خسارت ۱۰ میلیارد ریالی بر اثر آتش سوزی در فرش فروشی

فرمانده انتظامی جوانرود از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک فرش فروشی در این شهر خبر داد و گفت: برآورد‌های اولیه حاکی از وارد آمدن خسارت ۱۰ میلیارد ریالی به اجناس مغازه است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ هوشنگ مبارکی گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد آتش سوزی گسترده در یک واحد صنفی، تیمی از ماموران به سرعت راهی محل شدند.

او  ادامه داد: پس از حضور ماموران مشخص شد آتش سوزی در میدان امام خمینی (ره) جوانرود و در یک مغازه فرش فروشی اتفاق افتاده و خسارت‌های زیادی را به جا گذاشته است.

فرمانده انتظامی جوانرود با اشاره به اطفا حریق توسط نیرو‌های آتش نشانی، علت وقوع این حادثه را طبق اعلام افراد مطلع و صاحب فروش فروشی، نشت گاز داخل مغازه اعلام کرد.

سرهنگ مبارکی با اشاره اینکه هنوز تعداد فرش‌های خسارت دیده مشخص نیست، گفت: طبق اظهارات کارشناسان، برآورد‌های اولیه حاکی از وارد آمدن حدود ۱۰ میلیارد ریال خسارت به این واحد صنفی است.

او در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص برای تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن علت دقیق آتش سوزی خبر داد.

فوت پدر و مادر چهار کودک و نوجوان

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از واژگونی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور صحنه خبر داد و گفت: در این حادثه راننده و همسرش فوت کردند و ۴ فرزند آن‌ها زخمی شدند.

سرهنگ "محمد حیدری" اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنیبر یک مورد حادثه رانندگی در جاده "دینور - بیلوار" تیمی از ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسان پلیس راه مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ حوالی روستای "بان مله" به علت سرعت غیرمجاز از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه کرمانشاه افزود: در این حادثه متاسفانه راننده ۴۰ ساله خودرو و همسر ۳۵ ساله اش به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.

سرهنگ حیدری بیان کرد: در این حادثه همچنین ۳ پسر و یک دختر خانواده نیز که دیگر سرنشینان خودرو بودند مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

او با ابراز تاسف از وقوع این حادثه که منجر به فوت پدر و مادر چهار کودک و نوجوان شد، گفت: سرعت و سبقت‌های غیرمجاز همواره حادثه آفرین بوده و اتفاقاتی بوجود می‌آورند که راه هیچ جبرانی را باقی نمی‌گذارد.

تیراندازی خواستگار سرخورده‌ پس از شنیدن جواب رد

 

خواستگار سرخورده‌ای که پس از شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه اش اقدام به تیراندازی مقابل درب منزل آن‌ها کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ "علیرضا دلیری" فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: پس از وقوع یک مورد تیراندازی در یکی از کوچه‌های میدان جلیلی کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از حضور ماموران کلانتری ۱۱ مرکز در محل تیراندازی، دختر یک خانواده به آن‌ها مراجعه و عنوان کرد پس از آنکه به خواستگارش چند بار جواب رد داده وی با حضور در درب منزل ما اقدام به ایجاد مزاحمت و سپس تیراندازی کرده است.

سرهنگ دلیری افزود: ماموران با دریافت این موضوع اقدامات گسترده خود را آغاز و با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: در بازرسی از عامل تیراندازی یک قبضه کلت کمری به همراه ۱۴ عدد فشنگ کشف شد.

او با اشاره به اینکه عامل تیراندازی هدفش از این کار را شنیدن جواب رد به خواستگاریش‌های متعددش عنوان کرد، از معرفی او به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

سرهنگ دلیری در پایان از قاطعیت پلیس در برخورد با عوامل ناامنی و بی انضباطی اجتماعی خبر داد و گفت: اجاره نمی‌دهیم عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی در امنیت عمومی جامعه اخلال ایجاد کرده و باعث رعب و وحشت دیگران شوند.

برخورد قاطعانه با افراد سارق


جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخورد قاطعانه با افراد سارق همواره در دستور کار پلیس قرار داشته است، گفت: در این راستا بیش از هشت هزار و ۶۰۰ سارق طی ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری با تلاش ماموران دستگیر شدند که بیشتر آن‌ها مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده است.

سرهنگ «جمال سلمانی» روز یکشنبه در قرارگاه مبارزه با سرقت شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در این میان بسیاری از سارقان بوده اند که چند بار توسط پلیس دستگیر شده و به عبارتی تکرار جرم داشته اند.

او  همچنین با اشاره به رشد سرقت‌های خرد در استان و شهرستان کرمانشاه، یادآوری کرد: در عین حال با تلاش همکاران بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

سرهنگ سلمانی با بیان اینکه بخشی از توان پلیس در راستای جمع آوری معتادان صرف می‌شود، گفت: از آنجایی که تحقیقات نشان داده این افراد در سرقت‌های خرد نقش زیادی دارند در همین راستا حدود ۹۰۰ نفر از آن‌ها دستگیر شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پدیده سرقت را یکی از معضلات مهم اجتماعی برشمرد و گفت: وجود این معضل تاثیر سوء زیادی بر روحیه افرادی که مورد سرقت قرار گرفته اند دارد.

او با بیان اینکه مقابله با سرقت در اولویت کار پلیس کرمانشاه قرار دارد، افزود: بدون شک همکاران ما همه تلاش خود را برای مقابله با این پدیده به کار گرفته اند و اکثر سارقان نیز در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل می‌شوند.

سرهنگ سلمانی در عین حال همکاری دستگاه‌های اجرایی و عموم شهروندان با پلیس و مراقبت بیش از پیش آن‌ها از امولشان را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشگیری همواره بهتر از درمان بوده و می‌توان با رعایت برخی نکات از بروز بسیاری سرقت‌ها جلوگیری کرد.

کشف بیش از هشت هزار فقره سرقت در شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه از کشف هشت هزار و ۱۰۲ فقره سرقت در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری و با تلاش ماموران پلیس در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

سرهنگ علیرضا دلیری ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۸۳۰ سارق نیز دستگیر شدند که آمار دستگیری‌ها نیز نسبت به مدت مشابه پارسال نیز ۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

او همچنین از انهدام ۹۸ باند سرقت در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۲۵۷ نفر از افراد دستگیر شده عضو این باند‌ها بوده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه دستگیری ۱۷۸ عامل تیراندازی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ دلیری در خصوص دستگیری اراذل و اوباش و افراد شرور نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ۸۳ نفر از این افراد دستگیر شده اند که نسبت به سال قبل ۳۳۷ درصد رشد داشته است.

او در پایان از کشف و توقیف ۲۹۲ قبضه سلاح غیرمجاز در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این خصوص هم ۱۸۳ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار