دست شکارچیان متخلف از تالاب کانی برازان کوتاه ماند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:۴ متخلف شکار و صید غیرمجاز در تالاب کانی برازان دستگیر شدند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ماموران یگان حفاظت اداره و قرق بانان تالاب کانی برازان در حین گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی در مناطق استحفاظی مهاباد ۴ نفر متخلف شکار و صید غیر مجاز را دستگیر کردند.

سخنور افزود: از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری، دو دستگاه موتور سیکلت و لاشه یک قطعه خوتکا کشف و پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

سخنور تصریح کرد: همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شوند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و نخستین تعاونی زیست محیطی کشور نیز در سال ۱۳۷۵ در این شهرستان تاسیس شده است.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.