ابراز امیدواری مکزیک به بهبود روابط با آمریکا

رئیس‌جمهور مکزیک در نخستین تماس تلفنی با رئیس‌جمهور جدید آمریکا درباره بهبود روابط و حل مشکلات دو جانبه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسای جمهور مکزیک و آمریکا روز جمعه گفت و گوی تلفنی را با محوریت همه گیری کرونا و مسئله مهاجرین صورت دادند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور اعلام کرد روز جمعه اولین تماس تلفنی خود با جو بایدن را از زمان روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن با گفتگو درباره همه گیری کرونا، مهاجرت و همکاری دو جانبه صورت داده است. رئیس جمهور مکزیک در پیامی در حساب توئیتر خود این گفتگو را دلپذیر و محترمانه توصیف کرد و گفت: همه چیز نشان می‌دهد که روابط خوب و به نفع ملت و ملت ما خواهد بود.

لغو ساخت دیوار مرزی با مکزیک از اولین فرمان‌های بود که به امضا بایدن رسید. پیشتر «مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک، از فرمان اجرایی جدید جو بایدن برای توقف ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک استقبال کرد.

مکزیک و آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ اختلافات گسترده‌ای را بر سر موضوع مهاجران و ساخت دیوار مرزی، که ترامپ بنا داشت بخشی از هزینه ساخت آن را بر مکزیک تحمیل کند، اختلاف نظر دارند.

در ژانویه ۲۰۱۷، رئیس جمهور سابق آمریکا فرمانی اجرایی را برای آغاز ساخت دیوار در طول مرز آمریکا و مکزیک با استفاده از بودجه فدرال صادر کرد. ترامپ قول داده بود تا ۸۰۰ کیلومتر (معادل ۴۹۷ مایل) دیوار بکشد. تا پنجم ژانویه، این دیوار به طول ۷۲۷ کیلومتر رسید. با وجود این، بایدن اعلام کرده است که دیوار ساخته شده را تخریب نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار