مدیر اجرایی شرکت نفت یمن:

سازمان ملل مسئول کامل فاجعه انسانی در یمن است

عمار الاضرعی گفت: سازمان ملل با دستاویز قرار دادن تصمیم آمریکا برای گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریسم خود از عمل به وظایفش طفره می‌رود.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری سبأ، عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت نفت یمن بااشاره به تصمیم آمریکا برای گنجاندن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست آمریکایی تروریسم، گفت: سازمان ملل متحد با دستاویز قرار دادن این تصمیم، از عمل به وظایف خود طفره می‌رود و این سازمان مسئول کامل فاجعه انسانی در یمن است.

عمار الاضرعی، سازمان ملل متحد و آمریکا را مسئول اوضاع انسانی کنونی یمن دانست و گفت: این اوضاع ناشی از ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی است.

الاضرعی با اشاره به تجمع اعتراض آمیز روز گذشته کارکنان شرکت نفت یمن در برابر دفتر سازمان ملل متحد در صنعاء با شعار «قتل عام بندر نفتی رأس عیسی... جنایتی که با گذشت زمان فراموش نمی‌شود» , افزود سازمان ملل متحد از این تصمیم آمریکا به عنوان دستاویزی برای طفره روی از عمل به وظایف و مسؤلیت‌های خود در آزاد کردن کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی استفاده می‌کند.

این مقام یمنی تصریح کرد: این تجمع اعتراض آمیز با پنجمین سالگرد قتل عام در بندر رأس عیسی همزمان بود که طی آن ائتلاف متجاوز سعودی، هنگامی که کارمندان شرکت نفت یمن مشغول کار بودند، به آنان حمله کرد. الاضرعی گفت: آن جنایت همزمان با جنایت حمله به ساختمان شرکت نفت در ذمار، در چارچوب نقشه‌های متجاوزان برای نابودی تأسیسات نفتی یمن و به وحشت انداختن کارمندان شرکت نفت صورت گرفت.

الاضرعی از سازمان ملل خواست به وظایف انسانی خود در آزاد کردن کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی عمل کند و جلوی راهزنی دریایی کشور‌های ائتلاف متجاوز را بگیرد. این مقام یمنی گفت بخش‌های خدمات رسانی به علت ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های سوختی، در حال از دست دادن توانایی‌های کاری شان هستند.

وی افزود حیات ۲۶ میلیون یمنی در معرض خطر مرگ قرار دارد و ما به همین علت سازمان ملل را مسئول کامل فاجعه انسانی در یمن می‌دانیم.

کمیته‌های صنفی شرکت نفت، اتحادیه‌ها و اصناف کارگری و سازمان‌های جامعه مدنی نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه سکوت سازمان ملل در قبال راهزنی دریایی کشور‌های ائتلاف متجاوز به یمن و اقدام آن‌ها را به توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی با وجود داشتن مجوز سازمان ملل متحد، محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار