روند کاهش بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری کاملاً متوقف شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم و در شرایط بیم و امید به سر می‌بریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند کاهش بیماری کرونا از حدود دو هفته گذشته در این استان کاملاً متوقف شده است اظهار داشت: در حال حاضر از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم و در شرایط بیم و امید به سر می‌بریم.

او افزود: تعداد بیماران سرپایی نیز در نوسان است و در برخی روز‌ها افزایشی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و تغییر ماهیت ویروس، از احتمال شیوع و خیزش جدید بیماری ابراز نگرانی نمود.

او اضافه کرد: یکی دیگر از نگرانی‌ها در خصوص اپیدمی کووید ۱۹، ابتلای کودکان و نوجوانان به بیماری بویژه در استان‌های پر جمعیت و بزرگ و دریافت گزارش‌های متعدد از افزایش بیماری در این گروه سنی است، که خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری گزارشی مبنی بر افزایش بیماری در کودکان و نوجوانان گزارش نشده است.

شیرانی گفت: به واسطه مجاورت با استان بزرگ و افزایش مبتلایان در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان در این استان و با توجه به اینکه پیش درآمد افزایش شیوع بیماری در جامعه افزایش بیماری در کودکان و نوجوانان است، نگرانی‌ها از آغاز موج جدید بیماری زیاد است.

او، توجه کمتر نوجوانان و جوانان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سرایت بیماری توسط این گروه به سایرین را از دیگر نگرانی‌ها در خصوص بیماری کرونا برشمرد.

شیرانی گفت: وضعیت چهار شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا بر اساس رنگ بندی ها، آبی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

او در پایان از عوامل موثر در افزایش شیوع بیماری به عدم توجه به بهداشت تنفس و دست‌ها و حضور در تجمعات به مدت طولانی اشاره داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار