۳۰ دوره آموزشی حضوری و مجازی ویژه صیادان سواحل مکران برگزار شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان وبلوچستان گفت: ۳۰ دوره آموزشی در چهار ماه اخیر به صورت مجازی و حضوری برای هزار و ۵۰۰ صیاد سواحل مکران برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطاالله رئیسی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان وبلوچستان : انجام دوره‌های آموزشی اطفای حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان برای آموزش بهره‌برداران و مالکان شناور‌های صیادی در مواقع سوانح و حوادث ضروری و برای کاهش خسارت‌ها مفید وموثر است.

او بیان کرد: در راستای آموزش مستمر جامعه بهره‌برداران، صیادان و مالکان شناور‌های صیادی سیستان و بلوچستان نخستین دوره آموزشی اطفای حریق در محل اسکله صیادی کنارک به عنوان بزرگترین اسکله صیادی کشور و یکی از ۵۰ بندر صیادی کد دار بزرگ دنیا برگزار شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به بروز حوادث اخیر در بنادر صیادی کشور که منجر به آتش سوزی تعدادی از شناور‌های صیادی شد و خسارت‌های فراوانی را برای جامعه صیادی در پی داشت این اداره‌کل توجه ویژه‌ای به مساله بازآموزی مهارت صیادان و مالکان شناور‌های صیادی به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادثی داشته است.

او هدف از برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق در بنادر صیادی را آشنایی با انواع حریق و روش‌های اطفای هر یک از آنها، آموزش دستورالعمل‌های انتخاب و نصب ادوات اطفای حریق در بنادر و شناور‌های صیادی عنوان کرد و افزود: نحوه صحیح و اصولی استفاده از انواع ادوات مهار آتش، آشنایی با آن دسته از موارد ایمنی که بایستی توسط کارکنان بر روی شناور‌ها رعایت شود، نحوه صحیح لنگراندازی و قرارگیری شناور‌ها در محل حوضچه به نحوی که خطر سرایت آتش در هنگام وقوع حادثه به کمترین میزان ممکن برسد از دیگر اهداف دوره‌های آموزشی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار