رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

امداد رسانی به بیش از ۶ هزار نفر گرفتار حوادث جوی در ۵ روز گذشته

ولی پور از امدادرسانی به بیش از ۶ هزار نفر بر اثر حوادث جوی در ۵ روز گذشته در ۱۹ استان متاثر از برف و کولاک خبر داد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امدادرسانی به افراد آسیب دیده بر اثر حوادث جوی اظهار کرد: ١٩ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مازندران و همدان درگیر برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و توفان بوده اند که این حوادث طبیعی هموطنان را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

او با اشاره به امدادرسانی به ۶ هزار  و ۸۸ نفر افزود: از تاریخ ۳۰ دی  تا ۴ بهمن ماه، ۴۱۲ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۴۴۷ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ۳۷ نفر به مناطق امن گفت:  ۲۰ مصدوم نیز به مراکز درمانی اعزام و متاسفانه یک نفر هم بر اثر سقوط درخت در شهرستان نکا استان مازندران فوت کرد.

ولی پور عنوان کرد:  همچنین ۲۴۰ تخته پتو، هزار و ۹۴۹ کیلوگرم نایلون، ۵۸۰ بسته غذایی، ۱۰۱ بطری آب معدنی، ۴۴ کیلوگرم خرما و ۳۸۱ بسته بیسکوییت در میان آسیب دیدگان از کولاک برف، طوفان و آبگرفتگی توزیع شد و عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات امداد و نجات در ۷۲ ساعت گذشته بیان کرد: ۳۵۲ ماموریت در این مدت انجام شد و ۵ هزار و ۸۳۲ نفر خدمات امدادی دریافت کردند همچنین ۳۰۴ نفر از مرگ نجات یافتند.

او تشریح کرد: ۱۵۲ نفر برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند و ۷۰ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار