ماجرای پیچیده یک راه روستایی که باید از منطقه حفاظت‌شده بگذرد

دهیار روستای رپی از توابع اندیکا گفت: روستای رپی جاده ندارد و با احداث آن دسترسی اهالی به برق، بهداشت، مدرسه و سایر امکانات بسیار راحت‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رمضان محبی دهیار روستای رپی از توابع اندیکا گفت: مشکلات روستای رپی نداشتن راه دسترسی است و وقتی جاده نباشد، یعنی هیچ چیز نداریم و با احداث آن، بهره‌مند شدن از برق، بهداشت، مدرسه و سایر امکانات بسیار راحت‌تر می‌شود.

او بیان داشت: این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه حفاظت‌شده محیط زیست از راه دسترسی بهره‌مند نیست و ما در این روستا هنوز از جاده، مدرسه، گاز، برق و بهداشت محروم هستیم.

محبی با اشاره با ممنوعیت قطع درختان در منطقه حفاظت‌شده محیط زیست، افزود: برای احداث جاده، جان یک انسان مهم‌تر است یا قطع شدن یک درخت؟ تاکنون بر اثر فقدان راه دسترسی چندین نفر از افراد روستا که دچار بیماری بوده‌اند، فوت شده‌اند.

دهیار روستای رپی تصریح کرد: جاده روستای سربازار تا کوموفه که در فاصله ۳۰ کیلومتری روستای رپی قرار دارد، خاکی است و رفت و آمد در آن بسیار مشکل است و بعد از روستای رپی حتی راه خاکی نیز وجود ندارد و رپی ۲۲ دانش‌آموز دارد که به دلیل نبود مدرسه از تحصیل بازمانده‌اند. خیرین نیز برای ساخت مدرسه به روستای رپی آمدند، اما به دلیل نبود راه ارتباطی برای جابه‌جایی مصالح، این موضوع بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.