سفر هیئت صهیونیستی به خارطوم

یک هیئت رژیم صهیونیستی برای رایزنی با مقامات سودان وارد پایتخت این کشور شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، رسانه‌های صهیونیستی از سفر یک هیئت به سرپرستی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به پایتخت سودان خبر دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد یک هیئت صهیونیست به ریاست الی کوهن برای گفتگو در مورد همکاری‌های امنیتی و اقتصادی از خارطوم بازدید کردند.

پیش از این کوهن در واکنش به توافقات عادی سازی روابط که رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی در ۴ ماه گذشته به امضا رساند، گفت: ما شاهد تغییرات اقلیمی هستیم. ما شاهد توافق با امارات، مراکش، بحرین و سودان هستیم.

او در ادامه مدعی شد: ما با ۶ یا ۷ کشور در آفریقا خلیج (فارس) و شرق آفریقا در تماس هستیم. آن‌ها فهمیده اند اسرائیل یک شریک است؛ شریک آن‌ها در ثبات منطقه ای، شریک آن‌ها در ائتلاف امنیتی قوی و مهم و با امکانات اقتصادی بی سابقه به شمار می‌رود.

دولت‌های عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش به تازگی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در گروِ بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار