کتابخانه جامع مدیریت شهری سنندج پذیرای شهروندان است

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی سنندج گفت: کتابخانه جامع مدیریت شهری شهرداری سنندج با ۷ هزار جلد کتاب در دو حوزه تخصصی و عمومی پذیرای شهروندان سنندجی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جواد مصطفی دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با حمایت‌های بی‌دریغ شهردار، ریاست و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و اهتمام رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، کتابخانه جامع مدیریت شهری در ساختمان شورای شهر فعال و پذیرای شهروندان است.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: کتاب بهترین دوست انسان و سر منشأ دانایی جوامع و انتقال دهنده دانش فرهنگ‌ها و علوم در گذر زمان است.

مصطفی اظهار داشت: ارائه خدمات به عموم شهروندان وتغذیه علمی علاقمندان، محققان و پژوهشگران بویژه کارکنان شهرداری در حوزه‌هاوماموریت‌های تخصصی و تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی وآموزشی در راستای تامین منابع حوزه شهر خلاق موسیقی از اهداف راه‌اندازی این کتابخانه است.

بیان کرد: ایجاد ارتباط و همگرایی با تشکل‌های فرهنگی و مردم نهاد و فعالین و کنشگران اجتماعی و سمن‌های تخصصی در راستای کمک به ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی و رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ارائه خدمات به شهروندان علاقمند به مطالعه و ترویج کتابخوانی از طریق ارائه خدمات رایگان از دیگر اهداف راه‌اندازی این کتابخانه است.

مصطفی همچنین به ایجاد ارتباط با مولفان بومی و صاحبان آثار مکتوب علمی، ادبی و پایان نامه‌های مرتبط با شهر سنندج با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از آثار آنان در قالب خرید و حمایت از انتشار با همکاری شورای کتاب اشاره نمود.

مصطفی خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای حدود ۷ هزار جلد انواع کتب و منابع علمی در دو بخش تخصصی و عمومی؛ در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج فعال و پذیرای شهروندان است.

او افزود: بخش تخصصی این کتابخانه مشتمل بر موضوعاتی، چون عمران، راه و ساختمان، معماری و شهرسازی، کمیسیون‌های تخصصی شهرداری، برنامه‌ریزی شهری، فضای سبز، مالی، حقوقی و املاک، انتشارات سازمان شهرداری‌ها و کتب مرجع و در بخش عمومی هم شامل کلیات و تاریخ و ادبیات و هنر و کتب محلی و آثار نویسندگان بومی به زبان کردی در حوزه‌های گوناگون است.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت تجهیز و تامین امکانات شامل میز و صندلی و سیستم کامپیوتر هزینه شده است و تا پایان سال جاری جهت به روز نمودن و خرید منابع جدید نیز ۵۰۰ میلیون ریال دیگر هزینه خواهد شد.

اوتاکید کرد: ثبت و جمع‌آوری کتب با استفاده از نرم افزار کتابخانه‌ای «نمایه» و سیستماتیک نمودن فرایند ثبت، سرچ کتب و رزرو و امانت، همکاری با مراکز علمی و کتابخانه‌های دانشگاهی و دانشجویان، ایجاد و گسترش بخش کودکان در رده‌های مختلف سنی، برگزاری نشست‌ها و نقد‌های ادبی و برگزاری فعالیت‌های جنبی و مسابقات کتابخوانی از جمله کار‌های در دست اقدام این مجموعه خواهد بود.

مصطفی گفت: شهروندان می‌توانند هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۴ با در دست داشتن کارت ملی از منابع این کتابخانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیا/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.