۹۰۴ پروانه بهره‌برداری در کردستان صادر شده است

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت کردستان گفت: ۹۰۴ پروانه بهره‌برداری در کردستان صادر شده است که در حال حاضر ۱۸۵ مورد آن راکد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمایت از صنایع و واحد‌های صنعتی به عنوان سرپنجه‌های تولید می‌تواند سهم موثری بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر تولید داخلی، اشتغال و اقتصاد داشته باشد.

در همین راستا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت کردستان و تنی چند از مدیران و روسای دیگر دستگاه‌های متولی حوزه صنعت و تولید استان امروز از چند طرح و واحد تولیدی بازدید کردند تا از نزدیک با مشکلات پیش روی آن‌ها آشنا شده تا بتوانند در راه رفع این مشکلات تصمیمات لازم را بگیرند.

شرکت شفای کردستان، شرکت رویا پلاستیک، شرکت تولید ملزومات نصب کناف و همچنین شرکت تولید و فرآوری محصولات میوه‌ای چهار طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

در مجموع در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در ۳ واحد بازدید شده مشغول به کار بودند و یک واحد نیز در حال راه‌اندازی است که در صورت بهره‌برداری حدود ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه این بازدید‌ها در جمع خبرنگاران گفت: ۹۰۴ پروانه بهره‌برداری در حال حاضر در کردستان صادر شده که از این تعداد ۱۸۵ واحد آن راکد است و بقیه آن‌ها نیز فعال است.

دره وزمی اظهار کرد: متاسفانه واحد‌های راکد، واحد‌هایی هستند که امکان فعال‌سازی آن‌ها وجود ندارد چرا که مالکان آن‌ها تمایلی برای ادامه فعالیت در حوزه تولید و صنعت را ندارند.

او افزود: تمام واحد‌های تولیدی استان کردستان که امکان کار و بازار دارند، توجیه اقتصادی داشته و فعال بوده و هیچ واحدی به دلیل مشکلات اقتصادی و سرمایه‌ای در رکود قرار ندارد.

خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز تمامی مسئولان وظیفه دارند تا از تولید به‌عنوان یک ضرورت دفاع کرده و حامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشند.

جعفری با اشاره به اینکه توسعه فعالیت تولیدی صنایع به بسترسازی مناسب نیاز دارد، ادامه داد: اقدامات خوبی در استان در حال اجرا است که با تلاش و همت جهادی می‌توان موانع تولید را برطرف کرد.

او به بازدید‌های صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: مشکل شرکت شفای کردستان به عنوان یکی از واحد‌های بازدید شده تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه‌ای بود که تصمیماتی برای واگذاری زمین برای آن‌ها گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: یکی دیگر از طرح‌ها که از واحد‌های فعال استان نیز هستند، مشکلاتی در تامین سوخت دارند که به دنبال رفع مشکل آن‌ها نیز هستیم.

جعفری اظهار کرد: طرح دیگر یکی از واحد‌های تولیدی است که در زمینی استیجاری مشغول به فعالیت است و به دنبال این هستیم تا زمینی را در شهرک صنعتی دهگلان به آن‌ها واگذار کنیم تا هم واحد را در آنجا راه‌اندازی کند و هم بتواند طرح توسعه‌ای خود را اجرایی کند.

او افزود: طرح فرآوری و تولید میوه خشک، پوره میوه و رب گوجه‌فرنگی دیگر طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت که فاز اول آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پس از بهره‌برداری سرمایه در گردش نیز در اختیار این واحد قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بیان کرد: خوشبختانه این واحد‌ها در بحث سرمایه‌ای مشکل خاصی ندارند و واحد‌هایی نیز که برای سرمایه در گردش سرمایه‌ای لازم داشته باشند، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.