دالوند خبرداد؛

بیش از ۲۰ هزار مسکن نیازمندان تعمیر شده است

مدیر کل دفتر مهندسی ساختمان کمیته امداد از تعمیر بیش از ۲۰ هزار مورد مسکن از ابتدای سال جاری خبرداد.

احمدرضا دالوند مدیر کل دفتر مهندسی ساختمان کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) حل مشکل مسکن مددجویان تحت پوشش را به عنوان یکی از محور‌های حمایتی این نهاد مورد نظر دارد.


او با بیان اینکه دفتر تأمین مسکن با شناخت و ارزیابی وضعیت مسکن خانواده‌های تحت پوشش و با بهره‌گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی و بخش خصوصی و ایجاد هسته‌های فنی و اجرایی در سراسر کشور، در راستای تأمین مسکن مقاوم براساس استاندارد‌های موجود و با لحاظ کردن شرایط و ویژگی‌های اقلیمی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه از کشور اقدام می‌کند، گفت: کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان شهری، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان از جمله وظایف دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

دالوند ادامه داد: طی ۹ ماه نخست سال ۹۹ بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی تکمیل ، تحویل  و هدف گذاری شده است که امیدواریم تا پایان سال ۹۹، ۴۶ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

مدیر کل دفتر مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است قرار است ۱۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی احداث شود، ادامه داد: سپاه پاسداران نیز متعهد شده است که ۶۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان ساخته شود.

دالوند گفت: بنیاد مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی و موسسه ابوتراب ساخت هزار واحد مسکونی را متعهد شده است.

مدیر کل دفتر مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار مورد تعمیر مسکن از ابتدای سال جاری انجام شده است، گفت: با هماهنگی معاونت اشتغال فضا‌های خودکفایی مددجویان ساخته شده است.

او با بیان اینکه ساخت فضا‌های فرهنگی، خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه در دستور کار است، افزود: برای خانه‌های ۴۹ هزار خانواده نیازمند، لوله کشی انجام شده است.

دالوند گفت: برای ۳۹ هزار خانواده تحت حمایت تا پایان سال سرویس بهداشتی احداث می‌شود.

او با بیان اینکه برای ۳۳ هزار خانواده نیازمند تا پایان سال حمام بهداشتی احداث و تحویل داده می‌شود، ادامه داد: عایق بندی بام برای بیش از ۵ هزار واحد مددجو انجام می‌شود که تاکنون ۳ هزار مورد تکمیل شده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار