موشن گرافیک بهترین روش تبليغات آنلاین هدفمند

برای سفارش موشن گرافیک شرکت‌ها و استودیوهای تبلیغاتی زیادی هستند ، اما برای اینکه بیشترین بازدهی را داشته باشیم، بهتر است ابتدا از موشن گرافیک و قابلیت‌های این نوع ویدئو اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای سفارش موشن گرافیک شرکت‌ها و استودیوهای تبلیغاتی زیادی هستند که می‌توانند کمک‌مان کنند، ، اما برای اینکه بیشترین بازدهی را داشته باشیم، بهتر است ابتدا از موشن گرافیک و قابلیت‌های این نوع ویدئو اطلاعات بیشتری داشته باشیم تا بدانیم که دقیقاً باید به دنبال چه گزینه‌ای برای انتخاب بگردیم.

موشن گرافیک چیست؟

برای سفارش موشن گرافیک اول باید بدانیم که اصلاً موشن گرافیک چیست؛ واژه‌ی موشن گرافیک از دو کلمه‌ی "موشن" به‌معنای حرکت و "گرافیک" به‌معنای نمایش تصاویر ترکیب شده است. ویدئوهای موشن گرافیک با ادغام تصاویر و حرکت بخشیدن به آن‌ها و ترکیبشان با صدا توسط برنامه‌هایی چندرسانه‌ای تولید می‌شوند و از این نوع ویدئو معمولاً برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی، برنامه‌های آموزشی و... استفاده می‌شود. شاید برخی در هنگام سفارش موشن گرافیک آن را با انیمیشن یکی بدانند ولی درواقع علی‌رغم شباهت زیاد موشن گرافیک با انیمیشن، باید گفت که از انیمیشن برای داستان‌گویی و پرداختن به شخصیت‌ها و حوادث داستانی استفاده می‌شود. در حالیکه موشن گرافیک بیشتر برای برندسازی و تبلیغات و پرداختن به جنبه‌های سنبلیک به‌کارگیری می‌شود و اغلب برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ از آن استفاده می‌گردد.

در ساخت موشن گرافیک علاوه‌بر جنبه‌های تصویری از افکت‌های صدایی، دیالوگ‌خوانی، موسیقی و... نیز استفاده می‌شود و برای سفارش موشن گرافیک ارزان باید به این پارامترها توجه نمود. یکی از دلایل افزایش روزافزون سفارش موشن گرافیک نسبت به سایر روش‌های تبلیغات ویدئویی سرعت ساخت آن به‌دلیل عدم‌ نیاز به بازیگر، نور و دوربین فیلم‌برداری، لوکیشن و... می‌‌باشد و برای تولید یک نمونه کار موشن گرافیک قوی و مخاطب‌پسند می‌توان با استفاده از رنگ‌ها و تصاویر گرافیکی جذاب و به‌کارگیری افکت‌های مناسب و... یک کار خوب و استاندارد تولید نمود. برای تولید یک موشن گرافیک تسلط به نرم‌افزارهای زیادی نیاز است و تولیدکننده‌ی موشن گرافیک برای خلق یک طرح کامل گرافیکی به نرم‌افزارهای طراحی مانند Illustrator یا Photoshop نیاز دارد تا طرحی با لایه‌های مجزا طراحی کند و برای خلق حرکت در طرح‌های گرافیکی تولید شده برای موشن گرافیک و تبدیل آن‌ها به نوعی انیمیشن متحرک باید به نرم‌افزارهایی همچون Apple Motion یا After Effects مسلط بود.

البته غیر از دو نرم‌افزار مذکور از نرم‌افزارهای دیگری نیز برای متحرک‌سازی موشن گرافیک استفاده می‌شود که به‌عنوان نمونه می‌توان از نرم‌افزارهای همچون: Adobe Premier، Autodesk Combustion، Autodesk Maya or 3DS Max، Final Cut pro، Avid Xpress و... نام برد. سفارش موشن گرافیک انواع مختلفی دارد، برخی به‌دنبال ساخت یک ویدئوی شرح‌دهنده جهت تبلیغ و فروش محصولات خویش‌اند، برخی سفارش موشن گرافیک خود به‌دنبال ساخت انیمیشن‌هایی برای استفاده در طراحی رابط کاربری‌اند. انوع دیگری از سفارش موشن گرافیک نیز برای ساخت آیکون‌های متحرک جهت استفاده در سایت‌ها و نرم‌افزارها (یا اَپ‌ها) می‌باشد، همچنین از انواع دیگر استفاده از موشن گرافیک، ساخت لوگوی متحرک می‌باشد و امروزه سفارش موشن گرافیک برای طراحی لوگو بسیار فراگیر شده است و شرکت‌های زیادی مبادرت به این امر می‌نمایند.

موشن گرافیک بهترین روش تبليغات آنلاین هدفمند

تعرفه موشن گرافیک

تعیین میزان تعرفه موشن گرافیک بستگی به متغیرهای مختلفی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را به‌صورت مختصر شرح خواهیم داد:

  • زمان پروژه: یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین تعرفه موشن گرافیک برای انجام یک سفارش موشن گرافیک، مدت زمان پروژه است، زیرا برای تولید موشن گرافیک باید تک‌تک فریم‌های آن طراحی شوند و هر ثانیه از پروژه دارای 30 فریم می‌باشد که هریک از فریم‌ها مانند یک عکس می‌باشد و نیاز به طراحی و دیزاین دارد.

لذا اگر یک سفارش موشن گرافیک تنها یک دقیقه باشد، تولیدکننده می‌بایست 1800 فریم را طراحی و تولید نماید تا در نهایت با اتصال به یکدیگر، ویدئوی نهایی ساخته شود و علاوه بر این‌ها موسیقی متن و نریشن و... نیز باید به پروژه اضافه گردد. در نهایت نیز برای تحویل سفارش موشن گرافیک باید از پروژه‌ی تولیدی رندر و خروجی گرفته شود و این بخش نیز به سخت‌افزاری قوی و ویژه نیازمند است زیرا فشاری زیادی به رایانه وارد می‌کند. تمام این امور بر تعیین تعرفه موشن گرافیک مؤثر است و برای سفارش موشن گرافیک ارزان حتماً می‌بایست به کوتاه بودن زمان آن نیز دقت کنیم، چون زمان رابطه‌ی مستقیمی با افزایش تعرفه موشن گرافیک دارد.

  • منحصربه‌فر بودن: در انجام سفارش موشن گرافیک، منحصر به‌فرد بودن پروژه نیز دارای اهمیت زیادی است و برای مشتریان نیز دارای اولویت بیشتری می‌باشد و این امر بر تعرفه موشن گرافیک مؤثر است و استفاده از پروژه‌های آماده و ویرایش آن‌ها نیز تعرفه موشن گرافیک را به شدت کاهش می‌دهد. البته آن دسته از مشتریانی که به‌دنبال سفارش موشن گرافیک ارزان و کاهش تعرفه موشن گرافیک برایشان دارای اولویت است می‌توانند از پروژه‌ها و ایده‌های آماده استفاده نمایند.
  • تکنیک اجراییتکنیک اجرای سفارش موشن گرافیک نیز بر پیچیدگی و انتخاب نوع ابزارها و همچنین تخصص‌های موردنیاز برای انجام پروژه، بسیار مؤثر است و بر تعرفه موشن گرافیک نیز تأثیری غیرقابل انکار دارد. از انواع تکنیک‌های تولید موشن گرافیک می‌توان به تکنیک دوبعدی دیجیتال، سه‌بعدی دیجیتال، ترکیبی (دوبعدی + سه‌بعدی)، تلفیقی (رئال + دوبعدی یا سه‌بعدی) و... اشاره نمود که هریک از نظر ساختار، اجرا و ابزار متغیرهای منحصربه‌فرد خود را داشته و بر تعرفه موشن گرافیک نیز تأثیرگذار است.
  • ژانر پروژه: دسته‌بندی و ژانر مورد نظر در سفارش موشن گرافیک، سبک اجرا و ساختار پروژه را متأثر از خود می‌کند و لذا از این جهت باعث تغییر در تعرفه موشن گرافیک می‌شود. از انواع ژانرهای موشن گرافیک می‌توان به: تبلیغات، ساخت بسته‌ی کامل هویت بصری یک شبکه (تلویزیون یا وب)، ساخت پارامترهای گرافیکی برنامه‌های تولیدی (تلویزیون یا وب)، تولیدات مربوط به آثار سینمایی یا تلویزیونی، اینفوگرافیک، لوگوموشن، پروموشن، ویدئومپینگ و... اشاره نمود که هریک نیازمند اجرای سبک مربوط به‌خود است و گسترده‌گی این پروژه‌ها با هم متفاوت است.
  • البته موارد دیگری همچون مدت زمان اجرای پروژه که روی تعداد تیم اجرا مؤثر است و همچنین گستره‌ی توزیع ماحصل کار و... نیز بر روی تعرفه موشن گرافیک تأثیرگذار می‌باشند و شرکت‌ها و تیم‌های حرفه‌ای تولید موشن گرافیک هریک از این موارد را در تعیین تعرفه موشن گرافیک محاسبه‌ می‌کنند.

اگر به‌دنبال سفارش موشن گرافیک هستید، حتماً برای انتخاب تیم تولیدکننده‌ی پروژه‌ی خود وسواس به‌خرج دهید، یکی از راه‌های انتخاب مناسب یک تیم خوب برای انجام سفارش موشن گرافیک مدنظر، مشاهده‌ی نمونه کار موشن گرافیک گروه‌ها و مؤسسات مختلف فعال در این عرصه است. نمونه کار موشن گرافیک میزان حرفه‌ای و تخصصی بودن تیم تولیدکننده را به ما نشان می‌دهد، شما در نمونه کار موشن گرافیک به‌راحتی می‌توانید به سطح ایده‌پردازی و خلاقیت به‌کار رفته درآن پی ببرید. حتی اگر به دنبال یک سفارش موشن گرافیک ارزان نیز هستید، می‌توانید از روی نمونه کار موشن گرافیک یک پروژه را انتخاب و سفارش دهید.

اگر هم که شما یک تولید کننده‌ی موشن گرافیک هستید، حتما روی تولید نمونه کار موشن گرافیک خود وقت صرف کنید، زیرا نمونه کار موشن گرافیک حرفه‌ای و زیبا برای تبلیغ شما کاری را می‌کند که هزاران کلمه و بنر تبلیغاتی نمی‌توانند انجام دهند. شاید به‌دنبال انتخاب یک تیم حرفه‌ای و کاربلد برای سفارش موشن گرافیک ارزان و حرفه‌ای هستید، و مطمئناً در بین این‌همه شرکت و مؤسسه‌ی تولیدکننده‌ مدعی، پیدا کردن گروه موردنظر کاری دشوار و سخت به نظر برسد. ما برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم، تیم "تک تیزر" یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین گروه‌های فعال در کشور می‌باشد که با استفاده از تکنیک های روانشناسی، محتوای تبلیغاتی فوق العاده‌ای را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد.

تک تیزر با بهره‌مندی از تیمی جوان، متخصص و متعهد دارای رزومه‌ای بسیار عالی در زمینه‌ی تولیدات موشن‌گرافیک بوده و فعالیت این تیم حرفه‌ای منحصر به داخل کشور نمی‌شود و پروژه‌های زیاد برون‌مرزی برای کشورهایی همچون کانادا ، آلمان ، سوئیس ، مالزی ، عراق و افغانستان نیز ارائه نموده است. شما برای مشاهده‌ی نمونه‌کارها و ارتباط با تیم تک تیزر به سایت این مجموعه به آدرس www.taktizer.ir مراجعه نموده و از خدمات تک تیزر بهره‌مند شوید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار