حمله و تیراندازی پلیس نیجریه به معترضان/ به تعویق افتادن محاکمه شیخ زکزاکی

در پی اعتراض هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه، پلیس به سوی آن‌ها گلوله و گاز اشک آور شلیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی اعتراض هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه، پلیس این کشور به سوی آن‌ها گلوله و گاز اشک آور شلیک کرد.

بر اساس گزارش‌ها، دادگاه عالی ایالت کادونای نیجریه، محاکمه غیر قانونی شیخ زکزاکی را به منظور ادامه شهادت وکیل دادستان، به تاریخ هشتم و نهم مارس ۲۰۲۱ موکول کرد. طبق اعلام حساب رسمی توییتری دفتر شیخ زکزاکی با وجود مریضی، در بازداشت غیرقانونی نگه داشته خواهد شد.

حساب دفتر شیخ زکزاکی با انتشار فیلمی، از حمله پلیس بسوی معترضانی خبر داد که خواهان آزادی شیخ زکزاکی هستند. بر این اساس، پلیس به سوی اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها در منطقه «Maitama» ابوجا، پایتخت نیجریه گاز اشک آور شلیک کرده است. شمار افرادی که در این درگیری‌ها کشته و زخمی شدند، مشخص نیست؛ هر چند برخی منابع از به شهادت رسیدن یک تن در پیر تیراندازی پلیس خبر می‌دهند.

از سوی دیگر، محمد ابراهیم زکزاکی، فرزند شیخ زکزاکی در بیانیه‌ای که در حساب رسمی دفتر ایشان منتشر شده، اعلام کرد: از دیروز دادگاه دستور انتقال مادرم به بیمارستان را داده؛ هرچند پس از بررسی تمامی مراکز مورد تأیید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سراسر ایالت کادونا، مشخص شد تمامی آن‌ها برای نیاز‌های ویژه مادرم کافی نیستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: (دولت) در حال ادامه مدیریت اوضاع به شیوه موجود است. تا شب گذشته تیم پزشکی به ما اطمینان داد که مادرم دوره نقاهت خود را طی می‌کند و نیازی به نگرانی نیست. با این وجود دولت تا کنون از انجام آزمایشی برای اطمینان از استاندارد بود این مرکز خودداری کرده و منبع عفونت نیز مشخص نشده است. این بدان معناست که خطر همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار