طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی با لوبیا قرمز و ذرت + طرز تهیه سس مخصوص

در گزارش زیر طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سالاد مرغ مکزیکی با طرز تهیه بسیار ساده، سالادی نسبتاً تند است که به دلیل ارزش غذایی بالا به افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند، معمولا توصیه می‌شود. در رژیم غذایی لاغری معمولا سالاد مرغ مکزیکی را با سس ماست آماده می‌کنند. با این حال این سالاد در حالت عادی با ترکیب سس مایونز آماده می‌شود. طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی بسیار ساده است. برخی سالاد مکزیکی را فقط با گوشت مرغ و حبوبات و بعضی هم با انواع ماکارونی و قارچ درست می‌کنند. در این مقاله  طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی با لوبیا و ذرت  را آموزش می‌دهیم. دستور آماده کردن این نوع سالاد شامل دو مرحله است. مرحله اول مربوط به دستور تهیه سالاد و مرحله دوم روش تهیه سس سالاد است.

مواد لازم برای تهیه سس سالاد مرغ مکزیکی

سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
لوبیا قرمز: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
ذرت: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
کاهو: یک عدد
کلم سفید: ۳۰۰ گرم
کلم قرمز: ۱۵۰ گرم
پیاز: ۴ عدد
گشنیز: ۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر سیر: به مقدار لازم
گوجه‌فرنگی خرد شده: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی


بیشتر بخوانید


مراحل تهیه سالاد مرغ مکزیکی

طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی با لوبیا قرمز و ذرت + طرز تهیه سس مخصوص

در مرحله اول از تهیه سالاد مرغ مکزیکی، ابتدا گوشت مرغ را به صورت تکه‌های بسیار ریز خرد می‌کنیم. کمی نمک، فلفل و پودر سیر روی گوشت مرغ می‌ریزیم و یک ساعت مرغ را در یخچال قرار می‌دهیم.

در مرحله دوم از طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی، مرغ‌ها را گریل می‌کنیم. پس از آن مرغ‌های گریل شده را در داخل یک ظرف بزرگ می‌ریزیم. در ادامه لوبیا قرمز و ذرت آب‌پز شده را به ظرف بزرگ اضافه می‌کنیم. شما می‌توانید از کنسرو ذرت و لوبیا برای سالاد استفاده کنید. اما اگر به اندازه کافی زمان دارید پیشنهاد می‌شود خودتان ذرت و لوبیا قرمز را از قبل پخته و آماده کنید. بهتر است لوبیا قرمز را قبل از پختن ۳ تا ۴ ساعت در آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود. ذرت خیلی ساده و در مدت زمان کوتاهی پخته می‌شود.

معمولاً توصیه می‌شود برای درست کردن سالاد‌هایی که در آن‌ها از ترکیب حبوبات استفاده می‌شود، مقداری حبوبات را پخته و آماده کنید و بعد در فریزر نگهداری کنید. شما هر زمان که به حبوبات پخته احتیاج داشته باشید، می‌توانید به جای استفاده از کنسرو از حبوباتی که قبلاً پخته‌اید و فریز شده استفاده کنید. از دلایلی که توصیه می‌شود از مواد غذایی کنسروی کمتر استفاده کنید، وجود مواد نگهدارنده در آن‌ها است.

در مرحله سوم به سراغ سبزیجات بروید. کاهو، کلم قرمز، کلم سفید و پیازچه را خرد و به ظرف بزرگ خود اضافه کنید. همچنین گشنیز و کمی فلفل را هم به مواد اضافه کنید. میزان مصرف فلفل بستگی به ذائقه شما دارد. مواد داخل ظرف را کاملا هم بزنید. پس از آن گوجه خرد شده خود را به سالاد اضافه کنید. اضافه کردن گوجه در مرحله آخر باید انجام شود. چرا که ممکن است حین هم زدن له شود. سالاد شما تقریباً آماده است. حالا باید سس آن را آماده کنید.

طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی با لوبیا قرمز و ذرت + طرز تهیه سس مخصوص


طرز تهیه سس سالاد مرغ مکزیکی

مواد لازم

ماست: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی
سس مایونز: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
لیموترش: یک عدد
سیر: یک حبه
سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی با لوبیا قرمز و ذرت + طرز تهیه سس مخصوص


مراحل تهیه

در مرحله اول از طرز تهیه سس سالاد مکزیکی، سس مایونز و ماست را با هم کاملاً هم بزنید. سپس آب لیموترش را بگیرید و به مخلوط ماست و سس مایونز اضافه کنید. توصیه می‌شود تا کسانی که از سالاد مرغ مکزیکی در رژیم غذایی لاغری استفاده می‌کنند، در این مرحله به جای ترکیب سس مایونز و ماست از ترکیب ماست و آبلیمو استفاده کنند.

در مرحله دوم از دستور سس سالاد مرغ مکزیکی، سیر را رنده کرده و به همراه سرکه، عسل، آویشن، نمک و فلفل به ترکیب ماست و سس مایونز و آبلیمو اضافه کنید. مواد را کاملاً هم بزنید تا سس شما آماده شود. حالا کافیست تا سس آماده شده را برروی سالاد مکزیکی بریزید. بهتر است پیش از سرو سالاد آن را کمی در یخچال بگذارید تا سس کاملاً به خرد مواد برود. بعد از چند ساعت سالاد مکزیکی شما آماده سرو است.

برخی سالاد مکزیکی را با گوشت مرغ آبپز درست می‌کنند. شما هم می‌توانید از این روش پخت استفاده کنید. تنها لازم است تا به جای گریل، مرغ‌ها را آبپز کرده و پس از پخته شدن ریش ریش کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار