فرماندار دشت آزادگان:

از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دشت آزادگان جلوگیری می‌شود

سیلاوی گفت: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحد‌های روستایی پرورش طیور، از شیوع آن جلوگیری می‌شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اعلام یک کانون ابتلای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهر سوسنگرد تیم مقابله با این بحران برگزار شد.

او با بیان اینکه علل آلودگی را در دو سناریو پیش بینی کرده ایم، افزود: یکی از کانون‌های بیماری مرکز کشور و دومی انتقال از سایر پرندگان مهاجر بود که تایید شد.

سیلاوی با بیان اینکه انتقال از سایر پرندگان قوی‌تر از سایر احتمالات است، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی متشکل از شبکه‌های بهداشت و درمان، اداره دامپزشکی، محیط زیست، شهرداری‌ها و... وارد عملیات شدند و اقداماتی به منظورجلوگیری از انتشار این بیماری اجرایی شد.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: همه پرنده‌های مشکوک در محل پرورش معدوم شدند و بیشتر مراکز تولید پرندگان در منطقه نیز مورد سرکشی قرار گرفتند که بحمدالله سایر مراکز پرورش طیور مشکل خاصی مشاهده نشد، همچنین سرکشی از مکان‌هایی که احتمال خطر وجود دارد انجام شد.

نماینده عالی دولت در دشت آزادگان ادامه داد: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همه ادارات برای کنترل بیماری در شهرستان بسیج شدند و بحمدالله تا کنون گزارشی مبنی بر وجود موارد جدید به فرمانداری اعلام نشده است، ضمن اینکه همه دستگاه‌های شهرستان در حالت آماده باش کامل به منظور جلوگیری از انتشار این بیماری قرار دارند.

سیلاوی تصریح کرد: سعی کردیم به جهت جلوگیری از انتشار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مبادی ورود‌ی و خروجی دشت آزادگان، از ورود و خروج طیور جلوگیری کنیم تا ان شاء الله طی چند روز آینده همه شرایط در جهت پاکسازی محیط از این بیماری را مهیا خواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.