شریعتی:

جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه سازمان آب و فاضلاب نیست

استاندار خوزستان گفت: طبق قانون جمع آوری آب‌های سطحی استان خوزستان جزو وظایف سازمان آب و فاضلاب نیست.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره به مشکلات سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر اهواز و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از آبفای خوزستان در مجلس گفت: طبق قانون جمع آوری آب‌های سطحی طبق وظایف سازمان آب و فاضلاب نیست، اما چون اهواز سیستم جمع آوری آب‌های سطحی ندارد، از سیستم فاضلاب استفاده می‌شود؛ اگر هم سیستم جواب ندهد، لزوماً نباید رئیس آب و فاضلاب پاسخگو باشد، چون این سیستم برای جمع آوری آب‌های سطحی نیست.

او یادآور شد: مهم‌ترین اولویتمان آب و فاضلاب است و در این مسیر اقدامات زیادی را انجام دادیم. با وجود اینکه نسبت به سال گذشته حجم بارش‌ها ۴۰ درصد بیشتر بوده، آب گرفتگی‌های امسال کمتر هم شده است. اقدامات و اصلاحات زیادی شده است، اگر این بارش‌ها به همین حجم چه در ماهشهر و چه در اهواز، چهار یا پنج سال پیش رخ داده بود، حتما آب گرفتگی‌ها بیشتر بود.

 شریعتی بیان کرد: در حال حاضر با استفاده از تخصیص نخست ۵۰ میلیون یوروی داده شده از صندوق توسعه ملی، اصلاحات سیستم آب و فاضلاب انجام می‌شود و هر وقت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات دیگر را تخصیص دهد، اقدامات را ادامه خواهیم داد تا مردم خوزستان به حقشان برسند؛ همچنین در حال پرداخت خسارت‌‌ها نیز هستیم.


بیشتر بخوانید


استاندار خوزستان یادآور شد: این بارش‌ها برکات زیادی هم برای استان داشته و حجم تولید محصولاتی مانند برنج، گندم، ذرت و کلزا را افزایش داده است که البته در نتیجه آن، بهبود معیشت مردم در روستا‌ها نسبت به مشکلات این آب گرفتگی‌ها قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
وظیفه وزارت کار هم ایجاد شغل نیست، وزارت مسکن هم افتخارش نساختن مسکن است، شهرداری تهران هم گفته بود مردم خودشان باید برف پارو کنند و آشغال جمع کنند، وزرای برق و نفت هم توصیه به صرف جویی می کنند ... راستی ما مردم چرا اینقدر متوقع هستیم؟!!
آخرین اخبار