اجرای اقدامات لازم در یکی از واحد‌های پرورش مرغ در دشت ازادگان

براساس اطلاعیه اداره کل دامپزشکی خوزستان اقدامات لازم در یکی از واحد‌های پرورش مرغ بومی روستایی و کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دشت ازادگان اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، پیرو گزارش واصله در تاریخ ۴ بهمن ماه امسال، مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی در حاشیه شهرستان دشت آزادگان، بلافاصله تیم‌های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان به محل مورد نظر اعزام شدند.

براساس این گزارش، اقدامات قرنطینه‌ای و ضدعفونی و همچنین نمونه برداری از محل بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت گرفت و نمونه‌های اخذ شده در کمترین زمان ممکن به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد و پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی در ۵ بهمن ماه مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی جهت جمع آوری و معدوم سازی برابر با شیوه نامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل شدند.

براساس اطلاعات روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده جمع آوری و مطابق با اصول سازمان دامپزشکی کشور معدوم شدند و راس ساعت ۲۳ دیشب عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم سازی محل آلوده به پایان رسید.

براساس این اطلاعیه، در حال حاضر در هیچ یک از واحد‌های صنعتی پرورش طیور خوزستان و همچنین واحد‌های روستایی طیور بومی استان تلفات یا مورد خاصی وجود ندارد و در این رابطه تیم‌های رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان در حال انجام مراقبت‌های فعال و غیر فعال بصورت شبانه روزی در سراسر استان هستند.

همشهریان عزیز می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تایید اداره کل دامپزشکی خوزستان اقدام کنند و در این خصوص هیچگونه مشکلی برای مصرف وجود ندارد، ضمن اینکه مردم باید از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.