غربالگری سرطان‌های شایع در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان همدان رایگان انجام می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت:غربالگری سرطان‌های شایع برای گروه‌های سنی مورد هدف در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی همدان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به قرار گرفتن در هفته مبارزه با سرطان، گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری کشنده و خطرناک طرح غربالگری سرطان‌های شایع در زنان و مردان راه اندازی شده است.

او افزود: غربالگری سرطان‌های شایع مانند پروستات، پستان، کولورکتال و سرطان دهانه رحم در همه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: غربالگری سرطان پستان برای زنان بالای ۳۰ سال و غربالگری سرطان پروستات نیز برای مردان بالای ۵۰ سال انجام می‌شود و در مواردی که نیاز به بررسی داشته باشد به مراتب بالاتر ارجاع داده می‌شود.

خیراندیش با تأکید بر اینکه در هفته مبارزه با سرطان بر روی آموزش و اطلاع‌رسانی متمرکز شده‌ایم اظهار داشت: بسته‌های آموزشی حاوی علائم هشدار دهنده سرطان و راه‌های پیشگیری از این بیماری خطرناک در بین مردم و ادارات توزیع شده است.

او با بیان اینکه در مراکز خدمات جامع سلامت آموزش و مشاوره خودآزمایی سرطان پستان برای بانوان انجام می‌شود گفت: شناسایی زودهنگام سرطان در مراحل اولیه بیماری شانس درمان و بهبودی بیمار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با گلایه از اینکه مراجعه آقایان به مراکز خدمات جامع سلامت بسیار ضعیف است، گفت: مشغله‌های کاری و اعتقاد به اینکه مراکز بهداشتی بیشتر محل مراجعه کودکان و زنان است، سبب عدم استقبال مردان از مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شده است.

خیراندیش با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به سرطان بیش از دیگران در معرض عوارض کرونا هستند تصریح کرد: مراقبت از این بیماران در برابر ویروس کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.