معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمده است

افشین دلشاد گفت:کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قطعا پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:با عبور از پیک سوم کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی استان روند کاهشی مبتلایان و فوتی‌های کرونا را شاهد بود.

دلشاد افزود:متاسفانه روز‌های اخیر شاهد رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم و این موضوع نگرانی کادر بهداشت و درمان از پیک چهارم کرونا را بوجود آورده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد:در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در بجنورد به زیر ۵۰ درصد رسیده است که اگر این روند ادامه پیدا کند بطور قطع استان درگیر پیک چهارم خواهد شد.

دلشاد با ابراز نگرانی از شیوع کرونای انگلیسی در جامعه اظهار کرد:با گذشت یکسال از شیوع کرونا هنوز هم این ویروس به درستی شناخته نشده و در هر پیک ابتلا جهش و شدت بیماری نیز افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:نتایج بدست آمده در خصوص کرونای انگلیسی نشان می‌دهد این جهش ویروسی میزان انتقال پذیری، شدت بیماری و همچنین ابتلا اطفال را افزایش داده است.

دلشاد تصریح کرد:هم اکنون شهر‌های گرمه، جاجرم، راز و جرگلان آبی و سایر شهر‌های استان در وضعیت زرد به سر میبرد.

به گفته دکتر دلشاد تالار‌ها و مکان‌های تجمع با محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا در شهر‌های نارنجی زرد و آبی بازگشایی می‌شود و تمامی تجمعات رصد میشود، در صورت وجود هرگونه تخلف، برخورد خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک افزود:شهرواندان خود را مسئول جان سایر افراد بدانند از مراجعات غیر ضرور به مکان‌های شلوغ و پرازدحام همچنین از برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام /د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.