هیات علمی و زیاد خواهی این اساتید قید تحقیق و پژوهش رو می زنن و با وجود هوش سرشار و نبوغ خدادادی به شغل و حرفه دیگری می پردازند.
چرا یک دانشجوی دکتری 2 سال باید منتظر تایید مقاله در یک مجله معتبر خارجی باشه تا بتونه مجوز دفاع رو از همین استاد مدعی دریافت کنه که چی؟ چون امتیاز ویژه برای استاد داره.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
آقا تو کشوری که کارگر و کارمند دولت ۳ میلیون میگیره مدرس دانشگاه انتظار داره چند بگیره؟؟؟
نمیشه که فقط حقوق دانشگاهها اروپایی بشه بقیه دستمزدها از افغانستان هم پایینتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
در جواب یکی از کامنت گذاران. از کدوم ۱۷ یا ۱۸ میلیون حرف می زنی؟ آموزش مجازی رو کی میده. دروغ نگویید و انصاف داشته باشید. دانشجوهای تحصیلات تکمیلی رو الان کی هدایت می کنه. خودت تا حالا یه مقاله انگلیسی نوشتی تا بدونی چقدر زحمت داره؟ تا انصاف نداشته باشیم، به زحمات هم قدر ننهیم و واقع بین نباشیم وضع هیچکداممان درست نخواهد شد. کاش استخدام نفت و گاز و برق بودیم تا با افرادی چشم سیر همکار بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چرا توهین میکنی؟!؟!؟
چشم و دل سیر اعضای محترم عنوانی هستند که حق تمام وقتی و محرومیت از مطب و حقوق 30 الی 40 میلیونی گرفته و هنوز هم طلبکارن
شما با عنوانتون پول میگیرید نه با.... همه غیر هیئت علمی ها نون حلال میخورن و از عرق جبین
40 الی 50 میلیون که به یه نفر میدن اون هم به ناحق باید بدن به 6 تا حرف فوق یا دکتری تا 70 نفر از قبل اونا نون بخورن نه به یه نفر مدعی
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۷:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
می‌رسد بیرون طرف میگه دکتری میگم اره میگه شما خوب وضع تون خوبه میگم ما پزشک نیستیم ولی به اندازه یه پزشک درس خوندیم استاد دانشگاه هستیم ولی حقوق مون زمین تا آسمون هست ،،
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۷:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
اگر حقوق استادان دانشگاه آزاد رو ببینید متعجب می‌شید از معلم آموزش و پرورش کن معروف به کمترین حقوق و دستمزد هستند هم کمتر است تازه یک ماه حقوق میدم میگن ماه بعدی حقوق نیست اضافه هم کار و پژوهش هم پول ندارند و چند سال طلب رو ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام هیات علمی دانشگاه هستم با ۷ سال سابقه و استخدام در ۳۵ سالگی، حقوقم به اندازه یک کارگر ساختمانی نیست. واقعا هیچ انگیزه ای برای کار ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
شما تشریف ببرید ۲۵۰ هزار نفر دکتری بیکار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
عتف = علوم تحقیقات فناوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ولش کنید برید اوروپا یا کانادا.
Iran (Islamic Republic of)
ش
۲۲:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اینقد دکتری و فوق دکتری و سن شروع کار و سایر بهانه هارو نیارید الان خیلی از کارمندان هم با مدرک دکتری و سن 35 سال شروع بکار می کنند و حقوق 3 میلیونی میگیرن. اعضای هئیت علمی بیشترین حقوق را دارند و اکثراً بی سواد هستند .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
تو بی سوادی که به جایی نرسیدی و حسادت داره میکشه تو رو
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۸:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خیلی ها تائید می کنند که اعضای هئیت علمی اکثراً بی سواد هستند و با ÷ارتی جذب دانشگاه ها شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مهاجرت مي كنند چون درآمد خوبي دارن و مي تونن برن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چون سواد دارن نه پول
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام. من ۶ سال هیات علمی هستم و همسرم پزشک. به خدا از دانشگاه هاروارد پذیرش داشتم زیر پا گذاشتم نرفتم گفتم می مانم و مملکتم رو میسازم. الان پس از ۶ سال توی یه آپارتمان ۸۰ متری اجاره نشین هستم. امروز پسرم از من اسباب بازی خواست نتونستم بخرم. الان هم به فکر سپردن افسار این مسئولیت به دست خودتون هستم. شاید شما ها زیر بار مسئولیت پژوهش، رسیدگی ۲۴ ساعته و تبعات مشکل آن دوام بیاورید و حقوقش برای شما مکفی باشد. خرید گوشت برای شما شده ۶ ماه یکبار برای من شده فروختن طلای همسرم برای راه اندازی یک بخش پژوهشی و دستگاهای آزمایشی تو دانشگاه. امیدوارم که مردم ما آنقدر شکمشون سیر بشه که به حقوق این قشر به دید منت نگاه نکنند.
Germany
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
شرم دارید چه شرمی
اگر شرم ندارید ی فیش حقوقی و رو سایت قرار بدید .
بهشون بفرمایید مهاجرت کنن باید کار کنن
اللن ی ساله خونه نشستن ماهی 17یا18میلیون میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
آخی چقدر حسود
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوبهار
۲۰:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
واقعا متأسفیم اعضا هیئت علمی حداکثر بی انصافی را تحمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اولا این استادهای بی کیفیت با دانشگاه های بی کیفیت تر چه خروجی دارند . الان بیکاری تحصیل کردها بیداد میکنه بخاطر خروجی صفر

دوم فقط حقوق این حضرات پایینه
Iran (Islamic Republic of)
Daneshjoo
۲۰:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من دانشجو هستم
کارمندهای دانشگاه با اون طرز برخورد و کار کردنشون هر چی بگیرن حرامه
آخه آدم دانا اگه هیات علمی مهاجرت کنه و دانشگاه کنسل بشه تو چیکار خواهی کرد؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
شکر خدا ناراحتن استعفا بدهند تا جوانهای دیگر بیان سرکار.
Iran (Islamic Republic of)
شاپور
۱۹:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اقای کارشناس عزیز اگر هیات علمی نبود مدرکت رو از کجا میگرفتی؟ اگر هیات علمی نباشه و دانشجو جذب نشه کارمندان دانشگاه میخواهند چکار کنند. یکم منطقی فکر کنید شما بعد از ساعت اداری میرید کیف میکنید هیات علمی پایاننامه و گزارش دانشجویان رو میبره خونه اونجا مطالعه کنه. اضافه کار نکرده میگیرین و همون کارشناس ۲۵ ساله از تعاونی مسکن و تعاونی به صاحب خونه شده ولی هیات علمی الان دستش هیچ جا بند نیست. اگر افزایش حقوق شما عملی نشده چه ربطی به هیات علمی داره. تا حالا متوجه نشدین که اگر بودجه ای اختصاص پیاد کند برای افزایش حقوق کارمند نمیشه اون رو برای جای دیگه هزینه کرد. افزایش حقوق هیات علمی در سال ۹۹ با تورم چند صد درصدی فقط همون افزایش اول سال بوده که برای همه بوده. معلومه تو کشوری افراد مدرک گرا به معلم و استادش احترام قائل نشه اوضاع مملکت از این بهتر نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
واقعا جای تاسفه
شرم بر مسببین این جریان که پول به عنوان میدن وگرنه هیئت علمی چیکار میکنه بجز استفاده از امکانات دانشگاه در جهت ساخت و ساز و معامله رفرنس های 50 سال پیش رو استفاده و یا نتیجه زحمت دانشجویان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلامحقوق اعضای هات علمی دانشگاه آزاد از دولتی بمراتب بدتر هست. مخصوصا از حق ماها که یک بار خاطر نبود پارتی وارد داشتگاههای دولتی نتونستیم شویم و باز اینجا هم دیگه کسی از حق مون هم دفاع نمیکنه.
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
واقعا حقوق هیات علمی ها دیگه شرم آوره، در هیچ جای دنیا اینگونه در حق استادان دانشگاه ستم نمی کنند. یک عضو هیات علمی اگر تمام مراحل تحصیلی را پشت سر هم و با موفقیت طی کنه و دو سال سربازی را هم سپری کنه و هزار و یک مرحله استخدامی را پشت سر بزاره وقتی استخدام میشه با مدرک دکتری تخصصی میگره 5 میلیون. واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
داریوش قربانی
۱۹:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ما‌که هر استادی میبینیم وضعش عالیه از حکم خالص‌گرفته تا انواع حق پژوهانه و حق الزحمه پایان نامه و‌رساله، خداوکیلی انصاف داشته باشید، سال۹۸ از حق کارمندان زدند و‌۵۰ درصد به هیات علمی اضافه کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من استاد هستم و افزایش حقوق نمی خواهم.. معادل ارزی همان حقوق سال 5 سال پیش را دریافت کنم راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ببخشید به کدوم استاد صفر کیلومتر ده میلیون میدن چرا دروغ میگید !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
حق با شماست ده میلیون دروغه 12 تا 15 میلیون تومن میدن
شما ببخشید که این بنده خدا اطلاع دقیق نداشتن
به فوق لیسانس علوم پزشکی و پایه 1 یه حکم زدن 16760000 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
خواستی مدرکش را برا تون بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کارشناس دانشگاه هستم با 24 سال سابقه. منم شرم دارم که میزان حقوقم را اعلام کنم. هیئت علمی در بدو استخدام 6 میلیون حقوق دریافت میکنه و به این مبلغ اضافه کنید حق التدریس و حق التحقیق که هر ترم دریافت میکنند. پس شرم بر کسانیکه که مانع افزایش حقوق کارمندان دانشگاه میشن. شررررررررم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
شما چند سال تحصیل کردی، از کجا مدرک گرفتی، چه زمانی مدرک گرفتی، حین کار یا قبل از کار مدرک گرفتی ، از شروع استخدام تا ۳۰ سالگی چقدر حقوق گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
در تمام دنیا هیئت علمی درآمد زا هست برای دانشگاه اما ایران متاسفانه فقط مصرفی هستند. باید طبق تعداد طرح پژوهشی و مقاله حقوق بگیرند و ارتقا هیئت علمی برای بررسی پرونده کشوری شود متاسفانه در داخل دانشگاه هیئت ممیزه با لاوی بازی استادی با کمتر از 20 مقاله پژوهشی با گرید پایین رو دانشیار می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کاش اشخاصی که اطلاعات ندارند باعث ایجاد گمراهی در مردم نشوند و علیه قشر فرهیخته کشور هجمه ایجاد نکنند. شما زمانی میتوانید مثل کشورهای توسعه یافته از اعضای هیات علمی مطالبه کنید که امکانات و شرایطی همانند آنها ایجاد کنید. ببینید کشورهای حاشیه خلیج فارس چه هزینه هایی را پرداخت میکنند که به موقعیت علمی ایران نزدیک شوند.
به امید روزی که دانش، دانشگاه، استاد و دانشجو برای کشور اولویت باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دروغ هست اساتید بیشترین حقوق را دارند. خواهشا به بهروری توجه کنید. این اساتید پیر بروند اساتید و فادغ التحصیلان جوان با نصف حقوق آنها سر کار می آیند با بازده بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
نظرات را که نگاه میکنم دو گروه راست میگویند اساتیدی که چند برابر کار میکنند و اساتیدی که پاسخگوی دانشجو نیستند در همه مشاغل این دو گروه هستند که باید جوابگوی خدا باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من خودم هیات علمی دانشگاه دولتی هستم با مدرک فوق دکتری و حقوقم از خیلی از کارمندان با مدرک لیسانس هم پایین تر است. حقوق خیلیذاز اعضا هیات علمی انقدر پایین است که در حال رها کردن این شغل هستند. والله که من توانایی خرید یک پراید را هم ندارم. کمی در نظر دادن انصاف را رعایت کنیم که در محضر خدا بعدا باید پاسخو باشیم.
البته ذکر این نکته که این روزها حقوق همه اقشار پایین است ضروری است. ولی انها حداقل در سن پایین استخدام شده اند نه در 35 سالگی و پس از کلی تحصیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
درست میفرمایید با ماهی 20 الی 30 که میگیری پراید به کلاست نیست که داشته باشب
شرم آوره اینهمه لا پوشونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اول نداری به نام فوق دکتری نداریم. بعد از دکتری ،فارغ التحصیلان بیکار با حمایت برخی نهادها یک طرح انجام می دهند تحت عنوان پست دکترا و اصلا دوره تحصیلی نیست. دوم بنده کارشناس آزمایشگاه هستم با مدرک دکترا.حقوقم ۷ تومان هست. ربا ۱۵ سال سابقه. رفیقم الان هیئت علمی هست با ۷ سال سابقه. و البته در دوره دکتری بورس بودند. حقوق دریافتی ایشان در دوره بورس ۲ برابر حقوق من در زمان کار کردیم در دانشگاه بود. الان هم ایشان دانشیار هستند با حقوق ۱۴ میلیون .
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۶:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ضمن عرض ادب و احترام خدمت تمامی اساتید واعضا محترم هیات علمی وزارت عتف
اگر کمی ، فقط کمی انصاف رو رعایت کنیم میبینیم که اگر کارمندان و کارکنان دانشگاهها نباشند و یا ناراضی باشند هیچکدام از اعضا هیات علمی و اساتید نمیتوانند کاری انجام بدهند و از پیش ببرند چطور استادی که صفر کیلومتر اومده حداقل ۱۰ میلیون حقوق میگیره ولی کارمند با ۲۵ سال سابقه ۴ میلیون . در صورتی که سنوات خدمتی کارمند همسن خود استاد است و خود قضاوت کنید تجریه ۲۵ ساله و توانایی او کجا و استاد صفر کیلومتر کجا ؟ این استاد سال گذشته پشت همین میز نشسته و شیطنت دانشجویی میکرد حالا مدعی است ؟ ؟ ؟ واقعا انصاف چیز خوبیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کارمندهای دانشگاه واقعا خیلی زحمت میکشند!
از وقتی که می آیند game بازی میکنند! نکنید این کار رو!چشمانتون ضعیف میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
درود بر کارمندان وزارت علوم خداییش اگر اینها نباشند کی می خواهد کارهای اداری و مالی و آموزشی و پژوهشی انجام بدهد. اگر اساتید ناراحتن می خواین کارمندان کار نکنن ببینم حقوق دریافت می کنند یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۶:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بنده ۸ ساله دانشگاه دولتی تدریس میکنم حق تدریسم.پول حقوق یک ترم شده ۱۷۰۰ خدارو خوش نمیاد به داد اساتید حق تدریس برسید هیات علمی اندازه حق تدریس وقت میزاره .ما پارتی نداریم باید حق تدریس بمونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
به خدا انصاف نیست. این راه برخورد با جوانان تحصیل کرده نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
حق التدریس فقط وظیفه آموزشی دارد
نه مقاله ای نه پژوهشی.
پس
اگر راست بگی می‌دونی استاد دانشگاه سی درصد وظیفه آموزشی دارد
ما خیلی حق التدریس داریم شاغل جای دیگه هستند پس شما از اول مجبور نبودی این مسیر را بیایی
توصیه میکنم استخدامی های دیگه را از دست ندعید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
همه ی ملت در همین وضعیت هستند
Germany
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام. بنده یک استاد دانشگاه هستم که حقوق بنده پس از کسورات مالیات و بیمه حدود ۶ میلیون تومان است. بسیاری از همکاران بنده از پارسال به فکر مهاجرت افتاده اند، چون حقوقمان از یک دانشجوی دکتری در دانشگاه های خارج از کشور کمتر است. با این وضعیت قطعا بنده هم مجبور به رفتن خواهم شد، علیرغم میل باطنی ام، چون همیشه آرزوی خدمت به وطن و مردم ایران را داشته ام، اما الان در کرایه منزلم مانده ام. اصلا گرفتاری اقتصادی اجازه تمرکز روی حل مسائل جدید و باز کردن مشکلات صنعت کشور را نمیدهد و لذا احساس بی فایدگی بهم دست داده، ترجیح میدهم که اینجا نمانم.
بسیار نگران آینده علم و پژوهش در دانشگاه ها هستم، چون با این وضع بودجه پژوهشی و درماندن فکر و تلاش اساتید و دانشجویان در گذران زندگی روزمره، و احیانا مهاجرت ایشان، رشد علمی ایران وضعیت موفق سابق را نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
حقوق شما از حقوق دانشجوی دکتری کم نیست بلکه کمتر از یک چهرم حقوق اونهاست! شرم باد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
شما نگران نباش هستند جوان هایی که حاضرن استاد دانشگاه بشوند با همین حقوق پس ناشکری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یه کارگر ۴ عصر که تعطیل میشه دیگه استراحت میکنه اما یه هییت علمی تا نیمه شب باید پاسخگوی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا باشه پایان نامه ها و مقالاتشون رو بررسی کنه خدایی میگن اساتید سواد ندارن بعضی وقتها برای نوشتن یه مقاله جان یه استاد رو به لب میرسونن و یه استاد تو خونه هم استراحت نداره نه همسر خوبیه نه پدر خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بايد استعداد ياد دادن را بلد باشند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
لطفا با افزایش حقوق اساتید اجازه ندهید سرمایه انسانی کشور از دست برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بنده خدا استاد دانشگاه تهران نوشته دریافتی شش و نیم میلیون خداوکیلی اندازه یه کارمند بانک دیپلم یا یه کارگر افغانی نباید حقوق بگیره انصافتون کجاست ملت ؟؟؟؟ دولت ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
و شما هم باور کردی
اصلا کروموزوم‌های رانتی های هیئت علمی با دروغ شکل گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خیلی حرف سنگینی بود!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
صرف انرژی و هزینه می شود که فردی هیات علمی شود.
بعد از آن آن فرد تنها به فکر حقوق مفت است در صورتی که به خروجی خود توجه ندارد.
درس را که تی ای و کارمند واحدها میدهد هیچ وقت هم نیستند معلم خطاب شوند ناراحت میشوند در صورتی که روز معلم معلمند و نظارتی نیست کی میان کی میرن ...و تنها به تجارت خارج از دانشگاه توجه دارند
حقوق مثلا کم آنها تنها پول اسم آنها هست که زیاد هم هست
مگر یک کارگر زحمتکش چقدر میگیرد با آن سختی و مرارت و مزایای کم شرایط سخت..
هم برند هم حقوق بالای دانشگاه آخر کدام
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۵:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کل خبری که در بالا اورده شده است دروغی بیش نیست بنده خودم یکی از کارمندان وزارت علوم هستم در سال ۹۸توسط دولت افزایش حقوق ۵۰درصد برای کارمندان دولت تصویب شد که این بدجه رو برای کارمندان ۱۵ درصد زدند و بقیه رو به کام هیات علمی ها شد به طور متوسط هر هیات علمی نزدیک ۵ الی ۶ میلیون افزایش حقوق داشت در مقابل کارمندان ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان.در عجبم که هیات علمی ها با حقوق های نزدیک ۲۰ میلیون و شاید هم بیشتر زندگی سختی دارند و کارمندان با حقوق های متوسط ۳ الی ۵ میلیون با ناز و نعمت زندگی میکنند۔واقعا دنیا جای عجیبی شده است که شکم های سیر باز از شکم های گشنه دزدی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
احسنت گل گفتژ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعا درسته تمامی خبرگزاری ها این موضوع نوشتند وقتی خواندم تعجب کردم واقعا هیات علمی ها چه نونی می برن سر سفره زن و بچه شون؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مبالغ فعلی دریافتی اعضای هیآت علمی را ذکر میکردید بهتر میشد قضاوت کرد. آنچه حق با آنهاست مقایسه شان با کارمندان بانکها و بعضی موسسات و شرکتهای دولتبست، و آنچه که این توقع را قدری نابجا میکند مقایسه با معلم ها و کارمندان ادارات و کارگران است. ارزش علم به بازخورد آن است و الا جایگاه شغلی به خودی خود ارزشی دارد به اندازه سایر مشاغل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اساتید دانشگاه آزاد با ماهی ۳ تا۴ تومن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کار مندان همه نهادها به ویژه کارمندان دانشگاه در سنین پایین و با مدارک در حد دیپلم و نهایتا لیسانس استخدام می شوند در حالی که هییت های علمی تازه در 35 سالگی دکترا می گیرند و استخدام می شوند. کارمندان پس از 5-6 ساعت کار مفید به منزل می روند و در دوران تعطیلات حتی سامانه اداری را چک نمی کنند ولی هییت های علمی روز و شب در تعطیلات پاسخگوی دانشجویان ارشد و دکترا هستند و یا در حال تحقیق و مقاله نویسی و ... می باشند. حتی معلمان تابستان و عید تعطیلند و در روز تنها یک نوبت به مدرسه می رود. عدالت این نیست که افراد با کارهای متفاوت حقوق یکسانی بگیرند. هر فرد باید براساس تحصیلات و کاری که انجام می دهد دریافتی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
برخي نظرات منطبق با واقعيت نيست. شايد درصد كمي از اساتيد هستند كه بواسطه چند شغله بودن حقوق دانشگاه برايشان پول تو جيبي است. اكثر اساتيد به خصوص اساتيد جوان و تازه استخدام از لحاظ معيشتي در وضعيت خوبي ندارند. اين را در نظر بگيريد كه حداقل سن براي استخدام هيات علمي بين ٣٣ تا ٣٥ سال است . هيات علمي يك شغل پردغدغه و پر استرس است. اسانيد دانشگاه حتي در منزل هم مشغول انجام كارهاي پژوهشي هستند. درست است كه اكثر اقشار جامعه در وضعيت بدي به سر ميبرند ولي در بعضي از دستگاه هاي درلتي نيز افراد گاها با مدرك ديپلم يا فوق ديپلم در مجموع، دريافتي بيشتري از يك استاد دانشگاه دارند. اعتقاد دارم نبايد هيچ شغلي را با هيات علمي قياس كرد زيرا هيات علمي يك پوزيشن بين المللي است. اساتيد در حال تلاش هستند تا رنكينگ كشور را در عرصه هاي علمي و فناوري ارتقا دهند. (مشاغل ديگر چنين پوزيشني ندارند). با افزايش افسارگسيخته قيمت دلار اساتيد در تامين حداقل هاي زندگي خود مانده اند چه رسد به تعاملات بين المللي، كه به صفر رسيده است. لطفا در بيان انتقادها جانب انصاف را رعايت كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اساتید دانشگاه آزاد را دریابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هیات علمی ها هیچ خروجی برای کشور ندارند الکی بوجه مملکت رو هدر ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام
ضمن احترام به تمام اساتید گرامی ولی نظر اینجانب متفاوت است. من خودم دانشجوی مقطع دکتری در یکی از تاپ ترین دانشگاههای کشور یعنی 5 دانشگاه اول هستم.اما متاسفانه اکثر اساتید واقعا زمان کافی برای راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص نمی دهند. تعدادی از این اساتید اطلاعات علمی پایینی هم دارند ضمن اینکه خود را با علوم جدید به روز نمی کنندو به نظر می رسد همین حقوق هم برای این افراد زیادی باشد و اگر قرار بر سنجش شرعی در مورد حقوق این افراد باشد به نظرم مقدار زیادی از آن حرام خواهد بود یعنی استاد به اندازه حقوقی که دریافت می کند کار انجام نمی دهد و از مقاله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ارتقا رتبه خود بهره می برند. البته در این بین نباید زحمات برخی از اساتید را که واقعا با علاقه فعالیت می کنند نادیده گرفت ولی مثلا متاسفانه در گروه ما از 10 استاد فقط 3 استاد از این نوع را می توان یافت یعنی 30 درصد. درحالی که بسیاری از دانشجویان دکتری در تلاش برای فعالیت علمی و پژوهش هستند هرچند به آینده شغلی خود در شرایط جامعه امروز ما امید چندانی ندارند.کاش وزارت علوم به دنبال راهی جهت بازنشستگی اساتید ناکارآمد و جایگزینی جوانان خلاق و با انگیزه جهت پیشبرد علمی کشور باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام. دلیل کم کاری اساتید بی انگیزگی آنها می باشد یک مادر سند که با کلی تلاش و در سن ۳۸ سالگی با مدرک دکتری تخصصی جذب دانشگاه شدم ولی متاسفانه روز به روز وضعیت معیشتی هیئت علمی بدتر و بدتر می شود �چ‌گونه تسهیلاتی نیز برای این قشر وجود ندارد قبلاً فرهنگی بودم و احساس می کنم با آمدن به دانشگاه اشتباه کردم لطفاً بدون بررسی نظر ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
متاسف از نظر دانشجوی دکتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مطلبی که گفته شده و تیتر شده مربوط به وزارت عتف و هیات علمی وزارت عتف هست نه علوم پزشکی که قضاوت میکنید... ضمنا هیات علمی وزارت عتف چندین سال هست که اضافه نمیشود و اگر اضافه میشود 10 تا 15 درصد است که نسبت همه ارگانها کمتر اعمال میشود و در شرایط یکسان هیات علمی وزرات بهداشت دوبرابر وزرات عتف حقوق میگیرد البته غیر بالینی منظورم هست. با بالینی کاری نداریم میگیم حقشان است. تازه بالینی و غیر بالینی و بطور کل وزارت بهداشتی ها کارانه هم میگیرند که با اون هم کاری نداریم باز هم میگیم باز حقشون هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
تو چقدر باسوادی عتف چیه
اتفاقاشما علوم پزشک‌ها خودتونو با متخصصین مقایسه و با یک هزارم کار پزشکان و متخصصین هزار برابر حلال خورها پول حرام میگیرید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بنده استاد یکی از دانشگاه های تهران هستم و مبلغ دریافتی من شش و نیم میلیون هست.
بار سنگین مسئولیت اساتید و سطح بالای توقعات از اساتید دانشگاه برای انجام امور پژوهشی در حالی که هیچ گرنت پژوهشی در اختیار آنان قرار نمیگیرد و زحمات و دردسرهای تازه اضافه شده آموزش مجازی هزینه های سنگینی را بر زندگی اساتید تحمیل می کند و علی رغم جلوه ی زیبای این شغل متاسفانه به دلیل بی اهمیتی به جایگاه و شان اساتید و سطح فوق العاده مایین درامد و مزایای آن ها اکثر اساتید جوان تمایل شدیدی برای خروج از کشور دارند و من شخصا چندین نفر از اعضای هیئت علمی را می شناسم که طی دو سال اخیر به بهانه فرصت مطالعاتی از کشور خارج شده و دیگر هرگز برگشته اند و قصد برگشت هم ندارند.
برای مقایسه باید عرض کنم که با احترام حقوق پیک یک شرکت فروش اینترنتی برابر با حقوق بسیاری از اعضای هیئت علمی است و تاسف بار تر از این مطلب ننیتوان گفت.
ضمن تشکر از باشگاه خبرنگاران خواهشمندم موضوع را در حد یک خبر رها نفرمایید و پیگیری لازم را مبذول فرمایید...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
میشه گفت حدود 85 درصد هیات علمی دریافتی روی خط فقر دارند و در حدود 15 درصدشون حقوقهای بالاتر از 15 میلیون تا 50 میلیون . اون 85 درصد حقوقشون از کارمندان شرکت نفت و تامین اجتماعی و برخی ارگانهای دیگه پایین تره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هرموقع بهای استاد و معلم رو در چنین وضعیت مشاهده کردید بدانید
در برهه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که علم و دانش در پایین ترین جایگاه قرار دارد.
حداکثر حقوق استاد و معلم از حداقل درآمد خیلی مشاغل مانند کارمند بانک ، پزشک و کارگر شرکت نفت خیلی پایین ترست و تناسب این چنین منطقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
حقوق یک معلم و هیات علمی در کشورهای عربی همسایه ماهی 8000 تا 12000 دلاره. درامد یه هیات علمی جوان 300 دلار نهایتا 400 دلاره. همین کردستان عراق ماهی 2000 دلار به هیات علمی میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
الان حقوق کارمندان دولت کمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی دنیای عجیبی شده . همه ، اوضاع و احوال کارمندان رو میبینن .از همه لحاظ تامین و حقوقهای بالا . مگه مردم نمی بینن .
پس لابد حقوق کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوبه دیگه .
البته وقتی حقوق کارمندان در یک سازمان بیشتر بالا میره بقیه ی کارمندان هم میگن حقوقه ما کمه .
برید خدا رو شکر کنید بابت کار راحت و اینهمه حقوق مفت .
همش هم تقصیر این دولت روحانیه .
که تنها هنرش افزایش حقوق کارمندانه و لاغیر .
اگر کار دیگه ای هم انجام داده بفرمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام.

بنده و بسیاری دیگر از فارغ التصیلان مقطع ارشد در طرح نخبگی شهید صیاد شیرازی شرکت کردیم و قرار براین شد که بصورت سرباز نخبه به خدمت کنیم و الان بنابه ناهماهنگی های پیش آمده بین داعا و نظام وظیف بسیاری از دوستان و بنده را اذیت میکنن و غیبت زده اند برای ما و اصولا از کلیه حقوق شهروندیمان سلب شدیم. ما با اینکه اسممان سرباز نخبه هست ولی به اندازه یک سرباز عادی هم حقوق انسانی و شهروندی نداریم و حق تحصیل در مقطع بالاتر را هم از ما سلب کرده اند درحالی که مشکل غیبت ما از طرف داعا بوجود امده و نظام وظیفه و داعا خودشان در جریان هستند. تلاش های یک ماهه ما هم به ثمر نرسیده و غیبت ما رفع نمی شود و بما گفته شده است که اگر از طرح انصراف بدهید و دوباره در درخواست اعزام عادی بکنید مشکل حل می شود و برایتان حذف میکنیم غیبتتان را ولی در عمل برای دوستانی که انصراف داده اند سرباز غایب درج کرده اند و 6 ماه اضافه خدمت زده اند. همه این ها برای ما به علت جرم بزرگ نخبگی بوجود امده اند الان بسیاری از دوستان از بهترین دانشگاه ها پذیرش دارند ولی این مشکل زندگی همه انها را تباه می کند من دعا می کنم کاش سرباز عادی بودم و وقتی یکی سیلی میزد تو صورتم میتوانستم پیگیری کنم ولی ما رو از حقوق شهروندی محروم کرده اند بجرم اینکه نخبه هستیم و همه مسولان مربوطه فقط امروز و فردا می کنند و دستمان بجایی بند نیست.

لطفا اگر می توانید این داستان را رسانه ای کنید.

این طرز برخورد با تحصیل کرده های جامعه ما نیست نخبه ای که اینقدر دل چرکینش می کنند وقتی ما داخل چاه هستیم و هیچ کس صدایمان را نمی شنود.



ممنون

یا علی در پناه حق
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کارگران و کارمندان هم اگه میتونستن مهاجرت میکردن
این دلیل نمیشه که چون اساتید مهاجرت میکنن حقوق زیاد بگیرن ولی چون کارمند و کارگر نمیتونن مهاجرت کنن حقوق ناچیز بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۳:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام،از yjc خواهش میکنم نرم‌افزار های کاربردی موبایلی رادراختیا دانشجویان دانشگاه ها قراردهند،مثل ees,ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
عجب ...استاد دانشگاهها ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کسی نیست از بیان حقوق کارگرا خجالت بکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کارمند بانک از ما بیشتر می گیره. فاجعس.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
استاد دانشگاه عزیز شما نگران نباش و مهاجرت کن قرار نیست بار علمی جامعه کم بشه بلکه بیشتر هم میشه...
وقتی نمیتونی درد کارگر جامعه رو بفهمی علمی بودنت هیچ فایده برا جامعه نداره.
ده میلیون قبلا براتون زیاد بوده...
سبک زندگیتونو مثل اکثریت مردم بکنید به خدا زیاد میارید.
مثلا 6 ماه یبار گوشت بخرید اونم 1 کیلو...
مثل ما...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
]چه جالب. دلیل کم بودن حقوق سایر اقشا هییت های علمی هستند؟؟؟؟ چرا مسایلی که هیچ ربطی به هم ندارند را با هم مقایسه میکنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
جناب اون موقع كه ١٢ سال از بهترين دوران جوانيتو گذاشتي تو خوابگاهها غذاي دانشجويي خوردي و حسرت يه سيب به دلت موند از گردن و كمر فلج شدي يا تو اتوبوسها در راه شهرت تا دانشگاه تمام ستون فقراتتو از دست دادي و همش به اين اميد كه درس بخوني و بخوني و مقاله بنويسي و تو ازمايشگاهها و پشت سيستم ساعتها وقت بذاري تا يه نتيجه علمي باب ميل اونايي كه فقط به فكر توليد مقاله هستن بگيري كه در نهايت بياي كل اينهمه زحمتتو به جوانهاي مردم منتقل كني، حداقل انتظارت اينه كه وقتي تازه تو ٣٤ سالگي جذب دانشگاه ميشي بتوني يه لگن بخري جلوي دانشجو ابروت نره
حداقل تو ٤٠ سالگي كاخ نه يه اپارتمان تك خوابه داشته باشي كه هرسال صاحب خونه رو اعصابت نره اسمتم باشه استاد دانشگاه و زمين و زمان ازت انتظار زندگي انچناني داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دانشگاه ها چه سودی داشتن برا مملکت؟؟؟فقط شده مدرک.گرایی هیچی یاد نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۳:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
استاد جان حقوق 10 میلیون واقعا گذر زندگی رو برای شما سخت کرده؟؟؟؟
پس کارگر های بخش خصوصی که هیچ مزایایی مثل شما ندارن و حقوقشون به زور 3 میلیون میشه چی بگن؟؟؟
شما جهت مسافرت بجای هواپیما از اتوبوس استفاده بکن هزینه ها جواب میده...
تا حالا با موتور تو سرمای -5 درجه رفتی سر کار؟؟؟
پس متاسفم برا استادی که درد خودشو درد جامعه میدونه ولی درد جامعه رو درد خودش نمیدونه.
یا حق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
تا حالا چندين سال تو سرماي كف سالن خوابگاه درس خوندي تا صبح ميفهميد تا ٣٥ سالگي بيكار بودن به اميد داشتن شغل يهني چي
يه جوري ميگي انگار از شكم مادر يكي استاد به دنيا مياد! حقوق ده ميليوني هم تنها تصور ناإگاهاني مثل شماست اساتيد جوان با كلي نياز معيشتي هرگز همچين دريافتي ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من تو دوران مدرسه بیشتر یاد گرفتم تا دانشگاه. بنظرم معلم از استاد دانشگاه خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هیات علمی زیادم میگیره مگه با یه کارمند فوق لیسانس چقدر تفاوت تحصیلی داره که باید دوبرابر هم بگیره حقوق هیات علمی تا حالا چندین بار افزایش چند برابری داشته و تازه فوق العاده ویژه و جذبشونو ند برابر کردن بازم میگن زیاد کنن باید حقوق کارمند بدبخت و که زیر بار این قیمتها کمرش شکسته زیاد کنن میدونید این بخاطر اینه کهتمام تصمیم گیرنده های ما رفتن یه دکترا گرفتن و خودشونو تو یه دانشگاه کردن هیات علمی و تمام تصمیمها رو به نفع خودشون میگیرن، چرا خبر افزایش حقوق کارمندای بدبخت وزارت علوم رو که وزیر اجرا نمیکرد و مجلس بخاطر این موضوع بهش کارت زرد داد چیزی نگفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
حرف حق جواب نداره افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
نیروی متخصص کارشناسی ارشد با سابقه کار سه تومن میگیره در شرکت خصوصی که واقعا حق الناسی است تا ابد بر عهده کارفرمایان،
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام.اعضای هیات علمی در چند سال اخیر علاوه بر مقالات علمی بدلیل رویکرد تاکییدی درگیر پزوهش جهت ارتقای علمی شدند .هیات علمی بودن یک شغل تمام وقت محسوب شده و جا دارد مسیولین جهت تبیین وظایف و شرایط کاری این گروه اقدام عملی انجام دهند .نسل جوان اساتید با این قوانین دریافت حقوقی بسیار پایین تر از تصور دارند/برای ماندن نسل جوان و نخبه دلگرمی و احترام به علم نیاز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بخشی از هر دانشگاه به پژوهشگاه تبدیل شود و از استادان مجرب همان دانشگاه به عنوان لیدر گروههای تخصصی پژوهشی مرتبط با صنعت استفاده گردد و به ازای پژوهش حقوق بیشتر دریافت کنند
حیف است استادان بسیار خوبی داریم و باید از علمشان در راستای شکوفایی صنایع کشور استفاده کنیم

حقوق اساتید هیئت علمی در مقابل اساتید حق التدریس سایر دانشگاهها اصلا قابل مقایسه نیست اساتید حق التدریس را نیز در همان پژوهشگاهها به کار گیرید و در ازای کار پژوهشی حقوق دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
چرا حقوق ارتشی رو نمیگین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یک معلم استخدامی با فوق لیسانس و ۵ سال سابقه ۳۷۰۰ داره حقوق میگیره حالا امسال که افزایش پیدا کرده تا قبل عید ۲۹۰۰ میگرفت
حالا بماند که حق التدریسیها ۲تومن میگیرن
فاجعست
...
آب مدرسمونم اومدن به علت بدهی قطع کردن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یک معلم استخدامی با فوق لیسانس و ۵ سال سابقه ۳۷۰۰ داره حقوق میگیره حالا امسال که افزایش پیدا کرده تا قبل عید ۲۹۰۰ میگرفت
حالا بماند که حق التدریسیها ۲تومن میگیرن
فاجعست
...
آب مدرسمونم اومدن به علت بدهی قطع کردن ..
Iran (Islamic Republic of)
استاد دانشگاه
۱۲:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام وقت همه هم وطنان عزیز بخیر. امیدوارم که این مطلب را منتشر کنید. من یک استاد دانشگاه هستم. تورمی که توی جامعه وجود داره باعث شده که مقدار حقوق اعضای هیات علمی جواب گوی هزینه زندگیشان نباشد. آمارهایی از خط فقر که از منابع مختلف گزارش میشه (10 میلیون در ماه و ...) واقعا نگران کننده هست، شرایط این شغل طوری هست که امکان انجام کارهای جانبی دیگر (مثلا مسافر کشی و ...) وجود ندارد.
اگر جامعه ای بخواهد پیشرفت کند باید این جامعه قدردان زحمات اساتید دانشگاه باشند. چند برگ کاغذ و تقدیر و تشکر در روز معلم کافی نیست و کسی که حقوق ماهانه مخارج زندگیش را تامین نکند در نهایت به جایی که حقوق چند هزار یورویی معیشت زندگیش را تامین کند، مهاجرت خواهد کرد. پیامد این مساله و مهاجرت نخبگان منجر به خارج شدن ژن¬های باهوش از جامعه خواهد شد. امیدوارم که با تصمیم گیری صحیح این اتفاق هرگز پیش نیاید اما اگر مساله مهاجرت نخبگان ادامه پیدا کند پس از مدتی مجبور خواهیم بود مانند زمان امیر کبیر استاد دانشگاه و مستشار از خارج با چندین برابر حقوق و مزایایی بالاتر وارد کشور کنیم.
مطلب دیگر اینکه انسانیت و مسلمان بودن ما حکم می کند که به فکر سایر هم وطنان گرامی که در این کشور زندگی می کنند نیز باشیم. نامه 31 نهج الباغه "يَا بُنَيَّ اجْعَلْ نَفْسَكَ مِيزَاناً فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ غَيْرِكَ فَأَحْبِبْ لِغَيْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ وَ اكْرَهْ لَهُ مَا تَكْرَهُ لَهَا" 'اى فرزند عزيز، نفس خويش را ميزانى بين خود و بين ديگران قرار ده، پس از براى ديگران دوست بدار آنچه را كه براى خودت دوست ميدارى، و خوش ندار براى ديگران آنچه را براى خودت خوش ندارى'.
حقوقی که کارمندان سایر ادارات دریافت می کنند نیز جواب گوی مخارج زندگیشان نیست و واقعا باید فکری به حال همه بشود. به امید روزی که کشور عزیزم مرفه ترین کشور دنیا باشد و حداقل حقوق همه هموطنان عزیزم چند برابر خط رفاه باشد. رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
واقعا قشر هیئت علمی ژن خوب جامعه هستند؟ حرف شما زمانی صحیح بود که سهمیه و پارتی بازی و قانونگزاری های یک شبه نبودند. من دانشگاههای تراز اول ایران درس خواند ام اساتیدی که در کشورهای اوپایی وآمریکاا فارغالتحصیل شده بودند واقعا استاد بودند. ولی بقیه بیشتر دنبال فرصت و سواستفاده از مقررات آئین نامه ها بودند
۱۲
آخرین اخبار