تصویب طرحی با محتوای تکراری در شورای شهر تهران

امروز اعضای شورای شهر به یک فوریت طرح فرآیند اعطا تسهیلات، تعریف کاربرد، فعالیت و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران رای دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،«طرح فرآیند اعطا تسهیلات، تعریف کاربرد، فعالیت و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران» امروز در جلسه علنی شورای شهر به بررسی گذاشته شد.

در ابتدا حجت نظری به عنوان پیشنهاد دهنده طرح گفت: تمامی مستندات قانونی این پیشنهاد ارائه شده و اگر دو فوریت آن تصویب شود می‌توانیم امیدوار باشیم، هویت شهر برای آیندگان حفظ شود.

وی تاکید کرد: متن این طرح بر اساس قوانین جاری کشور نوشته شده است.

اما علی اعطا در مخالف با این طرح گفت: با اصل این طرح مخالف نیستم، اما از آنجایی که در اردیبهشت ماه مشابه این طرح در شورای شهر تصویب شده و شهرداری باید بر اساس این مصوبه لایحه به شورا می‌آورده است.
وی افزود:، اما هنوز شهرداری لایحه نیاورده و ما دوباره طرحی با همین مضمون عنوان را در شورا بررسی می‌کنیم.

اعطا با اشاره به اینکه در این طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از ابنیه تاریخی مطرح شده است، اظهار داشت: همه چیز در طرح مصوب پیش بینی شده و ۳ روز پیش در جلسه‌ای ۵ ساعته راجع به لایحه مورد اشاره صحبت شده است.

احمد مسجد جامعی به عنوان موافق گفت: این طرح شتاب دهنده است و همیشه اواخر دوره‌ها فعالیت شورا‌ها ارائه این طرح‌ها زیاد می‌شود و این موضوع دغدغه مجموعه شورا را بیان می‌کند.

مسجد جامعه تاکید کرد: این مصوبه کمکی به تصمیم‌گیری سریع‌تر شهرداری است و تصویب آن ضرورت ندارد.

همچنین صدر اعظم نوری این رویه را نادرست دانست و گفت: هیأت رئیسه وقتی طرحی می‌آید باید آن‌را بررسی و کنترل کند و اگر مشابهت محتوایی دارد از طرح آن در صحن جلوگیری شود، درست نیست الزامی ایجاد شود برای شهرداری باز هم طرح دیگری بدهیم.

در نهایت این طرح با ۱۹ رأی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار