دکتر روانشناس تهران؛

روانشناس خوب در تهران دست یافتنی است

همه ما در برهه ای از زندگی خود دچار استرس، اضطراب، نوسانات خلقی و یا سایر مشکلات هیجانی و عاطفی می شویم اما گاهی ممکن است برای به دست یابی به سلامت به دکتر روانشناس تهران نیاز داشته باشیم. 

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما در برهه ای از زندگی خود دچار استرس، اضطراب، نوسانات خلقی و یا سایر مشکلات هیجانی و عاطفی می شویم. خواه به دلیل مشکلات شغلی، طرد شدن از روابط عاطفی، مسائل مالی و اقتصادی، روابط اجتماعی ناسازگار، از دست دادن یکی از نزدیکان یا دلایل دیگر باشد.

بیشتر اوقات مشکلات حل می شوند و می توانیم به تعادل برگردیم. اما گاهی ممکن است برای به دست یابی به سلامت به دکتر روانشناس تهران نیاز داشته باشیم. 

دکتر روانشناس تهران و احساس خالی بودن

شاید احساس پوچی یا خالی بودن داشته باشید و قادر به "خارج شدن از آن احساس" نباشید. یا شاید شما برخی از الگوهای منفی تکرار شونده را در سبک زندگی خود مشاهده کرده باشید که به نظر برسد قابل تعییر نیستند. گاهی علائم پریشانی ذهنی یا بد تنظیمی عاطفی آشکار هستند. اما در سایر موقعیت ها، تشخیص آنها کمی دشوارتر است.

احساسات، افکار و کارهایی که انجام می دهیم تأثیر مستقیمی بر انرژی، کارکرد و سلامت کلی ما دارند. مراقبت از بهداشت روان، توانایی شما را در کنار آمدن با عوامل استرس زای روزمره و کنترل موثرتر چالش ها را تقویت می کند." به همین دلیل توجه به سلامت ذهنی و درخواست کمک از دکتر روانشناس تهران اگر احساس می کنید همه چیز از کنترل خارج شده بسیار مهم است.

باورهای رایج غلط درباره رواندرمانی

غالباً، مردم با شنیدن کلمه "درمان" واکنش های دفاعی نشان می دهند. اما برخلاف تصور غلط رایج، روان درمانی فقط برای کسانی نیست که با بیماری روانی دست و پنجه نرم می کنند. رواندرمانی می تواند برای هر کسی که دچار استرس، احساسات منفی یا مشکلات خانوادگی است و می خواهد زندگی خود را بهبود بخشد مفید باشد.

دکتر علوی نژاد روانشناس می گوید روان درمانی یا روانکاوی مکانی امن و بدون قضاوت را برای تخلیه تجربیات، بررسی تعارض های زیربنایی و توسعه مهارت های مقابله با چالش های مختلف زندگی برای شما فراهم می کند.

دکتر روانشناس تهران و انواع رواندرمانی

انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد. مهم است که بدانیم از رواندرمانی چه انتظاری داریم. انواع اصلی روان درمانی شامل روان درمانی بین فردی، روان درمانی روانکاوی (برای درمان افسردگی، PTSD و سایر اختلالات روانشناختی)، درمان شناختی (تأکید بر بررسی رفتار و عقاید فرد، الگوهای رفتاری منفی و کمک به آنها در انتخاب بهتر در آینده) ، روان درمانی سیستمیک (تجزیه و تحلیل تعاملات و پویایی افراد در روابط، به عنوان مثال: زوج درمانی) و انسان درمانی (تمرکز بر ایجاد احساس قوی از خود و رسیدن به توانایی های بالقوه خود). رفتار درمانی شناختی (CBT) نوع دیگری از روان درمانی است که در طیف وسیعی از موارد به طور علمی آزمایش و اثبات شده است. "CBT بر ایجاد تغییرات در زندگی فرد (اعم از رفتار، افکار و احساسات) و برای بهبود رضایت و عملکرد کلی تأکید دارد.

این درمان به شما کمک می کند تا از الگوهای رفتاری خود آگاهی بیشتری کسب کنید و به شما کمک می کند تا تغییرات لازم را برای مدیریت موثرتر موقعیت های مختلف زندگی ایجاد کنید.

آیا باید به یک دکتر روانشناس خوب در تهران مراجعه کنید؟

مهم است که به یاد داشته باشید که دستیابی به مشکلات زیربنایی آسان نیست، بلکه یک گام قابل توجه در مسیر مراقبت از خود است. هرچه زودتر به دنبال کمک باشید، سریعتر می توانید به مسیر سلامت برگردید.

به گفته روانشناسان، چند نشانه مهم وجود دارد که با مشاهده آنها باید از دکتر روانشناس تهران یا سایر شهرها کمک بگیرید.

روانشناس خوب در تهران دست یافتنی است

مشکل در تنظیم احساسات خود

در حالی که همه ما در مقطعی از زندگی خود غمگین، مضطرب یا عصبانی هستیم، توجه به هیجانات شدت یافته نیز مهم است. روانشناسان بر این باورند که: "عصبانیت اغلب بخشی از فرایند شکل گیری افسردگی است". چگونه در عصر خودشیفتگی، استحقاق و اضطراب سالم بمانیم؟ در واقع، افسردگی در مردان غالباً مخفی می شود، زیرا اعتماد به نفس کاذب یا تحریک پذیری آنها به اشتباه به عنوان یک ویژگی مردانه در نظر گرفته می شود.

عصبانیت کنترل نشده علاوه بر افسردگی ممکن است احساسات منفی نسبت به خود یا جهان، سرخوردگی یا واکنش ضعیف تنظیم شده به استرس را منعکس کند. به همین ترتیب، اگر کسی به طور مداوم نسبت به همه چیز احساس غم، پوچی و بی علاقگی کند، ممکن است نشانه ای از افسردگی اساسی باشد. درجاتی از خلق و خوی افسرده را همه گاهی احساس می کنند.کودکان به جای اینکه احساس غم و اندوه آشکار داشته باشند بسیاری از مواقع تحریک پذیری، عصبانیت یا خصومت با دیگران را نشان می دهند. "

دکتر روانشناس و مدیریت احساسات

روان درمانی می تواند به شما یا فرزندتان در مدیریت موثرتر احساسات کمک کند. فضای صادقانه، عینی و امن است که به فرد اجازه می دهد احساسات ناخوشایند خود را کشف کند، دلایل اصلی آنها را درک کند، آنها را در یک بافت تعاملی بررسی کرده و مهارت های کنار آمدن را برای غلبه بر این احساسات بیاموزد." علاوه بر این، این یک فضای قابل اعتماد است که در آن می توانید آسیب ها را بشناسید. موارد عمیق تری که نیاز به کمک یک روانشناس خوب در تهران دارید، مانند آسیب های روحی یا رفتارهای پرخطر (به عنوان مثال استفاده از مواد مخدر، رفتار خودکشی و غیره) را کشف کنید.

شما ممکن است در کار یا مدرسه به اندازه لازم موثر عمل نکنید. کاهش عملکرد در محل کار یا مدرسه علامت رایج در میان کسانی است که با مسائل روانی یا عاطفی دست و پنجه نرم می کنند. مشکلات بهداشت روان می توانند توجه، تمرکز، حافظه و انرژی را مختل کنند و منجر به بی علاقگی شوند و حتی لذت ها را کاهش دهند. این روند می تواند منجر به شکل گیری خطاهایی در محل کار شود و بهره وری دچار نقص شود. این شرایط حتی می تواند برای خود یا دیگران خطرناک نیز باشد.

به یک دکتر روانشناس تهران می تواند به شما کمک کند تا به طور موثری رفتار خود را تنظیم کرده و از طریق راه حل های حل مسئله مدار و آرام سازی، روش های سازگارتری برای کنترل استرس یاد بگیرید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار