آیا مصرف برق در کردستان کاهش یافته است؟

مدیر روابط عمومی شرکت برق کردستان درخصوص چگونگی مدیریت بار برق و راهکار‌های جلوگیری از خاموشی برق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کوهسار رسولی‌تبار مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر مصرف روزانه برق مشترکان کردستان ۳۰۰ مگاوات است که سال گذشته در همین موقع بیش از ۳۲۰ مگاوات بود.

او با بیان اینکه اکنون پیک شبانه مصرف برق در استان ۳۴۷ مگاوات و در مدت مشابه پارسال ۳۶۷ مگاوات بوده است، افزود: براساس دستورالعمل وزارت نیرو باید ۱۸ مگاوات در مصرف برق کاهش می‌یافت که با مدیریت اضطراری بار این برنامه تحقق یافت.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به کاهش ۶ مگاواتی مصرف برق در استان با به مدار درآوردن دیزل ژنراتورها، اضافه کرد: صنایع نیز سه مگاوات در مدیریت بار کمک کردند و با خاموش کردن روشنایی معابر نیز برای کاهش مصرف برق اقدام شد.

رسولی‌تبار با بیان اینکه وضعیت مصرف برق در استان سبز است، یادآور شد: طی یک هفته گذشته خاموشی در سطح استان به دلیل کمبود انرژی اتفاق نیفتاد و در صورت همکاری و رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان باز هم شاهد قطعی برق نخواهیم شد.

او ضمن تاکید بر تلاش برای ممانعت از خاموشی در بخش خانگی استان، اظهار داشت: اگر نیازی به اعمال خاموشی باشد، این کار در بخش روشنایی معابر (غیر از نقاط حادثه‌خیز) انجام خواهد شد تا مشترکان بخش خانگی از برق محروم نمانند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان از مشترکان خواست در طول روز از نور طبیعی استفاده کرده و در طول شب هم لامپ اضافی را خاموش کنند که تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق دارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.