در صورت تصویب شورای شهر؛

شهرداری به افشا کنندگان فساد سود درصدی می دهد

مظاهریان گفت: در صورت تصویب ردیف بودجه افشاگران فساد، اگر شخصی فسادی را افشا کند، درصدی از سود افشای فساد به افشاگر داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود درباره بودجه اظهار کرد: ردیف مخصوصی در نظر گرفته شده است که می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: بخشی در بودجه تحت عنوان بودجه تکمیلی مدنظر قرار گرفته است و امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه داشته ایم و با رشد ۱۹ درصدی امسال ۳۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.

مظاهریان با بیان اینکه در گذشته به تبصره‌ها توجهی نمیشد اظهار کرد: اما اکنون در بودجه به موارد مختلفی توجه شده است و عدد و رقم برای هرکدام از آن‌ها در نظر گرفته شده است و حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان شفاف شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران ادامه داد: اگر بودجه مدنظر تامین شود می‌توان پروژه هارا پیش برد و آن ۳۲ پروژه‌ای که مدنظر قرار داده ایم به نتیجه می رسد و اگر شورا با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ما موافقت کند می‌توانیم این پروژه‌ها را پیش ببریم.

وی گفت: بودجه سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان بود و برای امسال آنرا ۳۶ هزار میلیارد در نظر گرفتیم و ۱۱ هزار میلیارد دیگر تحت عنوان بودجه در کنار ۲ هزار میلیارد تومان دیگر به تبصره‌ها اضافه شد و مجموعه پول‌هایی که در بودجه پیش بینی شده است مبلغ بودجه را به ۴۹ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان می‌رساند.

 پیش بینی ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محله محور

مظاهریان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه سال گذشته برای پروژه‌های محله محور بودجه‌ای در نظر گرفته شده بود و  آیا امسال هم برای این موضوع ردیفی در نظر گرفته شده است و محقق خواهد شد گفت: در گذشته همه به دنبال پروژه‌های بزرگ برای خودنمایی بودند و سال گذشته حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تامین اعتبار شد و امسال بودجه این پروژه‌ها ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها هرچند کوچک هستند، اما نوع نگاه شهرداری باید نسبت به آن‌ها متفاوت باشد و مردم درباره آن‌ها نظر دهند این کار در گذشته انجام نمیشد، اما این پروژه‌های محلی پیوست دارد و شهردار منطقه باید ثابت کند که با مردم درباره آن‌ها صحبت کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران با بیان این پروژه‌ها نقطه عتف هستند و درگیر کردن مردم در پروژه‌ها تاثیر بسزایی دارد گفت: وقتی سوال میکنیم مردم می‌گویند شهر متعلق به دولت و شهرداری است و در همین راستا نوع مدیریت ما باید تغییر کند تا مردم متوجه شوند که شهر متعلق به آن‌ها است. پروژه‌های محلی می‌خواهند نگاه رابطه مردم و مدیریت شهری را برطرف کنند.

مظاهریان اظهار کرد: نگاهی درون شهرداری وجود دارد که اگر شهرداران مناطق بتوانند منابع بیشتری برای پروژه‌های سرمایه‌ای داشته باشند می‌توانند به نتیجه خوبی برسند و بودجه شهرداری مناطق ۱۸ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۷ درصد کل بودجه شهرداری به حمل و نقل تخصیص یافته گفت: مطابق قانون پول حمل و نقل عمومی را باید دولت تامین کند، اما از سال ۹۰ تاکنون حتی یک اتوبوس هم از سوی دولت به شهرداری تحویل داده نشده است و در همین شرایط ۳۷ درصد بودجه خود را به حمل و نقل ترافیک تخصیص داده ایم.

وی گفت: پیش بینی ۱۹ هزار میلیارد تومان کمک بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده ایم و ۵ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات وصول می‌شود و برای سال آینده این موضوع پیش بینی شده است و سازوکار آن در سازمان سرمایه گذاری باید پیش بینی شود.

عوارض حمل و نقل در سال جدید تغییر زیادی ندارد

مظاهریان با اشاره به عوارض گفت: عوارض حمل و نقل تغییر آنچنانی نخواهد داشت و تقریبا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، اما در بخش عوارض ساختمانی و صدور پروانه‌ها با رویکرد متفاوتی طراحی شده است و فکر می‌کنیم از طریق عوارض ساختمانی بتوانیم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را اجرایی کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران ادامه داد: کل عوارضی که دریافت می‌شود شاید ۱ یا ۲ درصد قیمت کل آن ساختمان باشد، اما سود اصلی را مالکان می‌برند.

وی درباره گزارش احکام بودجه ۹۹ گفت: در کنار بودجه ارائه شده گزارش عملکرد و تبصره‌های ۹۹ امروز تقدیم شد.

مظاهریان با بیان اینکه نقشه دقیقی از املاک شهر تهران وجود دارد گفت: برمبنای مرغوبیت هریک از این املاک عوارض دریافت می‌شود. یعنی هرکدام مرغوبیت بیشتری داشته باشند عوارض بیشتری باید پرداخت کنند و انشاالله بهمن ماه عوارض ساختمانی به تصویب می‌رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران درباره درصد بودجه پایدار گفت: به دلیل آنکه ۱۱ هزار میلیارد تومان از تبصره را وارد بودجه کرده ایم نمی‌توان دقیق گفت. اما اطمینان میدهم که شهرداری به جلوگیری از شهر فروشی پایبند است.

وی درباره ردیف بودجه برای افشاگران فساد بیان کرد: این لایحه در صف صحن است و انشالله با تصویب رسیدن آن اجرایی می‌شود و مبنا این است که اگر شخصی فسادی را شناسایی کرد تحت سامانه‌ای امن بتواند موضوعی که فساد انگیز است را افشا کند و درصورت محرز شدن فساد درصدی از سود افشای فساد به افشاگر داده می‌شود.

مظاهریان اظهار کرد: قانونی در شهرداری وجود دارد که شهردار می‌تواند ۴ درصد بودجه را صرف مصارف بحران کند.

بودجه اجتماعی و فرهنگی امسال ۲۲ درصد رشد داشته است

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران با اشاره به موضوعات اجتماعی بودجه سال جدید گفت: بودجه اجتماعی و فرهنگی امسال ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه فاصله طبقاتی در شهر تهران زیاد است گفت: امسال توجه ویژه‌ای به محله‌های خاص شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر به این بخش تخصیص یافته است و بودجه سازمان رفاه اجتماعی هم با افزایش روبه رو بوده است.

مظاهریان گفت:حمل و نقل عمومی ۳۶ درصد خدمات شهری ۱۴ درصد، ایمنی و مدیرت بحران ۴ درصد شهرسازی ۴ درصد اجتماعی ۷ درصد و توسعه مدیریت و هوشمند سازی شهری ۳۴ درصد را به خود اختصاص داده اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورا‌های شهردار تهران تصریح کرد: حدود ۷۳ درصد درآمد‌های شهرداری محقق شده است و فکر می‌کنم دوران سخت را پشت سر گذاشته ایم و سال آینده تمام مولفه‌های اقتصادی مثبت‌تر خواهد بود.

مظاهریان درباره استخدام گفت: به دنبال این هستیم تا آزمون استخدامی را برگزار کنیم و این آزمون عمومی است و توسط نهاد بیرونی برگزار می‌شود و بودجه خیلی زیادی احتیاج ندارد.

وی گفت: خط شش مترو جزو طولانی‌ترین خطوط ما است و اگر بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردی محقق شود این پروژه انجام می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
همه ایران پولدار میشن.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من برای هر نفر مفسد 10000 تومن میگیرم // خدایی در این اوضاع خراب اقتصادی عادلانه باهتون حساب کردم // یه دفتر صد برگ و یه میلیون یورو اماده کنید تا بیام
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
شهرداری برا افشای فساد سود میده ؟!؟!!!!!!!!؟؟!!
آخرین اخبار