همدانی‌ها مراقب یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب باشند

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا نیکداد معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: با توجه به ورود سامانه هوای سرد به استان احتمال یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات شبکه آب وجود دارد.

او ادامه داد: نگهداری سیستم لوله کشی آب داخل منازل و کنتور آب به عهده مشترکان است و با توجه به احتمال برودت هوا و یخ زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب، شهروندان باید اقدامات پیشگیرانه نظیر عایق بندی لوله‌های آب موجود در فضای باز با پارچه و عایق را انجام دهند.

نیکداد از مردم خواست توجه بیشتری به موضوع حفاظت از کنتور‌های آب و تاسیسات آبرسانی به منزل داشته باشند و اگر دریچه‌های کنتور در حیاط منزل قرار دارد مراقب آب و بارندگی به سمت کنتور آب باشند چراکه تجمع آب باعث یخ زدگی کنتور و تاسیسات می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان با توصیه به اینکه داخل کنتور از گل و لای و برگ پاکسازی شود، عنوان کرد: مردم می‌توانند از پشم شیشه و یونولیت و گونی‌های پر شده با خاک اره، به منظور حفاظت و گرم نگه داشتن کنتور استفاده کنند.

نیکداد تاکید کرد: در صورت بروز یخبندان و یخ زدن لوله‌ها و کنتور آب از انجام اقداماتی مانند ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی خودداری شود.

او یادآور شد: مردم در صورت مشاهده یخ زدگی کنتور با واحد ۱۲۲ اداره آبفا تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت یخ زدگی رفع شود و این خدمت رسانی به مشترکان تداوم دارد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: با اطلاع رسانی‌های شرکت آبفا و همکاری‌های شهروندان و هم استانی‌ها در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل حاکم بودن برودت هوا، فقط ۲ مورد یخ زدگی کنتور در شهر همدان مشاهده شده که بلافاصله پس از اعلام به واحد ۱۲۲ و با حضور نیرو‌های حوادث در محل، یخ زدگی رفع شده است.

نیکداد، همراهی و همکاری شهروندان استان برای مصرف بهینه و منطقی آب شرب سالم و بهداشتی را لازمه تمام فصول دانست و اظهار داشت: سرانه مصرف آب در روستا‌های این استان بیش از ۴۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر و در برخی از روستا‌ها این عدد تا ۷۰۰ لیتر در شبانه روز ثبت شده است که لزوم توجه جدی روستاییان را به امر مدیریت در مصرف می‌طلبد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.