مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:

جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

سلامی گفت: نخستین جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نهادهای روحانیان، حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان  در دومین جلسه شورای راهبردی و جمع آوری آثار روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه اولین جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نهادهای حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود، ابراز کرد: این جشنواره در پنج بخش تألیف و ترجمه کتاب، تاریخ شفاهی، شهدای روحانیت، تحقیق و پژوهش مقالات و فیلمنامه کوتاه و بلند و چند رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

او افزود: فیلم و عکس با محورهای این جشنواره، نقش حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در زمره دیگر بخش‌های این جشنواره با مشارکت روحانیان و شبکه تبلیغی استان است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به تأثیر گذاری روحانیان و شبکه تبلیغی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با بیان اینکه پرچم داری و علمداری روحانیون در تمام حوادث انقلاب و دفاع مقدس حضور یک فرد نبود، بلکه حضور یک جریان فرهنگی و ارزشی محسوب می‌شد، گفت: روحانیت یکی از گروه‌هایی بود که نقش آنان در تمام سال‌های دفاع مقدس بسیار برجسته است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه طلاب و روحانیون بود که در طول تاریخ، مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی در آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم داشتند، گفت: هدف جشنواره پرچم داران انقلاب اسلامی نیز تبیین نقش محورهای مهم پیروزی انقلاب به خصوص روحانیان است.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر ۴۲ ساله خود فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده که دفاع مقدس مرتفع‌ترین و والاترین قله آن است و این جریان عظیم به هیچ وجه فراموش شدنی نیست، بیان کرد: تفکر انقلابی و جهادی، ایمان و توکل به خدا در کنار روحیه ایثار، فداکاری، شجاعت و سلحشوری در زمره رموز پیروزی رزمندگان اسلام بود که روحانیان در واقع آموزش و اشاعه دهنده آن در جبهه‌ها بودند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان از راه اندازی نهضت هر روحانی یک کتاب، و جمع آوری خاطرت شفاهی و اسناد و مدارک آنها خاطرات روحانیان نیز در سطح استان خبر داد و گفت: در کنار این موضوع تدوین دانشنامه و دایره‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

انتهای پیام / گ

 

برچسب ها: حفظ آثار ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.