روال قانونی کار شهرداری چگونه است؟/تکلیف استخدام‌های خلاف قانون در شهرداری چیست؟

شهردار کرمانشاه گفت : روال قانونی کار شهرداری به اینصورت است که عضو یا اعضای شورا که سوال دارند، سوال خود را به صورت مکتوب به رئیس شورای شهر داده و رئیس شورا سوال را به صورت مکتوب به شهردار می‌دهد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه گفت : طبق قانون زمانی که عضو یا اعضای شورای شهر سوالی از شهردار داشته باشند، طی مراحل قانونی باید درخواست داده و شهردار هم موظف است برای پاسخگویی در جلسه شورا حاضر شود. روال قانونی کار به اینصورت است که عضو یا اعضای شورا که سوال دارند، سوال خود را به صورت مکتوب به رئیس شورای شهر داده و رئیس شورا سوال را به صورت مکتوب به شهردار می‌دهد.

او گفت : شهردار هم پس از دریافت سوال، ۱۰ روز مهلت دارد که پاسخ سوال یا سوالات را یا بصورت مکتوب به شورای شهر داده و یا در جلسات شورا حاضر شود که همواره پاسخ سوالات بصورت مکتوب برای شورای شهر ارسال شده است. سپس پاسخ این سوالات باید در جلسه شورا قرائت شود و چنانچه عضو یا اعضای شورا از پاسخ سوالات خود اقناع نشدند خواستار حضور شهردار در جلسه شورای شهر می‌شوند و شهردار هم بعد از دریافت دعوتنامه ۱۰ روز مهلت دارد در جلسه شورا جهت پاسخگویی حاضر شود.

طلوعی افزود: متاسفانه تا به امروز این روال قانونی در شورای شهر کرمانشاه طی نشده و دعوتنامه‌هایی که برای من ارسال شده جهت هم فکری یا اعلام درخواست نظر کارشناسی در خصوص برخی موضوعات و مصوبات بوده که طبق قانون در پاسخ به این نوع دعوتنامه ها، یا شهردار و یا معاونین مربوطه می‌توانند در جلسه حاضر شوند که هر بار یکی از معاونین مربوطه متناسب با موضوع به نمایندگی از من جهت پاسخگویی به جلسات شورا فرستاده شده است.

او افزود: در کنار این، من هم دوبار برای جلسه شورا رفته ام که یک بار میانه راه خبردادند جلسه لغو شده و از میانه راه برگشتم و بار دیگر هم زودتر از اعضای شورا در جلسه حاضر شده و هرچه منتظر ماندیم برخی اعضا در جلسه حاضر نشدند و جلسه به حد نصاب نرسید و رسمیت پیدا نکرد.

طلوعی ادامه داد: در چند ماه گذشته تعداد زیادی از جلسات شورای شهر تشکیل نشده و اگر اعضای شورای شهر در جلسات حاضر شوند و اگر روال قانونی برای طرح سوال طی شود، من هم در جلسات شورا حاضر می‌شوم.

او در خصوص استخدام‌هایی که خلاف قانون و بدون مجوز در شهرداری کرمانشاه انجام شده گفت: شهرداری هیچگونه استخدامی در قالب استخدام‌های پیمانی، رسمی و ... بدون مجوز نداشته است، چرا که این کار تخلف است و اجازه این کار را ندارد.

طلوعی گفت: تنها در یک مرحله ۱۰۰ نیروی آتشنشان به بدنه سازمان آتشنشانی کرمانشاه اضافه شدند که استخدام این نیرو‌ها از طریق برگزاری آزمون و با مجوز وزرات کشور انجام شده است.

او افزود: اقدام دیگری که در بحث قرارداد نیرو‌های شهرداری صورت گرفته به اینصورت است که قرارداد افرادی که کار دفتری و بایگانی در شهرداری داشته و بصورت روزمزد و حجمی فعالیت داشتند، همگی در یک سازمان شهرداری تجمیع شده تا صرفه جویی در خصوص هزینه‌های فراخوان مناقصه و... انجام شود و نیروی جدیدی استخدام نشده است و تنها قرارداد پراکنده این نیرو‌ها در یک سازمان تجمیع شده است.

طلوعی درباره ماجرای نیوجرسی‌هایی که در ورودی برخی واحد‌های تجاری گذاشته می‌شود افزود: برخی از واحد‌های صنفی عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند و برخی از آن‌ها بصورت غیرقانونی در انتهای واحد تجاری خود، از قسمت مسکونی کم کرده و به واحد تجاری خود اضافه کرده اند که همین امر ارزش ملک آن‌ها را چندین میلیارد تومان افزایش داده، اما این واحد‌ها حاضر به پرداخت جریمه نیستند.

او گفت: کاشت نیوجرسی مقابل این مغازه‌ها تنها ابزار شهرداری برای وصول مطالباتش است. این مطالبات حق تمام مردم شهر کرمانشاه است، چرا که درآمد‌های شهرداری صرف خدمات رسانی به مردم این شهر می‌شود و ما نمی‌توانیم از حق مردم به سادگی بگذریم و کسی که تخلف کرده و چندین میلیارد تومان به جیب می‌زند، باید جریمه تخلف خود را پرداخت کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار