ماجرای گران فروشی واکسن‌های دامی در کردستان چه بود؟

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی کردستان در خصوص تخلفات یک شرکت پخش سراسری دارو و واکسن دامپزشکی به دلیل گران فروشی در استان کردستان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گلاله قادرمزی رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح رصد و پایش تا تامین دارو و واکسن‌های دامی در استان گفت: در بازدید کارشناسان ستادی این اداره کل از یکی از شرکت‌های پخش استانی دارو و واکسن دامی مشخص شد پنج قلم واکسن که توسط یکی از شرکت‌های پخش سراسری توزیع شده بود بدون ارائه فاکتور فروش واکسن‌های ارسالی به شرکت استانی، با قیمت بالاتر از قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان به فروش رسانده است.

او افزود: در بررسی‌های دقیق‌تر کارشناسان این اداره کل موضوع گران فروشی شرکت پخش سراسری به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به شرکت پخش استانی و همچنین گران فروشی شرکت استانی به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال محرز گردید.

قادرمزی گفت: درراستای حمایت از حقوق شهروندان، پرونده‌ای با درج مستندات و ادله متقن توسط این اداره کل تکمیل و به مراجع قضایی برای رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفین ارجاع شد.

او بیان کرد: بازرسان اداره کل دامپزشکی استان کردستان سال گذشته نیز تخلفاتی از همین شرکت پخش سراسری از جمله عرضه دارو‌های قاچاق دامی، فروش بدون فاکتور و توزیع خارج از شبکه شناسایی و گزارش کردند.

قادرمرزی با تاکید بر نظارت دقیق، مستمر و سرزده بر مراکز عرضه و توزیع دارو و واکسن‌های دامی در سطح استان کردستان برای احقاق حقوق شهروندان، از بهره برداران درخواست کرد؛ هر گونه گران فروشی و کم فروشی در این زمینه را از طریق سامانه پیغام گیر شبانه روزی ۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع رسانی نمایند تا اداره کل دامپزشکی کردستان در کوتاه‌ترین زمان بررسی و رسیدگی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.