اعتراض مجدد اردن به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که یادداشت اعتراضی را درخصوص تجاوز‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی به نهاد‌های بین‌المللی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، اردن بار دیگر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را محکوم و یادداشت اعتراضی در این خصوص به نهاد‌های بین‌المللی ارسال کرده است.

«ضیف الله فایز»، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای تاکید کرد که اردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی به ویژه نادیده گرفتن اختیارات اداره اوقاف قدس و ممانعت از ترمیم و بازسازی قبه الصخره را محکوم کرده و خواستار توقف این تجاوزات است.

او پایبندی رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر به تعهدات خود به موجب قوانین بین‌الملل و توقف تجاوزات خود و احترام به وضع تاریخی و قانونی حاکم بر مسجد الاقصی را خواستار شد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز پیشتر اعلام کرد مسجدالاقصی و تمام حرم قدس شریف نماد صلح است لذا قابل شراکت و تقسیم نیست.

او اعلام کرد محرومیت مردم فلسطین از حقوق قانونی خود عامل اصلی تداوم بی ثباتی و درگیری در منطقه است و تحقق صلح عادلانه بر مبنای راه حل دو کشوری گزینه راهبردی است و اردن هیچ روزی از دفاع از قدس، مقدسات و هویت آن کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

گروه‌های فلسطینی نیز در نشستی ویژه بررسی تحولات قدس اعلام کردند که اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، ادامه حفاری در اعماق مسجدالأقصی، درخواست شهرک‌نشینان صهیونیستی برای برچیدن قبه الصخره و ساخت معبد بر روی ویرانه‌های آن، تهدیدی واقعی است که مقابله با آن مستلزم تلاش عربی-اسلامی برای نجات مسجدالأقصی است. وحدت ملی تنها راه مقابله با توطئه‌ها و طرح‌هایی است که هدف از آن‌ها از بین بردن مسئله فلسطین است.

هر چند پیشتر کشور‌های عربی راهکاری موسوم به طرح صلح عربی را برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی معرفی کرده بودند که تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی و بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ اساس آن را تشکیل می‌داد، اما برخی کشور‌های عربی از جمله امارات، بحرین و سودان اخیرا در خیانتی آشکار به سازش با رژیم صهیونیستی و پشت کردن به آرمان قدس شریف روی آورده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار