مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک احداث می‌شود

محمد راستاد گفت: بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک برای پاسخگویی به نیاز های حمل و نقل، صادرات و واردات کالا ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بازدید از بنادر شرق هرمزگان گفت: پس از انجام هماهنگی های لازم با وزارت نفت، جانمایی نهایی برای احداث بزرگترین بندر تجاری کشور در شهرستان جاسک مشخص و مطالعات اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه آغاز می‌شود.

راستاد به موضوع توسعه تجارت دریایی نیز اشاره کرد و افزود: طرح پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما در شرق تنگه هرمز در محدوده شهرستان جاسک نیز در دست مطالعه است.

او در خصوص فعالیت ناوگان سنتی و مشکلات به وجود آمده برای بومیان شهرستان جاسک هم گفت: سازمان بنادر از فعالیت لنج داران سنتی حمایت می‌کند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای نوسازی و خرید شناور‌های فلزی تسهیلاتی با حداقل ۲۰ درصد آورده نقدی به همراه یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

راستاد گفت:حقوق و عوارض بندری نیز با تخفیف ۷۵ درصدی به لنج داران داده می‌شود.

علی رضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم گفت: در این سفر عملیات اجرایی تعمیرات اسکله بندرجاسک و راه اندازی ساختمان مرجع دریایی و سیستم اطفای حریق در بنادر سیریک، تیاب و جاسک به ارزش ۲۲ میلیارد تومان به تصویب رسید.

محمدی افزود: این طرح‌ها تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار