وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان:

حجم مبادلات تجاری ایران-ارمنستان افزایش می‌یابد

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان گفت: طی گفت و گوی انجام شده با سفیر ایران مقرر شد طی ۶ ماه آینده حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان روز یکشنبه در حاشیه دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان گفت: اولین باری است که به عنوان وزیر به ایران سفر می‌کنم و این سفر اتفاقی نبوده، زیرا به ظرفیت‌های فراوان، وسیع و بزرگ این کشور آگاهی دارم و باید در راستای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور تلاش کنیم.

وزیر اقتصاد ارمنستان تصریح کرد: هر ۲ ملت ایران و ارمنستان از دیرباز در کنار هم دوست و همسایه بودند، ولی متاسفانه اکنون سطح روابط اقتصادی ما با روابط دوستانه بین ۲ ملت همخوانی ندارد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه من سال‌ها در زمینه کسب و کار و تجارت فعالیت داشتم به ایران سفر کردم تا نه تنها تجارت متقابل را رونق و توسعه دهیم بلکه یکی از اهداف یعنی ایجاد تولیدات مشترک را اجرایی کنیم.

کروبیان گفت: باید قدم‌های اجرایی زیادی برداریم و بتوانیم تولیدات ۲ کشور را به کشور ثالث صادر کرده و به فروش برسانیم همچنین نه تنها به اوراسیا بلکه به کشور‌های دیگر قصد صادرات داریم.

به گفته او از این رو تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند بخشی از تولیدات خود را در ارمنستان تکمیل کنند.

وزیر اقتصاد ارمنستان خاطرنشان کرد: حجم تبادل تجاری در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به ظرفیت‌های ما اندک است.

بازدید از واحد‌های تولیدی و و دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از آثار تاریخی از جمله برنامه‌های سفر یکروزه وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان به اصفهان اعلام شد.

وزیر اقتصاد ارمنستان برای رایزنی به منظور افزایش سطح تعاملات تجاری دو کشور روز جمعه، سوم بهمن وارد تهران شد.

حضور وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان در سفر پنج روزه خود به ایران، با تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی ارامنه در تهران، بازدید از کارخانه سیناژن، کارخانه لبنیات میهن از دیگر برنامه‌های وزیر اقتصاد ارمنستان طی سفر پنج روزه به تهران است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.