جایزه ثروتمندترین مرد جهان برای مخترع فناوری جذب کربن

ثروتمندترین مرد جهان برای کسی که فناوری جذب کربن از هوا را توسعه ببخشد، جایزه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک، بنیانگذار و رئیس تسلا، گفت که قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جایزه برای بهترین توسعه دهنده فناوری جذب کربن اهدا کند. ماسک از طریق توئیتر ارزش جایزه را فاش کرد و گفت که هفته آینده جزئیات آن را فاش می‌کند.

جذب اشعه‌های گلخانه‌ای به یکی از مهمترین بخش‌های برنامه‌های کنترل کننده تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است، با این وجود تاکنون پیشرفت کمی در این فن آوری حاصل شده و کوشش‌ها به جای خارج کردن کربن از هوا، بیشتر بر روی کاهش انتشار‌ها بوده است.


بیشتر بخوانید


ماسک، که بنیانگذار شرکت پرداخت آنلاین PayPal Holdings Inc است، اکنون هدایت برخی از مهمترین شرکت‌های جهان را بر عهده دارد. وی در کنار تسلا، هدایت SpaceX و Neuralink را بر عهده دارد، استارتاپی که در حال توسعه رابط‌ها و دستگاهی با پهنای باند برای اتصال مغز انسان به کامپیوتر است.

جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری ماسک برای مخترع فناوری جذب کربن

" من ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جایزه بهترین فناوری جذب کربن اهدا می کنم.

جزئیات، هفته بعد."

جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، متعهد شده که به عنوان بخشی از برنامه جامع خود برای مقابله با تغییرات آب و هوا، توسعه فناوری جذب کربن را تسریع کند. روز پنجشنبه، جنیفر ویلکاکس، متخصص فن آوری‌های کربن سازی، معاون اصلی خود را به عنوان معاون وزیر انرژی منصوب کرد.

ماسک، که در آفریقای جنوبی متولد شد، اکنون بر اساس شاخص Bloomberg Richie، ۲۰۱.۴ میلیارد دلار دارایی دارد و ثروتمندترین فرد جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
100 میلیون نمی ارزه، 1 میلیارد میدی هستم
آخرین اخبار