استاندار ایلام:

اعتبار لازم برای ایجاد آزمایشگاه مکانیک در شهرستان‌های استان اختصاص یابد

سلیمانی دشتکی گفت: راه اندازی شعبات و تجهیزات طرح‌های آزمایشگاهی نیازمند تزریق اعتبار است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام روز یکشنبه ۵ دیماه در دیدار با مدیرعامل شرکت مادرتخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور با عنوان این مطلب که رعایت استاندارد‌ها در روند اجرای پروژه‌های نفتی و زیرساختی موجب توسعه پایدار عمرانی استان می‌شود، اظهار داشت: از جمله عوامل بروز برخی مشکلات حادث شده در ابنیه و پروژه‌ها انجام نشدن آزمایش‌های درست و دقیق در روند اجرای آنهاست.

او افزود: شرکت فنی مکانیک خاک استان در پروژه‌های مهمی، چون سامانه گرمسیری، نفت و گاز، ابنیه، تونل و راه سازی حضور پررنگ و غیرقابل انکاری داشته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت و پتانسیل زیادی برای توسعه عمرانی دارد، یادآور شد: فاکتور اصلی در این مسیر استانداردسازی طرح هاست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در این زمینه وظیفه و مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد.

او اضافه کرد: همچنین باتوجه به اینکه دولت درصدد کوچک سازی بدنه خود و واگذاری بیشتر خدمات و اقدانات به بخش خصوصی است، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک می‌تواند با استفاده از جوانان تحصیل کرده جویای کار آزمایشگاه‌های خصوصی را دایر و بر پروژه‌های بخش خصوصی نظارت کند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خواستار اعتبار لازم برای شهرستان‌های تازه تاسیس و دورافتاده استان جهت ایجاد نمایندگی آزمایشگاه مکانیک شد و گفت: لازم است در جهت ایجاد نمایندگی آزمایشگاه مکانیک با مرکزیت شهرستان‌های که امکان دسترسی باقی شهرستان‌ها فراهم باشد اعتبارات لازم اختصاص یابد.

او افزود: راه اندازی شعبات و تجهیزات طرح‌های آزمایشگاهی نیازمند تزریق اعتبارات لازم است که انشاءالله در این زمینه مساعدت لازم صورت پذیرد.

در ادامه این نشست کیان پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور ضمن تشکر از حمایت و تعامل خوب استاندار ایلام با وزارت راه و شهرسازی و نگاه مثبت و خوب ایشان در جهت استاندارد سازی طرح‌ها و پروژه‌های استان گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور یکی از شرکت‌های دانش بنیان مهم کشور است که بیش از ۶۶ سال سابقه فعالیت داشته و یک هزار شعبه و واحد آزمایشگاهی فعال در کل کشور دارد.

او با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان مبتنی بر علم روز و همراه با ایده‌های جدید برای استاندارد سازی سازه‌ها و پروژه‌ها است، بیان کرد : ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی در کشور انجام می‌شود که در استان ایلام بخش عمده‌ای از این آزمایشگاه‌ها اجرا و در قالب این آزمایش ها، استاندارد‌ها در روند اجرای پروژه‌ها بررسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور تاکید کرد: ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح‌ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می‌شوند.

او اضافه کرد: کارشناسان آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در صورت تصویب در شورای فنی استان ایلام در پروژه‌ها به صورت سرزده حضور یافته و شرایط برای نظارت و کنترل پروژه‌های مختلف استان هم در بخش دولتی و هم خصوصی با حضور نیرو‌های این شرکت بیشتر می‌شود.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.