پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه MCMC دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان‌های استان پذیرش شده است.

پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی از ثبت پذیرش یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه «MCMC» این دانشگاه در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای امسال خبر داد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به فعالیت سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین پذیرش به ترتیب در بیمارستان‌های مرودشت، نمازی، مسلمین و داراب گزارش شده است.

او با بیان اینکه هدف کلی این مرکز، ساماندهی، پایش و نظارت بر ارائه خدمات درمانی به بیماران از طریق ارتباط موثر و ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده است، اضافه کرد: دریافت اطلاعات به موقع، تعداد تخت بخش‌های بیمارستانی در راستای مدیریت اثربخش و اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی از خدمات مهم این مرکز است.

ایلامی افزود: از ابتدای امسال ۶۹۸ هزار و ۱۱۶ تماس با سامانه ۱۸۱۹ ثبت شده است که تعداد ۳۹ هزار و ۹۹۳ تماس مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده که از سوی کارشناسان مستقر در این مرکز، پاسخگویی‌های لازم انجام شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه ادامه داد: مردم می‌توانند درصورت هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه و در صورت برطرف نشدن موضوع با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی از طریق سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به ارایه گزارش روزانه آمار‌ها و داده‌های دریافتی از مرکز «MCMC» در نشست‌های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، یادآور شد: تصمیم گیری لازم در این ستاد، بر اساس داده‌های دریافتی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود. 

ایلامی افزود: کارشناسان مرکز «MCMC» به صورت شبانه روزی با استفاده از مانیتور‌های مرکزی بر شیوه خدمات رسانی به بیماران در بخش‌های اتفاقات و اورژانس بیمارستان‌های استان به صورت زنده نظارت می‌کنند.

او اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال، نوزده هزار و ۷۵۴ پذیرش اعزام در سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ثبت شده که دو هزار و ۷۷۸ مورد مربوط به بیماران مبتلا به کروناویروس است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه هدایت هدفمند بیماران اعزام شده و نیز، پیگیری روند درمان در گروه‌های پُرخطر و به حداقل رساندن تاخیر در نقل و انتقالات به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار را از اهمیت و تاثیرات این واحد عنوان کرد.

او یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، وظیفه ثبت آمار و اطلاعات بیماران مبتلا به کووید۱۹ به مرکز «MCMC» واگذار شد که با توجه به دسترسی این مرکز به بانک اطلاعاتی جامع در خصوص بیماران بستری، تاکنون جمع آوری اطلاعات و آمار در این مرکز به شکل مستمر انجام شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار