در دیدار وزیر نیرو با وزیر اقتصاد ارمنستان مطرح شد؛

تاکید بر توافق قبلی تهران_ ایروان برای کنترل آلاینده‌های رودخانه ارس

وزیر نیروی ایران و وزیر اقتصاد ارمنستان در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیروی کشورمان در پایان دیدار و گفت‌و‌گوی خود با وزیر اقتصاد ارمنستان اظهار داشت: در این دیدار مسائل فیمابین با وزیر اقتصاد ارمنستان مرور شد و با توجه به این که وزارت نیرو، ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد، توسعه روابط تجاری و همچنین موانعی که بر سر راه این هدف قرار دارد مورد بحث قرار گرفت.

اردکانیان با اشاره به رفع آلودگی رودخانه ارس به عنوان یکی از موارد مطرح شده گفت: انتظار داریم که جدیت لازم را از سوی دولت جمهوری ارمنستان برای کنترل برخی آلاینده‌های این رودخانه شاهد باشیم و وعده‌های گذشته عملی شود.

وی افزود: بحث خط سوم انتقال برق هم در حال پیشرفت است و هر چند به دلیل بیماری کووید۱۹ در اجرای پروژه وقفه ایجاد شد، اما خوشبختانه مشکلات آن برطرف شده و قطعا در نیمه نخست سال میلادی جاری این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: طرح‌های دیگر و همچنین زمینه‌های توسعه روابط هم وجود دارد که امید است با رفع موانع موجود هر چه زودتر شاهد این موضوع باشیم.

وزیر اقتصاد ارمنستان هم، با اشاره به موارد گفت و گو در خصوص روابط دو جانبه میان تهران و ایروان اظهار داشت: مهمترین این‌ها آلودگی رودخانه ارس و رفع این آلودگی است.

"وهان کروبیان" گفت: یک هفته قبل از سفر به ایران، شخصا به منطقه سفر کردم، از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار دادم و شاهد این بودم که سیستم چرخشی آب در چه مرحله‌ای قرار دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این مسئله در آینده خیلی نزدیک انجام و از دستور کار خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار