آیین رونمایی از «طرح نشان ایرانی ۲» با هدف حمایت از فعالان حوزه کسب و کار‌های نوپا در دفتر روزنامه جام جم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت تبلیغی رسانه‌ها از کسب و کار ایرانی، موسسه جام جم آیین رونمایی از طرح نشان ایرانی ۲ را با حضور کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه نرم و خلاق و جمعی از فعالان حوزه کسب و کار‌های نوپا، امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه در دفتر روزنامه جام جم برگزار کرد.

طارمیان مدیر طرح نشان ایرانی روزنامه جام جم گفت: اوایل آبان ماه سال گذشته بود که رهبر انقلاب دیداری با ۲۵۰۰ تولید کننده کشور داشتند و در پایان جلسه برای حمایت از تولیدکنندگان تکالیفی را برای رسانه‌ها معین کردند. آنجا بود که شکل گیری نشان ایرانی در ذهن همکاران من در موسسه جام جم رقم خورد.

حمایت دوباره روزنامه جام جم از جوانان اهل کسب و کار در «طرح نشان ایرانی»

طارمیان اظهار کرد: حدود ۱۰ سال است که رهبر انقلاب سال‌ها را به اسم سال‌های اقتصادی نامگذاری می‌کنند و ما سال گذشته طرحی را با نام نشان ایرانی برنامه ریزی کردیم. منظور از نشان ایرانی همان برند ایرانی است.

وی بیان کرد: «نشان ایرانی یک» جامعه هدف مشخص داشت؛ شرکت‌های خصوصی تولیدی که کالای ایرانی تولید می‌کنند. باید شاخص‌هایی را می‌داشتیم و طبیعتاً نمی‌توانستیم با این حد و قواره روزنامه و محدودیت‌هایی که در حوزه محتوایی داریم همه شرکت‌های کشور را پوشش دهیم. به همین خاطر گفتیم شرکت‌هایی که رویکرد کارآفرینی دارند و در واقع ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را مشغول به کار کردند، در فاز اول پوشش دهیم.

مدیر طرح نشان ایرانی روزنامه جام جم افزود: اوایل دی ماه سال گذشته این طرح کلید خورد و سایت را راه اندازی کردیم و افراد می‌توانستند مدارک خود را بارگذاری کنند و بررسی می‌شد. متاسفانه اواخر سال گذشته اتفاقات عجیب و غریبی را شاهد بودیم؛ شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی، ورود ویروس کرونا و محدودیت هایش. با همه این اتفاقات بد که رخ داد، حدود ۲۰۰ شرکت از طرح نشان ایرانی ۱ استفاده کردند و طرح نشان ایرانی ۱ تجربه خوبی بود.

وی عنوان کرد: امسال طرح نشان ایرانی ۲ را آغاز می‌کنیم و شرکت‌هایی در این طرح حضور دارند که کار‌های کیفی انجام می‌دهند مثل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خلاق، نوآور و همچنین مخترعین.

قندهاری‌نیا مدیر عامل روزنامه جام جم هم گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم؛ ما هم این وظیفه را احساس کردیم که در حد توان خود و تبعیت از سیاست‌های سازمان صدا و سیما ارائه خدمتی را به مجموعه تولیدکنندگان داشته باشیم.

حمایت دوباره روزنامه جام جم از جوانان اهل کسب و کار در «طرح نشان ایرانی»

وی افزود: در فاز جدید طرح نشان ایرانی ۲، گروه‌های جدیدی از فعالان حوزه کسب و کار، تیم‌های جوان و شاداب هستند که با سرمایه‌های حداقلی کار می‌کنند. آن‌ها نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند تا بتوانند کسب و کار خود را به مخاطبان ارائه کنند. امیدواریم با فضایی که در جام جم پیش بینی شده است بتوانیم وظیفه‌ای که به عهده ماست را انجام دهیم.

او در پایان گفت: اوضاع برخی از رسانه‌های ما به خصوص روزنامه‌های ما خوب نیست. بخشی از رسانه‌های ما فضای کاری خود را با تکیه بر روش‌های سنتی ادامه می‌دهند و تعدادی رسانه‌ که قبلا همکار ما بودند، متاسفانه تعطیل شدند. اتفاق بدتری که رخ داده این است که مخاطب در استفاده از مطالبی که باید اصالت قابل توجهی داشته باشد، دچار سردرگمی می‌شود.

حمایت دوباره روزنامه جام جم از جوانان اهل کسب و کار در «طرح نشان ایرانی»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار