استاندار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش ۵ تا ۶ درصدی بیماران کرونایی در تهران/ پلیس +۱۰ و دفاتر پیشخوان از نقاط بحرانی هستند

نانوایی ها، پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان و بعضی از گروه‌های صنفی از نقاط بحرانی کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه استانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطوری که در جلسه گزارش شده بود، در استان تهران روند پذیرش بیماران نسبت به هفته‌های گذشته ۵ تا ۶ درصد افزایش داشته و بستری کسانی که سن پایینی دارند هم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بنابراین در جا‌هایی که اصناف فعالیت‌های اقتصادی میکنند باید با شرایط خاص محدودیت‌هایی را اجرا کنیم. به خصوص تعطیلات پیش رو که می‌تواند برای برخی از استان‌ها مشکل زا باشد و همچنین بازگشت مسافران از شهر‌ها به تهران هم می‌تواند برای این شهر مشکل‌هایی را به وجود آورد.

وی افزود: بنابر این ما پیشنهاد‌هایی را برای ادامه محدودیت‌های تردد شبانه داریم و محدودیت‌هایی هم که الان در رابطه با سفر به شهر‌های شمالی وجود دارد در تعطیلات پیش رو ادامه می یابد.

محسنی بندپی افزود: براساس آمار ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار جریمه ۲۰۰ هزار تومانی داشته ایم و جریمه برای سفر به شهر‌های نارنجی نیز در حد همین مقدار بوده و سفر به شهر‌های قرمز نیز حدود ۵۰۰ هزار جریمه گزارش شده است.

وی ادامه داد:جریمه و اعمال قانون انجام می‌شود، اما نکته‌ای که وجود دارد در بعضی از نقاط سیستم دوربینی فعال نیست، مثلا در شهر‌های اطراف تهران فرمانداری‌ها با کمک شهرداری‌ها نسبت به نصب دوربین اقدام می‌کنند و گفتیم که این کار در کل استان انجام شود و این گونه نیست که محدودیت شبانه متوقف یا کمرنگ شده باشد.


بیشتر بخوانید


استاندار تهران بیان کرد: خیلی از صنف‌ها و گروه‌های شغلی مثل پزشکان و کسانی که شیفت شبانه دارند از استثنا برخوردارند.

وی گفت: یکی از مسائلی که در کاهش آمار اثرگذار بوده همین محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی است و در هفته اخیر حدود دو درصد از این فاصله گذاری ها کاهش یافته و نقاطی که از آن‌ها به عنوان نقاط بحرانی نام برده شده نانوایی ها، پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان و بعضی از گروه‌های صنفی بوده اند، ما تمام تلاشمان این است که جا‌هایی که فاصله گذاری اجتماعی صورت نمی‌گیرد، براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با آن‌ها برخورد قانونی کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
امروز صبح یه راه 15-20 دقیقه ای رو دقیقا یک ساعت و ربع تو راه بودیم...
مترو و اتوبوس ها غوغاست ....
اینا کجا میرن ؟؟؟ میرن پخش میشن تو جامعه دیگه...
بعد فقط گیر دادین به مسافرتهای مردم
آخرین اخبار