افتتاح ۱۸ پروژه آب و فاضلاب در کرمانشاه همزمان با دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح ۱۸ پروژه آب و فاضلاب در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت : با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ روستایی از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : دهه فجر امسال ۱۸ پروژه در زمینه آب، فاضلاب، ایستگاه پمپاژ و ... در استان افتتاح خواهد شد که برای اجرای آن‌ها بیش از ۲۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

او گفت : اجرای این طرح‌ها برا ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۹۲ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه آبرسانی به ۴۴ روستای استان را از جمله مهمترین این طرح‌ها برشمرد و افزود: این روستا‌ها عمدتا در هفت شهرستان هستند و با بهره‌برداری از این طرح‌های آبرسانی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت روستا‌های استان تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی سالم خواهد رفت.

 کاکاوند ادامه داد: ایستگاه پمپاژ شهر روانسر با ظرفیت پمپاژ ۱۰۰ لیتر در ثانیه نیز از دیگر این طرح‌ها است که مشکل کمبود و افت فشار این شهر را تا حدودی مرتفع خواهد کرد.

او گفت: آبرسانی به شهر صحنه از محل سراب صحنه نیز از دیگر طرح‌های مهمی است که در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه طرح‌های مهم دیگری هم در آستانه بهره‌برداری در استان داریم که افتتاح آن‌ها در قالب پوش هر هفته "الف. ب. ایران" دیده شده، ادامه داد: از جمله این طرح‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین است که سال‌ها نیمه تمام مانده بود که افتتاح آن اوایل اسفندماه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت پوشش آب روستا‌های استان داشت و افزود: بدون احتساب طرح‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۸۸۸ روستا در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

کاکاوند از وعده تامین آب ۱۰۰ روستای استان برای امسال هم یاد کرد و افزود: تاکنون ۷۶ روستای استان در قالب طرح‌های مختلف آبرسانی شده و آبرسانی به مابقی روستا‌ها نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.