مرکز علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افتتاح می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از افتتاح نخستین مرکز علوم کانون استان اصفهان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدمحمد قلمکاریان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت:  مرکزعلوم کانون استان اصفهان با همکاری سازمان مردم نهاد "علم‌پژوهان" و بمنظور امکان استفاده و پرورش خلاقیت اعضا در رشته‌های زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و مسائل مرتبط با علوم افتتاح می‌شود.

او با اشاره به فعالیت کمیته کودک و نوجوان استان در ستاد دهه فجر گفت: هدف از برنامه‌های ترتیب داده شده برای بزرگداشت پیروزی انقلاب، انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلام و انقلاب در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی به کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: در این راستا سعی شده تا اهداف، رسالت‌ها و شخصیت‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب در قالب قصه‌گویی، کلیپ و نمایش، به کودکان و نوجوانان، معرفی و آن‌ها با تاریخ واقعی انقلاب و اتفاقات آن آشنا شوند.

او با اشاره به شرایط کنونی جامعه از لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای سال تاکنون درمجموع بیش از سه هزار اثر برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در مراکز کانون تولید و عرضه و ۱۴۳ کارگاه تخصصی مجازی برخط و وبینار توسط مربیان کانون برگزار شده است.

قلمکاریان با اشاره به ویژه برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: این برنامه‌ها در تمام حوزه‌های کانون از جمله واحد‌های ادبی، فرهنگی، هنری، سیار روستایی و انجمن‌های سرود و قصه‌گویی در ۲ قالب حقیقی و مجازی ترتیب داده شده است.

او اضافه کرد: اجرای جشن و ویژه برنامه‌های استان و شهرستان‌ها بصورت مجازی همراه با مسابقه معرفی شخصیت حضرت زهرا (س)، امام خمینی و شهدای انقلاب و هسته ای، نمایش فیلم و کلیپ، شعرخوانی، خاطره گویی خانواده شهدا از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: به همین مناسبت مهراوه و نمایشگاه مجازی آثار هنرمندان در مسیر آینده نیز در قالب نقش‌ها و نگاره‌ها با موضوعات انقلاب به همت واحد کارشناسی فرهنگی ادبی و هنری کانون برگزار می‌شود.

او بازدید مجازی از موزه‌های دفاع مقدس، گلستان شهدا، مراکز علمی و دستاورد‌های استان و برنامه‌های مراکز بصورت تولید کلیپ و پخش در پیک امید را از دیگر برنامه‌های کانون برشمرد.

قلمکاریان افزود:۳۳۰ جلد کتاب کانون بویژه هشت جلد در باره کودکان و نوجوانان نیز در این ایام رونمایی می‌شود.

او مهراوه قصه‌گویی مشاغل در راستای طرح آینده‌نگری در فضای مجازی به همت واحد کارشناسی ادبی و فراخوان سرود‌های انقلاب در قالب همخوانی و ارسال بصورت فیلم و نمایش در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های کانون اصفهان در ایام بزرگداشت انقلاب اسلامی برشمرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.