شکوفایی استعداد‌های هنری معلولان/ راهی که به توانمندی و درآمدزایی منتهی می‌شود

معلولان، امروز بیشتر از گذشته به دنبال توانمندسازی خود هستند، آن‌ها با دنیایی از استعداد و خلاقیت می‌توانند پا به پای سایر افراد جامعه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،افراد معلول، توانمندی‌های زیادی دارند، اما گاهی به علت نبود فرصت‌های لازم استعداد‌های آن‌ها شکوفا نمی‌شود، به همین سبب نهاد‌های مردمی به میدان می‌آیند و فرصت شکوفایی و توانمندی را برای این قشر پدید می‌آورند. در اصفهان موسسه‌ای برای حمایت از استعداد‌های افراد معلول به میدان آمده است.

شهریار شکرانی موسس و مدیر موسسه سپاهان سینا در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: من در سال ۱۳۸۲ با هدف ارتقا سطح فرهنگی و هنری جامعه و هنردوستان این موسسه را تأسیس کردم، بنابراین برای اولین‌بار در اصفهان موسسه‌ای با این هدف شروع به کار کرد.

او افزود: سعی کردیم در کنار افراد هنرمند، توانمندان ویژه را هم پرورش بدهیم و اکنون توانسته‌ایم ۴۰ نفر از معلولان توانمند را هم تحت پوشش قرار دهیم.

 مدیر  موسسه سپاهان سینابیان کرد: موسسه ما برای افراد معلول برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد و قرار است گامی بلندتر برای این قشر از جامعه برداریم. هدف ما این است که علاوه‌بر آموزش، این افراد را برای کسب درآمد نیز یاری کنیم.
شکرانی اضافه کرد: هدف موسسه ما فقط آموزش نیست و از لحاظ مالی هم شرایط را برای فعالیت هنرجو فراهم می‌کنیم.

او گفت: برای ورود افراد معلول به موسسه ما هیچ شرطی نیست و فقط علاقه به این کار در اولویت قرار دارد و ما هم سعی می‌کنیم به هنرجو خدمات لازم را ارائه دهیم.

 مدیر موسسه سپاهان سینا گفت: ما مدرسان ویژه‌ای را به موسسه دعوت می‌کنیم و از تجربیاتشان الگو می‌گیریم و حتی از بین هنرجو‌ها گروه موسیقی خوبی تشکیل دادیم که هر سال با حضور خوانندگان معروف کشور و همچنین خوانندگان اصفهانی در کنسرت‌های مختلفی این گروه موسیقی با حضور ۱۰۰ نفر به فعالیت می‌پردازد.

شکرانی ادامه داد: موسسه ما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و تاکنون عناوینی را در بین موسسه‌های کشور به دست آورده‌ایم. اعضای این موسسه نقش بسیار مهمی در حوزه موسیقی، در شهر اصفهان ایفا کرده‌اند و از این بابت خوشحال هستیم.

او در پایان گفت: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان و نهاد‌های اجتماعی راه را برای فعالیت معلولان هموار کنیم تا توانمندی و استعدادهایشان شکوفا شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.