آجر به آجر تا ساختن مدرسه/ زنگ پایان رنج‌های تحصیل در مناطق محروم اصفهان نواخته می‌شود

در پویش «آجر به آجر» مردم یاری می‌کنند تا کلاس‌های کانکسی و سنگی جمع شود و جای آن را مدارس استاندارد بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   ، غبار محرومیت بر چهره‌شان نشسته است، دستی می‌خواهند که این غبار را پاک کند و روشنی و امید را هدیه بدهد. نگاه کودکان و نوجوانان مناطق محروم کشور به دستان توانگری است که زنگ پایان رنج‌های تحصیل آن‌ها را به صدا درآورند. آن‌ها که دستی در کار خیر دارند حالا قرار است آجر روی آجر بگذارند تا بنای علم و دانش در این مرز و بوم هر روز بلند‌تر و بلندتر شود.

در پویش «آجر به آجر» مردم یاری می‌کنند تا کلاس‌های کانکسی و سنگی جمع شود و جای آن را مدارس استاندارد بگیرد. این پویش در استان اصفهان هم اجرا و از آن استقبال خوبی شده است. هرکس، با هر میزان از توانایی مالی می‌تواند در این پویش شرکت کند.
 
آجر اول برای بالا بردن دیوار مدرسه روستایی تیرکرت
 
سید مهدی میربد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان  درباره طرح ملی آجر به آجر اظهار کرد: مرحله اول این طرح در استان اصفهان به‌عنوان پویش محرم اجرایی شد.

او افزود: هدف این طرح ایجاد دغدغه مشارکت در ساخت فضای آموزشی در بین مردم با هر سطحی از توانمندی مالی است تا حتی با کمک‌های بسیار خُرد بتوانند در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: مرحله دوم طرح ملی آجر به آجر در استان به عنوان «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در حال اجراست. محوریت این پویش مشارکت بانوان برای ساخت مدارس دخترانه در سراسر کشور است.

میربد افزود: اولین مدرسه، در روستای «تیرکرت» از توابع بویین میاندشت خشت گذاری شد.

او گفت: حدود ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۶ مدرسه سنگی در استان اصفهان داریم که بیشتر این نوع مدارس در غرب استان اصفهان قرار دارند و هدف اصلی طرح جمع آوری این مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اظهار کرد: افرادی که قصد دارند در این امر خیر مشارکت داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سایت آجر به آجر در قسمت «من مشارکت می‌کنم» استان اصفهان را انتخاب کنند و به جمع خیران مدرسه‌ساز بپیوندند.
 
هزینه خرید هر آجر، ۱۰۰۰ تومان

فریدالدین عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان  درباره پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» گفت: هزینه خرید هر آجر۱۰۰۰ تومان تعیین شده است و پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه‌ساز با بارگذاری تصویر خود، مادر، همسر و یا فرزند می‌توانند پوستر «من هم یک مدرسه یار هستم» را دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه مشکل مدرسه کانکسی روستای «تیرکرت» با پویش محرم و طرح «آجربه آجر» مرتفع شد، گفت: با کمک هزار و ۶۰۰ خیر مدرسه‌ساز، مدرسه‌ای در این منطقه ساخته شد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان افزود: پویش دوم طرح آجر به آجر به عنوان «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» از حدود دو هفته پیش در استان اصفهان آغاز شد که از بانوان سخاوتمند درخواست می‌کنیم در این کار خیر شرکت کنند تا بتوانیم دبستانی دخترانه در یکی از مناطق محروم استان اصفهان احداث کنیم.

عبدیزدان افزود: اگر خیری با اهدای ۲.۵ میلیون تومان در این طرح مشارکت داشته باشد یکی از کاشی‌های مدرسه را به اسم اوثبت می‌کنیم.
 
جمع آوری مدارس کانکسی در تیرکرت

احمد زالی رئیس اداره آموزش و پرورش بویین میاندشت درباره جمع‌آوری مدارس کانکسی اظهار کرد: قرار است در بهار سال آینده مدرسه یک کلاسه در تیرکرت احداث شود.

او افزود: هزینه ساخت این مدرسه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است که بخشی از آن را خیری، داوطلبانه پرداخت کرد و بخشی دیگر از طرح آجر به آجر تأمین می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین میاندشت گفت: با توجه به سرمای هوا در این روزها، به یاری خدا در بهار سال آینده ساخت این مدرسه را آغاز می‌کنیم.

براساس آمار، تاکنون حدود ۳۰ هزار خیر در امر نیک مدرسه سازی مشارکت کرده‌اند که ۱۷ درصد آنان بانوان هستند. طرح ملی «آجر به آجر» و پویش‌های زیرمجموعه آن فرصتی است برای بهره‌مندی از اشتیاق خیران برای یاری دانش‌آموزان تا روزی برسد که کودکان و نوجوانان در هیچ نقطه‌ای از کشور بدون امکانات آموزشی نماند.

گزارش از اسماء جابری
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار