ویروس کرونا بین جوانان اصفهانی ۱۲ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نسبت جوانان پنج تا ۲۰ سال در ابتلای به ویروس کرونا در استان اصفهان حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و استاندار اصفهان اظهارداشت: افزایش نسبت بیماران جوان در بین بیماران جدید کرونایی در استان اصفهان صحت دارد.

او، ایمنی پنداری کاذب، افزایش تردد جوانان و ملاحظات کمتر را از علل افزایش ابتلای جوانان به ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: افزایش ابتلای جوانان به کرونا هشداری برای ابتلای افراد مسن خانواده است.

او اضافه کرد: با توجه به یافته جدید افزایش ابتلای جوانان به کرونا از خانواده‌ها درخواست می‌کنم نسبت به تردد‌ها و حضور جوانان در اجتماعات مراقبت بیشتری داشته باشند.

چنگیز از کودکان و جوانان خواست نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همراهی‌های لازم را داشته باشند و با توجه به اجباری نبودن حضور در مدارس در محافل و دورهمی‌ها مراقبت جدی کنند.

او با بیان اینکه خطر ویروس کرونا در کمین همگان است، اظهار داشت: تفاوتی ندارد آورنده ویروس به خانواده جوان باشد یا فرد فعال در اجتماع، زیرا بیشترین افرادی که در معرض خطر هستند افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و تنفسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید به افراد خانواده توجه بیشتری داشته باشیم و همه از یکدیگر مراقبت کنیم.

ویروس جهش یافته انگلیسی در اصفهان نداشته ایم


چنگیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون ویروس جهش یافته انگلیسی در استان اصفهان مشاهده نشده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.