این شهر دود ندارد

فرماندار نجف آباد گفت: وزارت بهداشت، شهر نجف آباد و روستای حسین آباد را به عنوان پایلوت شهر و روستای بدون دخانیات انتخاب کرد.

مجتبی راعی فرماندار نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در شیوه نامه شهر و روستای بدون دخانیات، تاکید شده به منظور ایجاد یک تعهد الزام آفرین فردی و اجتماعی در راستای تحقق جامعه سلامت ، مسئولان موظف به اجرای قوانین و مقررات سلبی و ایجابی در راستای کاهش فروش، عرضه و استعمال محصولات دخانی و همچنین اجرای ضابطه‌مند این مقوله اند به گونه‌ای که مردم از مواجهه با دود دست دوم به شیوه‌ای موثر و مدیریت شده صیانت و سیادت گردند.

 
او افزود: در این روند هدف کمی در نظر گرفته شده به منظور اجرای برنامه کنترل دخانیات تا سال ۱۴۰۴ بر اساس:  کاهش ۳۰ درصدی شیوع مصرف دخانیات در گروه سنی بالای ۱۵ سال،  تحقق موکد سلسله اهداف و راهبرد‌های فردی و جمعی شهر و روستای بدون دخانیات،  کاهش مصرح حداکثری مواجهه با دود دست دوم بالاخص در فضا‌های عمومی،  اتخاذ تمهیدات لازم و موثر در راستای کاهش دسترسی به محصولات دخانی با توجه به کاهش روند میزان سن جامعه هدف می باشد.
 
فرماندار نجف آباد ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان نجف آباد را به دلیل ممنوعیت عرضه قلیان و جمع آوری مغازه‌های عرضه کننده دخانیات به عنوان شهر عاری از دخانیات انتخاب کرد.

راعی گفت:  شهر نجف آباد از بخش مرکزی و روستای حسین آباد از بخش مهردشت به عنوان پایلوت شهر و روستای بدون دخانیات انتخاب گردیده و در کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته ویژه ذیل آن تحقق اهداف پیش بینی شده در این راستا پیگیری می‌گردد. به طورکلی عرضه قلیان در این شهرستان ممنوع می‌باشد.
 
او بیان کرد: در این موضوع فرمانداری شهرستان نجف آباد، سعی نموده  با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بالاخص تشکل‌های مردم نهاد و خیریه‌های شهرستان  در هماهنگی و همراهی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان روند مقتضی را اعمال و با بهره مندی از توانایی سازو کار شورای اداری و شورای تامین شهرستان در گسترش این رویکرد تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی نماید.
 
 
 
انتهای پیام/ی
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.