۲۴۳ زندانی جرائم غیر عمد همدان در انتظار آزادی و کمک نیکوکاران

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت:برای آزادی ۲۴۳ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان ۲۵ میلیارد تومان نیاز است.

۲۴۳ زندانی جرائم غیر عمد همدان در انتظار آزادی و کمک نیکوکارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یداله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه ۲۳۶ مرد و هفت زن به دلیل جرائم غیر عمد در زندان های استان هستند گفت: ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تا پایان دی در این استان آزاد شده اند.

او افزود: ۱۳۹ زندانی دارای محکومیت مالی، ۳۵ زندانی مهریه، ۷ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و پنج زندانی دیه ناشی از حوادث در ۱۰ ماهه امسال از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: ۱۷۸ نفر از زندانیان آزاد شده در ۱۰ ماهه امسال مرد و هشت نفر از آن‌ها زن هستند که مجموع بدهی آنان بیش از ۴۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان بوده است.

روحانی منش افزود: با تلاش ستاد دیه، شاکیان پرونده از دریافت ۱۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان از طلب خود گذشت کردند و  همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان از این بدهی از سوی زندانیان به صورت نقد پرداخت شد.

او با بیان اینکه حدود ۴۸۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شد گفت: افزون بر ۲۳ میلیارد تومان از بدهی زندانیان جزائم غیر عمد قسط بندی با همان «اعسار به تقسیط» شد تا بتوان زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: کمک پرداختی برای پرونده‌های مالی و دیه چهار میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان و وام پرداختی از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات سه میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.