تاکید بایدن و جانسون بر لزوم تقویت همکاری‌های طولانی مدت در حوزه امنیتی و نظامی

بایدن و نخست وزیر انگلیس طی تماس تلفنی بر لزوم تقویت همکاری‌های طولانی مدت در حوزه امنیتی و نظامی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا و  بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس طی تماس تلفنی بر لزوم تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

از این رو، یکی از سخنگویان جانسون با اعلام این خبر اظهار کرد: نخست‌وزیر طی این تماس تلفنی از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده در جهت بازگشت به توافق اقلیمی پاریس استقبال کرده است.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته گفت: طی این تماس تلفنی هر دو طرف بر لزوم تقویت همکاری‌های طولانی‌مدت میان دو کشور انگلیس و آمریکا در حوزه امنیتی و نظامی، تعهد به اتحاد ناتو و ارزش‌های مشترک در ارتقای دموکراسی و حقوق بشر، اتفاق نظر داشته و بر آن تاکید کردند.

بوریس جانسون نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود ضمن تایید برقراری تماس تلفنی با بایدن، از اشتیاق خود نسبت به همکاری‌های جدید با آمریکا گفت و نوشت: مشتاقانه به دنبال گسترش هر چه بیشتر اتحاد بین دو کشور و همچنین بهبودی وضعیت کووید۱۹ هستم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، جانسون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۱۴:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بیچاره جوبایدن: معلوم نیست تا چه مدتی باید گند کاری های ترامپ را جمع و جور کند و مرتب بازگشت به عقب داشته باشد تا تمام تعهداتی را که ترامپ از آن خارج شده را دوباره احیاء کند البته اگر در تجدید این تعهدات امتیازات بیشتری از آمریکا خواسته نشود چون بعضی از تعهدات این بار با توجه به نقاط ضعف و قوت بازبینی و بازنگری میشود و این کار برای جوبایدن بعنوان رئیس هیئت حاکمه آمریکا زمانبر خواهد بود و چالش های جدیدی بدنبال خواهند داشت و این از نو دوباره ساختن و پرداختن به بازگشت به تعهدات جهانی هزینه های زیادی را میتواند به آمریکا تحمیل کند
آخرین اخبار